Jeg Trenger Inspirasjon! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 354
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    Ja, det får vi da håpe, siden disse var NYDELIGE:-D Jeg ville i allfall ikke hatt noen betenkligheter med å kjøpe disse usett/uhørt til 18k.
    Sliter du med for mye penger?? Ville du kjøpt dem uhørt??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Sliter du med for mye penger?? Ville du kjøpt dem uhørt??
    Kjøp av høyttalere er for meg et sjansespill uansett. Har man ikke mulighet til å låne med seg høyttalerne hjem, skal en ikke bli alt for overbevist av hvordan de låter hos en forhandler. Høyttalerne får som oftest en helt annen karaktær hjemme.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    har ligget død noen dager nå.. men uansett om du har bestemt deg eller ikke Snickers, så har jeg prøvd meg som høytaler-designer:-D

likte siste utkastet ditt men har gjort noen forandringer..
    Vanvittig lekkert!

1. jeg er ikke helt sikker på hvor du plasserte bassene og slavene siden du tegnet ikke tegnet inn disse, men slik jeg forsto det så var det en bass og 2 slaver på hver side av høytaleren. uten at jeg har veldig god peiling på hvordan det virker så har jeg ihvertfall overbevist meg selv om at det ikke kan være så optimalt med to kasser som ligger parallellt inne i høytaleren. disse blir jo veldig lange og tynne. så derfor har jeg satt slavene på bakveggen slik det opprinnelig var tenkt
    Dersom du deler på en annen måte går det bedre. En bass på høyre side av kassa øverst, og de to tilhørende slavene på venstre side av kassa, øverst. Tilsvarende nederst, og en deleplate som ligger vannrett inne i midten på kassa.

2. siden jeg satte slavene på bakveggen og jeg antar at hver slave er 7" så har jeg droppet avrunningen på topplata. 4*7"(ca 18 cm)=ca 72cm når man tar med terminal og fot med i regnestykket så blir det veldig fort 93 cm som var targethøyde. det ble rett og slett ikke plass..

under den nederste mellomtonene er det logo-plass

men nok snakk. her er bildene..
    Jeg fikk dette til å gå opp på et vis, men veldig god plass ble det jo ikke da.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg fikk dette til å gå opp på et vis, men veldig god plass ble det jo ikke da.
    Hvis det er helt likegyldig hvor du plasserer basser/slaver, kan du jo vurdere tre på hver side (1 bass + 2 slaver) med like lang avstand mellom hvert element. Dette betinger en skråvegg for å dele de to kammerene, men dette kan muligens hjelpe mot resonansproblemer. Så har du klasket to tunefluer på en gang...

Hvis dette var rotete forklart, kan jeg legge ut et bilde...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trenger du ikke fordi den tanken er i høyeste grad aktuell (og ikke ny for meg) selv om den skråveggen blir veldig skrå.

Forøvrig kan heller ikke jeg se at to tunefluer mindre vil være et tap for verden

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra design :-)
    Ville ikke ha kjøpt dem uhørt, men vært kult og vært med i "lytteprosessen" og tuningen:-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det trenger du ikke fordi den tanken er i høyeste grad aktuell (og ikke ny for meg) selv om den skråveggen blir veldig skrå.

Forøvrig kan heller ikke jeg se at to tunefluer mindre vil være et tap for verden

Sliter litt med resten av tunefluene da...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De HT'ene var dritfine Haavard74!!
    Disse syns jeg er de fineste til nå.Håper sluttproduktet blir noe i likhet av disse,da skal jeg vurdere å bytte mine kjære Patos'er om Midgaardene låter som jeg liker!

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    De HT'ene var dritfine Haavard74!!
    Disse syns jeg er de fineste til nå.Håper sluttproduktet blir noe i likhet av disse,da skal jeg vurdere å bytte mine kjære Patos'er om Midgaardene låter som jeg liker!
    Håper de ferdige høytalerene blir noe liknende jeg også.. det virker som de får ganske god respon fra de fleste her også det er jo et godt tegn!! til og med fra snickers-is som jo tross alt er den som bestemmer

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye bilder

Siden det virket som om mange likte høytalerene har tatt noen nye bilder jeg..
    lagd en stereopartner til den første og satt dem inn i et rom:-D

Snickers-is: Hvordan ligger det ann med disse høytalerene? har du bestemt deg for design enda? mente jeg leste tidligere i tråden at de skulle lanseres i mars(?) begynner det ikke å haste litt da?

Hvis du bestemmer deg for å bruke et design i nærheten av det jeg har lagd, så skal de låte veldig dårlig hvis de ikke skal havne i stua mi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pent

Syns utvilsomt at forslaget fra Haavard74 er det peneste hittil. Spørs nok om du ikke fikk et bedre forslag enn dine her Snicker-is. ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i det.
    Aner vi en virkelig designer i det fjerne, Haavard74? Du håndterer i alle fall Sketchup(?) bra! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje ikke han har brukt sketch-up

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var fine ja.. men Snickers sine er like minst like gode synes jeg.. Å til slutt er det jo også han som bestemmer..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer jo det da. Får se om han ikke kommer opp med noe nytt her han å nå da. Skulle vært avstemming på det der. ser ut til at mange er posetive til Haavard74 sine å.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig bra tegnet/designet Haavard74!
    Om ikke Snickers lager dem får du bygge dem selv...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker høyttaler Haavard.

Har du hentet litt inspirasjon fra denne?:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Lekker høyttaler Haavard.

Har du hentet litt inspirasjon fra denne?:
    Har egentlig ikke det, men må jo innrømme at de liknet veldig Vil påstå at mine er litt mer nøytrale da.. tanken er jo egentlig at den skal leveres med deksel over alle bass-element..

har forresten ikke brukt sketch-up, fikk aldri helt dreisen på det:-?
    hadde vært fint om Snickers-is kunne komme med en liten oppdatering på hvordan det ligger ann.. jeg er nysgjerrig jeg

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig ikke det, men må jo innrømme at de liknet veldig Vil påstå at mine er litt mer nøytrale da.. tanken er jo egentlig at den skal leveres med deksel over alle bass-element..

har forresten ikke brukt sketch-up, fikk aldri helt dreisen på det:-?
    hadde vært fint om Snickers-is kunne komme med en liten oppdatering på hvordan det ligger ann.. jeg er nysgjerrig jeg
    Hvilket program bruker du?

Jeg synes skissene dine er veldig fine, men jeg er usikker på hvor spennende de vil være å se på i lengden. Imidlertid er det ikke alltid enkle ting trenger å være så spennende da de tar seg godt ut i all sin enkelhet.

Ellers synes jeg jo skissene dine ligger veldig nær de tidligste mine, med untak av at du har valgt en helt flat topp.

Den buede toppen er valgt da den i praksis reduserer den opplevde størrelsen av høyttalerne betraktelig.

Jeg skal også tegne videre, noe som kanskje kan gi deg ytterligere inspirasjon også. Jeg har en skisse med føttene i mørk farge, og jeg har en med sylindriske føtter, men da i 7 graders vinkel som høyttaleren forøvrig. Det var ganske tøft å ha dem rette slik du har dem, så det skal jeg teste.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Maya 7

jeg kan prøve å legge inn en buet topp jeg også, men som jeg har nevnt tidligere så tror jeg det blir vanskelig å få til på 93 cm.. 72 cm i elementer + min 10 cm terminal så trenger du fort hver eneste av de 11 cm som er i gjenn til litt luft mellom hver komponent og til foten.. i praksis vil nok høytaleren strekke seg mot meteren med avbøyd topp, men det er jo mulig den oppleves mindre, jeg får se på det i kveld

syns forresten du bør prøve å holde slavene på bakveggen! to grunner til det:

1. jeg personlig syns ikke høytaleren ser pen ut med innbuling av veggen, eventuelt svart deksel, på begge sider.

2. jeg prøvde å lage en høytaler som det går ann å ha i stua uten det svarte sidedekselet, men tror ikke denne kommer langt inn i stua til folk flest uten deksel med 6 elementer avdekket.. det er desverre slik at mange/store elementer ikke er særlig WAF!!

Det enkle er ofte det beste

Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •