Jeg Trenger Inspirasjon! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 354
    Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må vel komme i mere inn en farge vil jeg tro....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bygget to par prototyper, ett i bjerkefiner, og ett i kirsbærfiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har saumfart svenske hifi forum etter noen bilder av de, det eneste jeg har funnet til nå er en kommentar av PEG på hififorum.nu:

"Midgard Audio's prototyphögtalare var helt klart mässans överraskning för min del, de spelades tillsammans med deras Oberon (ice power) monoblock. Helt klart ljudet med mest driv och stampa-takten-känsla på mässan. 4 st 6.5" element per högtalare stod för en grymt tight bas. Bäst system för priset utan tvekan. Högtalarna låg på ca 20000 och mono blocken på mellan 14-20k paret."

Virker jo lovendes! Selv om han vel ikke har fått med seg helt korrekt info. Noen andre som har funnet noe? Bilder?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke så veldig lenge i rommene til Snickers-Is, men disse höyttalerne splite veldig mye bass. Jeg vet ikke hvorfor, men i det ene rommet synes jeg de låt bra, mens i det andre rommet låt oppsettet litt slitsomt.
    Höyttalerne så veldig töffe ut, synes jeg. Elementene på sidene jobbet godt, så jeg
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg var ikke så veldig lenge i rommene til Snickers-Is, men disse höyttalerne splite veldig mye bass. Jeg vet ikke hvorfor, men i det ene rommet synes jeg de låt bra, mens i det andre rommet låt oppsettet litt slitsomt.
    Höyttalerne så veldig töffe ut, synes jeg. Elementene på sidene jobbet godt, så jeg
    Var litt redd for det. Med den slaglengden på elementene så kan det kanskje bli litt mye alla Sunfire True Subwoofer?! :?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Grr, jeg vil se alt!! Give us some striptease...
    Svenskene har dokumentert messen i Stockholm godt. Her er et innlegg med noen bilder fra Midgards stand, dessverre ingen med frontstoff på sidene... Det gjør dem jo litt nakne, men det er kanskje det du var ute etter, HoJ?

http://www.minhembio.com/forum/index...&#entry1280404

Uansett synes jeg resultatet er bra, og et tydelig resultat av denne tråden. Blir spennende å se produksjonsmodellen av disse kabinettene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ille bra roffe, takkær å bokkær..:-D

Synes de så bra ut, litt røffe for meg muligens, men så er jo snickers en røff fyr da så..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De så ganske bra ut men litt "uferdige"?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en grunn til at jeg kun la ut nærbilde i utgangspunktet. Hadde håpet at frontstofframmene ble ferdige, men kjenner jeg Snickers-is rett, så prioriterte han lydtuning til siste minutt før avreise mot Stockholm. Husk nå på at dette er prototyper. Synes faktisk de var pene live (penere enn bildene fra messen indikerer), sett under de forutsetningene. Jeg har sett andre prototyper på messer som har sett betydelig mer uferdige ut, og også i Stockholm hadde noen med seg kasser i ubehandlet MDF (gidder ikke lete fram bildene nå).

Dessuten er nok helt sikkert disse bildene tatt med blitz, og da blir ofte matt sort maling til grått, og limflekker kommer godt fram.

Gleder meg til å få hørt dem med ferdig tunede delefiltre. Etter bestykningen å dømme og rapportene som svenskene gir fra messen, så er lyden bra, ihvertfall til å være prototyper, og bassen er temmelig stor i forhold til størrelsen på høyttalerne.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    De så ganske bra ut men litt "uferdige"?
    Ditto...
    Noen som plutselig hadde fått det travelt?;-)
    ser nå uansett lovende ut.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster bildet til Snickers-Is her, håper det er ok...

Blir det videreutvikling med tweaking av filter etc nå, eller er det større endringer på trappene også før høyttaleren etterhvert kan lanseres?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det var en grunn til at jeg kun la ut nærbilde i utgangspunktet. Hadde håpet at frontstofframmene ble ferdige, men kjenner jeg Snickers-is rett, så prioriterte han lydtuning til siste minutt før avreise mot Stockholm. Husk nå på at dette er prototyper. Synes faktisk de var pene live (penere enn bildene fra messen indikerer), sett under de forutsetningene. Jeg har sett andre prototyper på messer som har sett betydelig mer uferdige ut, og også i Stockholm hadde noen med seg kasser i ubehandlet MDF (gidder ikke lete fram bildene nå).

Dessuten er nok helt sikkert disse bildene tatt med blitz, og da blir ofte matt sort maling til grått, og limflekker kommer godt fram.

Gleder meg til å få hørt dem med ferdig tunede delefiltre. Etter bestykningen å dømme og rapportene som svenskene gir fra messen, så er lyden bra, ihvertfall til å være prototyper, og bassen er temmelig stor i forhold til størrelsen på høyttalerne.
    De så uferdige ut, men det var ikke problem å se at de kommer til å bli relativt töffe. Som du også nevner så spiller de mye bass i forhold til störrelsen, noe som egentlig passer min smak. Jeg har lite erfaring med lytting til forskjellige höyttalere, men jeg synes generelt de spilte bra. Jeg hadde ikke hatt noe imot å hatt den lydsignaturen hjemme, for å si det slik.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut, Is`en:-)
    Gratulere med prototypene!
    Hvor langt ned spiller disse høyttalerene?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Poster bildet til Snickers-Is her, håper det er ok...

Blir det videreutvikling med tweaking av filter etc nå, eller er det større endringer på trappene også før høyttaleren etterhvert kan lanseres?
    Hvor pene er de høyttalerne liksom !? :shock:

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Hvor pene er de høyttalerne liksom !? :shock:
    Cirka 1000.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de spiller mye bass, men ikke på en sånn måte at de spiller mye bass i forhold til resten av frekvensområdene. Jeg fikk et par kommentarer på at de ikke gikk dypt i bassen og at de ikke var så tunge i bunnen (mest at de tippet ut i fra størrelsen) så jeg satte på en CD som Flageborg kom med. Da fikk pipa en annen tone. Poenget er vel egentlig for det første at begge oppsettene var tunet til å spille best mulig i sweetspot på en sånn måte at det ikke blir en bassboom på musikk som ikke har det. Det ble allikevel rund og fyldig lyd på gamle Elton John og John Lennon-plater som fort kan bli litt tynne på moderne anlegg, og jeg tror ikke vi hadde for store problemer med å gjengi mannsstemmer mtp at de jobber i overgangen mellom bass og mellomtone. Imidlertid var samtlige hotellrom slik at det ble ganske overdreven bass i inngangspartiet, men dette gjaldt praktisk talt for alle oppsettene som hadde tilsvarende rom.

Forøvrig er det jo gøy å observere at folk "hørte" såpass store forskjeller på ting som egentlig ikke var forskjellig. Det ble spilt ulik musikk og det var forskjellig farge på stoff og tepper og finer på de to rommene. Og det er nok også absolutt nok til at de fleste opplever en ganske stor forskjell om de ikke konsentrerer seg om å utelukke slike ganske massive visuelle forskjeller.

Før lansering skal en del av elementene revideres. Kanskje først og fremst basselementene som trenger forsterkning et par steder blant annet for at vi skal slippe å bruke acryl for å få kassa tett (det er jo et hemningsløst trykk i en kasse med nesten en halvkilo membraner). Utseendemessig tror jeg ikke det vil skje noe større, men planen er fortsatt å bruke sidegriller med tøystrikker slik at man kan skimte basselementene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hmmm, hvordan bytter man elementer på denne?
    Foreløpig ser det ut til at det må gjøres ved at man plukker ut de øvre bassene, skrur løs frontplata og skifter elementene på vanlig måte. Imidlertid ser jeg ikke for meg at det skulle være noe man gjør ukentlig.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert et dumt spørsmål, men kommer du til å legge ut delefilteret til salg? eller legge ut tegninger av det ferdige delefilteret?
    Når kommer høytalerene dine i butikken? og hvem kommer til å forhandle dem?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filterskjematikk blir neppe lagt ut.

Det er vanskelig å si eksakt når de kommer for salg. Har jo vært mer eller mindre stillstand i kina i 2 uker nå.

Regner med at alle forhandlerne skal ha dem.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si: Gong xi fa cai!