Jeg Trenger Inspirasjon! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 354
    Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har du en tegning tar jeg mer enn gjerne en kikk!
    Jeg har ikke noen tegning nå, men jeg har tid å drepe Fikk uansett plutselig lyst til å designe en høyttaler, så jeg kan lage en tegning

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er faktisk en av de beste faginstansene vi har her til lands når det kommer til alt som er subjektivt.

Om noen velger å se på det som snikreklame så har jeg ingen problemer med det, men ferdig er det definitivt ikke. Da hadde det jo bare vært å legge ut en pressemelding så hadde det vært 2-3 tråder om dem i løpet av et øyeblikk.

Her er et forslag til:
    http://midgardaudio.no/extranet/Dive...isse%20001.jpg
    Jeg likte det andre forslaget mye bedre, men høyttaleren ser litt "pinglete" ut. Prøv å få mer bredde.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Jeg likte designet veldig godt, spesielt at den heller bakover. (usher).
    Det ser ut til at ikke alle er enige med oss Leikis. Forøvrig er vinklingen rett og slett for å få riktig spredningsmønster, samt å slippe å lage dem så høye.

Finish foretrekker jeg selvfølgelig Piano Gloss Black, men det kan jeg jo fikse selv, om jeg skulle få lyst på et sett av disse. Må si de høres veldig spennende ut.
    Dette er du jo uoffisiell verdensmester på

Har den en luftig og meget detaljer diskant så er jeg enda mer nysjerig.:-D
    Det vil jo selvsagt være et mål. Den vil låte veldig annerledes enn Focal, B&W-Nautilus, Triangle, Audiovector osv (de låter selvsagt heller ikke likt hverandre)

Likte veldig godt løsningen på foten også, lik den son er på mine Helicon.
    Er det slik at den kan skrus av også, liger delefilter på denne også ?
    Plasseringen av filteret er ikke bestemt ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers,
    Det var akkurat det jeg ville ha frem.
    FLOTT at du tar initiativet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det var litt vanskelig å få et godt bilde av hvordan den så ut på siden, jeg justerte litt på skjermen i stedet. Hvordan ser de ut uten filt?

Jeg syns de er interessante. Kanskje det hadde passet om sideplatene hadde sånne kanter som B&W CDM høyttalere hadde hvis dere skal prøve å avrunde formen litt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Synes ikke dette var noe særlig.

For mange rare kanter/buer.
    Smaken= baken

Tanken er å kombinere de rette buene, vinklene, kantene osv, og jeg føler vel heller ikke selv at de er helt i mål siden jeg har sittet hele julen og forsøkt å komme litt videre.

Stofftrekket på siden av høyttalern, kommer det til å stikke ut fra treverket, eller kommer det til å flukte med siden? (Om du forstår).
    Meningen var at det skulle være innfelt slik at det flukter med finersiden.

Kan vi få se et bilde bakfra, og fra siden? Gjerne i 800x600.
    Bak skal det i utgangspunktet sitte 4 slaver. Jeg er usikker på om det også skal være stoffdeksel der.

Hvorfor 800X600? Det er litt styr å få til siden dette bare er screenshot av tegneprogrammet.

Helt høyttalern tilter litt bakover? Omtrent 8-10 grader?
    7 grader for å være nøyaktig.

Hvorfor er den buen på oversiden der? Har den noen effekt?
    Tror kanskje det blir penere med en rett flate, eventuelt om hele oversiden skråner litt.
    Den har ingen annen effekt enn at høyttaleren ser noe mer beskjeden ut. Det er jo ingen kunst å få en høyttaler til å se vulgær ut.

Framsiden er forsåvidt fin. Ligner litt på mine.
    Den er jeg ganske fornøyd med selv også

Terminalene er nede ved foten?
    Ja, det er vel satt av ca 10cm nederst til terminaler.

Foten. Er den litt avrundet i den øverste delen?
    Ja, den er profilert med en bue som ender i en skarp knekk øverst.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Jeg har ikke noen tegning nå, men jeg har tid å drepe Fikk uansett plutselig lyst til å designe en høyttaler, så jeg kan lage en tegning
    Let's kill some time!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Jeg likte det andre forslaget mye bedre, men høyttaleren ser litt "pinglete" ut. Prøv å få mer bredde.
    Det er et poeng at den ikke skal være så ruvende. Derfor er den tegnet så smal som mulig. Imidlertid er den 22cm bred, noe jeg snes er mer enn bredt nok for en slik høyttaler.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg syns det var litt vanskelig å få et godt bilde av hvordan den så ut på siden, jeg justerte litt på skjermen i stedet. Hvordan ser de ut uten filt?
    Det har jeg ikke tegnet ennå, men bassene blir aluminiumsfarget. Elementene i front blir helsorte, muligens med naturelokserte faseplugger. Domen er sort og chassiser, oppheng og kevlarmembraner blir sorte. Baffelen rundt elementene har jeg også tenkt skal være sort.

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg syns de er interessante. Kanskje det hadde passet om sideplatene hadde sånne kanter som B&W CDM høyttalere hadde hvis dere skal prøve å avrunde formen litt.
    Tenker du sånn?:

Personlig synes jeg ikke det er spesielt pent. Om man ser på ProAc så kan helfinerte kasser med skarpe hjørner også være lekkert:

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et poeng at den ikke skal være så ruvende. Derfor er den tegnet så smal som mulig. Imidlertid er den 22cm bred, noe jeg snes er mer enn bredt nok for en slik høyttaler.
    Man må vel tenke litt WAf også, om de skal inn i de tusen hjem. Må si jeg liker alt på den i første øyekast. Mere spent på lyden
    Hva med følsomhet og nom impedans ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ikke tegnet ennå, men bassene blir aluminiumsfarget. Elementene i front blir helsorte, muligens med naturelokserte faseplugger. Domen er sort og chassiser, oppheng og kevlarmembraner blir sorte. Baffelen rundt elementene har jeg også tenkt skal være sort.

Tenker du sånn?:

Personlig synes jeg ikke det er spesielt pent. Om man ser på ProAc så kan helfinerte kasser med skarpe hjørner også være lekkert:

Må si jeg er tilhenger av desing nr 2 fremfor nr 1 her, Snickers. Det firkantende klassiske med rene linjer er vel stort sett lettere å "selge inn" enn de med mer eksperimentelt utseende (selvfølgelig gitt at lyden er lik). Du kjenner jo min forkjærlighet for Audiovector, og ikke minst CM7 er en godt designet HT i min øyne.

Følger prosessen videre meg argusøyne, og drit i kommentarer som de fra Gøffo. Godt du har med "almuen" på dine betraktninger....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes selv at B&W ser ganske stygge ut, tunge og svære er di..

Likte klart alt. 1 best jeg, men hadde det vært mulighet å flyttet filtet litt ned, må høyttalerne være så dype? Hvor nærme veggen kan dem stå?? Siden de er så dype.. Må være plass til å gå forbi dem også vet du. Ellers så synes jeg det er topp at du legger ut forslagene på nettet..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte det siste forslaget best.
    Men det første kan jo pyntes litt på det også? Tenker da på en avrunding av hjørnene på både front- og sidedegrill, for å myke opp litt.
    For sistnevnte er jo det allerede gjort for frontens del, men hvorfor ikke følge opp dette for sidenes del, og heller avslutte nedre del av grillen like langt fra nedre kant som øvre?

Btw; Den med det beste forslaget, får et par gratis? Her er det bare å klemme til!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må vel tenke litt WAf også, om de skal inn i de tusen hjem. Må si jeg liker alt på den i første øyekast. Mere spent på lyden
    Hva med følsomhet og nom impedans ?
    Følsomheten vil trolig havne under 85dB i praksis. Akkurat hvor er for tidlig å si. Husk at denne konstruksjonen er halvparten så stor som "typiske" høyttalere med 2x7", går en del dypere og kan spille vesentlig høyere. Det går direkte ut over følsomheten.

Impedansen i bassen vil bli i området 6-8 ohm. I mellomtonen vil den trolig ligge rundt 6 ohm eller der omkring, mens i diskanten vil den ligge omtrent som i mellomtonen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Må si jeg er tilhenger av desing nr 2 fremfor nr 1 her, Snickers. Det firkantende klassiske med rene linjer er vel stort sett lettere å "selge inn" enn de med mer eksperimentelt utseende (selvfølgelig gitt at lyden er lik). Du kjenner jo min forkjærlighet for Audiovector, og ikke minst CM7 er en godt designet HT i min øyne.

Følger prosessen videre meg argusøyne, og drit i kommentarer som de fra Gøffo. Godt du har med "almuen" på dine betraktninger....
    Ja, jeg tror jeg har fått et inntrykk av hvor jeg har deg når det kommer til høyttalerdesign. Jeg har inntrykk av at dine designfavoritter ikke er signert Wilson Audio for å si det sånn.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Men det første kan jo pyntes litt på det også? Tenker da på en avrunding av hjørnene på både front- og sidedegrill, for å myke opp litt.
    For sistnevnte er jo det allerede gjort for frontens del, men hvorfor ikke følge opp dette for sidenes del, og heller avslutte nedre del av grillen like langt fra nedre kant som øvre?

Btw; Den med det beste forslaget, får et par gratis? Her er det bare å klemme til!
    Får jeg et par gratis om jeg lakker 5 par i Piano Gloss Black da
    Så kan jeg skrive varmt om de etterpå

Dette må vel være det beste forslaget

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Synes selv at B&W ser ganske stygge ut, tunge og svære er di..

Likte klart alt. 1 best jeg, men hadde det vært mulighet å flyttet filtet litt ned, må høyttalerne være så dype? Hvor nærme veggen kan dem stå?? Siden de er så dype.. Må være plass til å gå forbi dem også vet du. Ellers så synes jeg det er topp at du legger ut forslagene på nettet..
    Elementene i front må stå så høyt som mulig på kassa. Jeg har inntrykk av at i WAF-sammenheng betyr hver cm en hel del, så det er på en måte plassering av mellomtone og diskantelementer som har bestemt at den må være så høy som den er. Et par cm kan det sikkert gå an å ta i verste fall, men ikke mer.

Husk at disse er tegnet som bare 16 cm brede i front. Dermed er de ikke så veldig dype heller. Imidlertid har jeg laget en skisse som er lik, bare at den er 17 i front og 23 bak (mot 16/22 her). Da fikk jeg kuttet av en god del på dybden.

På skisse nr 2 har jeg satt alle elementene i siden. Da er det mulig å sette dem noen cm nærmere bakveggen. Det virker som om dette er et viktig tema for en del.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke overbevist om at det vil ta seg ut på den høyttaleren. Jeg antar du ikke liker ProAc heller?

For sistnevnte er jo det allerede gjort for frontens del, men hvorfor ikke følge opp dette for sidenes del
    Hvordan da? Bue dem også? Blir det ikke da litt vel feminint?

og heller avslutte nedre del av grillen like langt fra nedre kant som øvre?
    Ja, noe sånt må nok gjøres uansett.

Jippi! Håper jeg vinner!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg et par gratis om jeg lakker 5 par i Piano Gloss Black da
    Så kan jeg skrive varmt om de etterpå

Dette må vel være det beste forslaget
    Prutingen starter tidlig ser jeg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feminint? Hehe, jeg er ikke sånn!
    Men jeg tenkte mer på avrundede hjørner, altså med en radius på 20-30mm. Altså ikke buede. ;-)

Pruting er da vel obligatorisk, uansett?

Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •