Jeg Trenger Inspirasjon! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 354
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angående at bildene dine er for mørke. Bruker du 3punkt lyskilde? Et ekstra, svak spotlight i front ville lyset opp endel.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Jeg bruker Maya 7

jeg kan prøve å legge inn en buet topp jeg også, men som jeg har nevnt tidligere så tror jeg det blir vanskelig å få til på 93 cm.. 72 cm i elementer + min 10 cm terminal så trenger du fort hver eneste av de 11 cm som er i gjenn til litt luft mellom hver komponent og til foten.. i praksis vil nok høytaleren strekke seg mot meteren med avbøyd topp, men det er jo mulig den oppleves mindre, jeg får se på det i kveld

syns forresten du bør prøve å holde slavene på bakveggen! to grunner til det:

1. jeg personlig syns ikke høytaleren ser pen ut med innbuling av veggen, eventuelt svart deksel, på begge sider.

2. jeg prøvde å lage en høytaler som det går ann å ha i stua uten det svarte sidedekselet, men tror ikke denne kommer langt inn i stua til folk flest uten deksel med 6 elementer avdekket.. det er desverre slik at mange/store elementer ikke er særlig WAF!!

Det enkle er ofte det beste
    Men behøver man å ta av dekslene over bassene da?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/attachments/...n-demorom1.jpg
    Om ht blir seende ut sånn som dette, og låter like bra som de ser ut! Så havner nok noen sånne i lytterommet...... Likte det designet veldig godt. Men kanskje prøve og lage noen som er litt buede i toppen, slik som isen foreslo? Hadde nok blitt litt penere, og sist, men ikke minst! INGEN uvedkommende potteplater.....

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Angående at bildene dine er for mørke. Bruker du 3punkt lyskilde? Et ekstra, svak spotlight i front ville lyset opp endel.
    På de første bildene brukte jeg bare default light.. derfor de ble så mørke.. ha lagt til ekstra lyskilder nå..

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men behøver man å ta av dekslene over bassene da?
    Man behøver ikke, men jeg har lyst til å muligheten:-D derfor prøver jeg også å lage en som kan stå uten deksel og alikevel se bra ut!

Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Om ht blir seende ut sånn som dette, og låter like bra som de ser ut! Så havner nok noen sånne i lytterommet...... Likte det designet veldig godt. Men kanskje prøve og lage noen som er litt buede i toppen, slik som isen foreslo? Hadde nok blitt litt penere, og sist, men ikke minst! INGEN uvedkommende potteplater.....
    Om de blir seende slik ut og hvordan de høres ut må du spørre Snickers-is om, men jeg har ihvertfall fått vist frem det jeg har lagd, så får han trekke litt inspirasjon ut av det hvis han likte det

Skal prøve meg på buet topp etterhvert også ja.. muligens i kveld hvis jeg får tid (studiet har startet opp igjen )

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd meg litt til jeg. Gir aldri opp!
    Har bøyd av toppen slik at det ikke går ann å sette potteplanter der Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg likte det bedre enn de med rett topp, men heldigvis er det ikke jeg som skal bestemme det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte de bedre med flat topp enn dette, må nok prøve igjen her tror jeg. Prøv forslaget jeg ga deg Haavard74, ser jeg for meg at blir fint

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd meg litt til jeg. Gir aldri opp!
    Har bøyd av toppen slik at det ikke går ann å sette potteplanter der Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg likte det bedre enn de med rett topp, men heldigvis er det ikke jeg som skal bestemme det
    Jeg synes den ser bra ut fra den siden som er finert, men ikke så bra ut fra siden med basselementene.

Jeg har forøvrig en del blyantskisser på ulike former på toppene. De avviker ikke mye i forhold til hverandre men de små detaljene gjør mye på balansen i hele høyttaleren.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi venter spent på nye tegninger snickers..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den ser bra ut fra den siden som er finert, men ikke så bra ut fra siden med basselementene.

Jeg har forøvrig en del blyantskisser på ulike former på toppene. De avviker ikke mye i forhold til hverandre men de små detaljene gjør mye på balansen i hele høyttaleren.
    Er litt enig med deg.. jeg vurderte å ikke la innsenkningen gå helt opp, slik du hadde på de siste forslagene dine.. men tenkte at det var bedre å gjøre det slik, så får vi sett begge alternativene:-D

Er lanseringsdato fortsatt mars? når er deadline på å bestemme design? du må vel ha litt tid på å bygge et par eksemplarer..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikkert han vil vise ferdig produktet her før den kommer for salg.. Hadde ikke jeg gjort..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Er ikke sikkert han vil vise ferdig produktet her før den kommer for salg.. Hadde ikke jeg gjort..
    Det er sant.. men han kan vel røpe om han har bestemt seg for design enda?? Er det lov å spørre om hvor stort kassevolum hver sub skal ha med 2 slaver? og hvordan han gjør det ellers med oppbygging av høytaleren? (mellomtone, avstivere, delefilter osv)

uansett så har jeg puslet litt mer jeg.. gjort et nytt forsøk på toppen.. tok toppen som ble foreslått av homecinema her tidligere i tråden å prøvde å setten den på høytaleren min.. syns egentlig ikke det ble så veldig vellykket, men det er jo et alternativ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke den varianten av toppen så ut som om den er integrert i designen.

Her er en ny skisse fra min side:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke den varianten av toppen så ut som om den er integrert i designen.
    Det syns ike jeg heller.. som sakt, det var bare et forsøk fremprovosert av kjedsomhet i dag

Hvordan ser denne ut når du tar av frontdekselet? du nevnte tidligere at tanken var at den ikke skulle sitte på.. syns det er finest om plata mellomtonene og diskanten sitter på er litt utbygd fra resten av fronten..

hvor sitter bassene/slavene? er det svart stoff på begge sider?

likte ikke foten din, syns det var finere med foten min (selvfølgelig )

Resten av høytaleren likte jeg.. finere med avbøyd bakkant når du har igjen en smal stripe med treverk i toppen og ikke tar innsenkningen helt opp slik jeg gjorde..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser denne ut når du tar av frontdekselet? du nevnte tidligere at tanken var at den ikke skulle sitte på.. syns det er finest om plata mellomtonene og diskanten sitter på er litt utbygd fra resten av fronten..
    Jeg har tegnet fronten uten elementer her. Dermed betyr det at et frontdeksel i prinsippet kommer utenpå det du ser her.

hvor sitter bassene/slavene? er det svart stoff på begge sider?
    Det sitter hhv 1 bass og 2 slaver på hver side. De er dekket av trådfronter.

likte ikke foten din, syns det var finere med foten min (selvfølgelig )
    I mine øyne så bærer ikke foten din den estetiske vekten av høyttaleren. Du har laget et svært tungt design med svært lette føtter. Jeg synes det ser veldig skjørt ut. Dette gjelder spesielt i bakkant av høyttaleren. Det er noe av motivasjonen bak at jeg har tegnet foten slik som dette.

Resten av høytaleren likte jeg.. finere med avbøyd bakkant når du har igjen en smal stripe med treverk i toppen og ikke tar innsenkningen helt opp slik jeg gjorde..
    Til forskjell fra de tidligere skissene faller nå toppen hele veien (fullstendig inkompatibel med en hver potteplante. Kanskje til nød en klatreplante ), og den er mye slakkere buet enn de tidligere skissene.

Bassene vil kunne skimtes gjennom tråddekslene så jeg tror ikke behovet for å ta dem av vil være så stort.

Forøvrig er jeg usikker på dette med føtter. Det er jo også et viktig poeng at en del deler koster en del å lage til, og kan fort gi høyttaleren en tusenlapp eller tre ekstra i utsalgspris. Det er jo heller ikke heldig, så det må bli en kombinasjon av enkelhet, proporsjoner og sammenføyning med designen på høyttaleren forøvrig.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers, den siste skissen din var lekker.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tegnet fronten uten elementer her. Dermed betyr det at et frontdeksel i prinsippet kommer utenpå det du ser her.
    Bra Syns siste forslaget ditt var veldig pent jeg også:-D Har du lov/lyst til å svare på noen av tingene jeg lurer på over?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ja. Nå begynner det å ligne noe. Dette kan godt bli den ferdige høytaleren. Har ikke likt de tidligere føttene i denne tråden noe særlig men disse var knall.
    Liker og toppen og stoffet på siden

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant.. men han kan vel røpe om han har bestemt seg for design enda??
    Det har jeg ikke.

Er det lov å spørre om hvor stort kassevolum hver sub skal ha med 2 slaver?
    ca 12,5 liter. Har tegnet siste skissen på ca 32,5 liter totalt.

og hvordan han gjør det ellers med oppbygging av høytaleren? (mellomtone, avstivere, delefilter osv)
    Det blir noe avstivere i bassdelen ett eller annet sted for å støtte opp de relativt store flatene med basselementer. Ellers mener jeg å huske at det var beregnet ca 1,5 liter til hver mellomtone. DIskanten skal ikke ha separat kammer, men jeg kommer nok ikke til å sette den direkte inn i mellomtonekammeret. Filteret er ikke plassert ennå, men det blir nok i foten eller rett innenfor terminalene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Der ja. Nå begynner det å ligne noe. Dette kan godt bli den ferdige høytaleren. Har ikke likt de tidligere føttene i denne tråden noe særlig men disse var knall.

Liker og toppen og stoffet på siden

Jeg lurer på om disse siste føttene er en anelse skarpe i konturene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste til isen falt i smak ja. Men føttene passet ikke helt til resten syns jeg.

Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •