Jeg Trenger Inspirasjon! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 354
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var sånn jeg tenkte på ja. Det ser penere ut på mine enn den gamle der syns jeg: http://avforum.no/minhjemmekino/user...1a84864eed.JPG

Jeg liker skarpe kanter jeg også så lenge formen på høyttaleren er fin og finishen er dertil. Smalt er pent.

Nå så jeg den andre skissen du la ut. Den var veldig fin!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kult med noen lys bak bare sånn for show, men det blir nok utroli vanskeli om ikke umurlig å få til.
    Sort(piano) og sølv er en ufatteli feet blanding, kunne vært ett fargealternativ(ala sort audiovector)

Enten ville jeg tatt de helt ut, eller helt vanlig ikke noe møtes på hallveien opplegg med tanke på design.

For å være ærlig syns jeg det så veldi teit ut når grillen framme gikk halveis ned og grillen på siden gikk hele veien.

Foten var kul. om høyttaleren hadde stått litt oppå den liksom 0,5-2 cm i søyler eller noe hadde den vært enda kulere.

likte heller ikke den halveis buingen på toppen, tror det hadde blitt stiligere hvis hele hadde gått litt på skrå nedover.

en annen ting når men er inne på buinger er at slikt som det er på f.eks helicon er veldi stili, men det passer ikke disse modellene siden det skal være 7" slaver på baksiden.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne? Kan du lage denne i det programmet du bruker? Den er ikke helt ferdig, fortatt i detalj prosessen..
    http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1167171728
    høyttaler 6.bmp

Bare tenk på formen og ikke selve tegningen. Den er laget i paint, så der blir det stygt. Fargen er pianolakk, Hvite og svarte membraner, liten avskåret del hvor bassene kan sitte på hver sin side. de avskårede delene er i metall for å skille dem ut fra bakgrunnen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste med buing på toppen er at da slipper en skriking og jammring fra kjærester og koner om potteplante på toppen. (ikke at jeg har problemer med det, men kjenner noen...)

Ellers så er det tøft med en søyle, lik f.eks Dali Euphonia, der foten går på utsiden av kassen..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Hva med denne? Kan du lage denne i det programmet du bruker? Den er ikke helt ferdig, fortatt i detalj prosessen..
    http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1167171728
    høyttaler 6.bmp

Bare tenk på formen og ikke selve tegningen. Den er laget i paint, så der blir det stygt. Fargen er pianolakk, Hvite og svarte membraner, liten avskåret del hvor bassene kan sitte på hver sin side. de avskårede delene er i metall for å skille dem ut fra bakgrunnen

Tøff, men liker forstatt bedre forslag nr. 1, skal det være stoff på hele bakpartiet?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken= baken

Husker du sist gang du spurte om råd. Jeg kom opp med et forslag som var klin likt med det du hadde brukt timesvis på.

Forslag nummer to var stilig. Men ville latt stoffet på siden gå helt opp.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Husker du sist gang du spurte om råd. Jeg kom opp med et forslag som var klin likt med det du hadde brukt timesvis på.

Selv synes jeg det var for mye stoff på siden..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modifiserte den litt til:http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1167172999
    høyttaler 7.bmp

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke linken til å virke jeg..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Det husker jeg ikke men det stemmer sikkert.

Det som faktisk er et problem med slike shootouts er at folk mener veldig mye (i beste mening selvsagt) men ordene de setter på det tror jeg ikke alltid samsvarer med det som egentlig trengs for å løse de designmessige utfordringene med en variant.

Et eksempel på dette var da jeg tegnet Prophet. Jeg syntes alle buene så helt på trynet ut, helt til jeg hadde endret radiene. Da balanserte det plutselig og det hadde potensiale til å funke (til det det var ment til så klart) allikevel.

Men fortsett folkens, dette er sunn inspirasjon.

Newcomer NostraD sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et metallutsnitt i solid tykkelse av midgard-logoen i sort krom på f.eks. siden av høyttaleren, innfelt eller utenpåliggende. Nå tenker jeg en stor metall logo som går over minimum halvparten av sideflaten/arealet, i sort krom på mørk høyttalerfinish vil det bli subtilt og stylish.

Litt vanskelig å forklare men i riktig setting kan det se skikkelig snaisent ut uten å være for harry...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Får ikke linken til å virke jeg..
    det var fordi jeg endret en feil på bildet

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NostraD
    Hva med et metallutsnitt i solid tykkelse av midgard-logoen i sort krom på f.eks. siden av høyttaleren, innfelt eller utenpåliggende. Nå tenker jeg en stor metall logo som går over minimum halvparten av sideflaten, i sort krom på mørk høyttalerfinish vil det bli subtilt og stylish.

Litt vanskelig å forklare men i riktig setting kan det se skikkelig snaisent ut uten å være for harry...
    Ja, det tenkte jeg også på, men med paint blir det vanskelig å vise..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Modifiserte den litt til:http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1167172999
    høyttaler 7.bmp
    Skissen er fin, men det er en del ting som ikke kan gjøres slik:

Mellomtonene er veldig mye mindre enn bassene. Derfor ser det ganske annerledes ut.

Waveguiden til diskanten er rund, og den er en del av frontplaten uten tydelig overgang.

Membranene, frontplaten og diskantdomen er sorte, og det skal de være.

Bassmembranene skal være sølv, mens chassis og oppheng skal være sort.

Det skal være et basselement øverst på kassa, og det skal være et nederst. Jeg ser ikke helt for meg hvordan man får løst det på en pen måte i og med at den metallplata følger linja på fronten nederst.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NostraD
    Hva med et metallutsnitt i solid tykkelse av midgard-logoen i sort krom på f.eks. siden av høyttaleren, innfelt eller utenpåliggende. Nå tenker jeg en stor metall logo som går over minimum halvparten av sideflaten/arealet, i sort krom på mørk høyttalerfinish vil det bli subtilt og stylish.

Jeg forstår hva du mener. Jeg har vært inne på tanken å ha noe liknende med en mindre logo på fronten.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg ikke en buet topp er spesielt pent. (eks B&W 703 kontra CDM9) 703 var etter min mening et steg tilbake i design som fikk konstruksjonen til å se billig ut.
    Hva med en topp ala Usher Dancer. Utrolig stilig når kabinettet skrår bakover. Følger linjen hele veien.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Skissen er fin, men det er en del ting som ikke kan gjøres slik:

Mellomtonene er veldig mye mindre enn bassene. Derfor ser det ganske annerledes ut.

Waveguiden til diskanten er rund, og den er en del av frontplaten uten tydelig overgang.

Membranene, frontplaten og diskantdomen er sorte, og det skal de være.

Bassmembranene skal være sølv, mens chassis og oppheng skal være sort.

Det skal være et basselement øverst på kassa, og det skal være et nederst. Jeg ser ikke helt for meg hvordan man får løst det på en pen måte i og med at den metallplata følger linja på fronten nederst.
    Ok. Mellomtonene er bare kladdet på, jeg har ikke vært så nøye med proposjoner. Så det skal være to basselementer på en side? Er det mulig å ha de nærmere hverandre da, slik a det ser litt penere ut?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Personlig synes jeg ikke en buet topp er spesielt pent. (eks B&W 703 kontra CDM9) 703 var etter min mening et steg tilbake i design som fikk konstruksjonen til å se billig ut.
    Hva med en topp ala Usher Dancer. Utrolig stilig når kabinettet skrår bakover. Følger linjen hele veien.

Hovedsaken må vel være at det ikke skal være muligheter for noe pynt på toppen, er det vell ikke Snickers-is

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Usher har et drit stilig design, men det blir vel litt herming hvis det blir slik. Toppen bak vil jo ikke se like kul ut med mindre man har den spiss slik Usher har. Hvis den ikke er spiss vil toppen se mer ut som en spoiler, noe jeg personlig ikke syns er så kult.

Har du flere forslag, Snickers?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0