1215, 1515 & At-100 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 81
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Du mener mk2 den med 3/4" bakdiskant og en 6,5" Peerless mellomtone, samme som i DC-serien
    Ja mk2 dem ned den råeste 12 t i bunn

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofrustrert
    Ja mk2 dem ned den råeste 12 t i bunn
    1515 er jo mye råere enn 1215
    Men er 15" som sitter i bunn på 1215 og 12" øverst i front.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er disse i forhold til cls 215?

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    di har mer den gammle brutale cv lyden og så mener jeg kvaliteten var mer gjennomført før

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking 1215

jeg synes at 1215SEmk1 (2*5 mellomtoner) er "finest" og jeg liker den best, bedre enn 1215SEmk2

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm har prøvd de i større stuer også da.
    Men iforhold til 1215 så spiller de mindre dypbass syntes jeg.
    1515 spiller dypt nok for meg, men hadde vært enda bedre om det var like mye trøkk i bunn som 1215

Du får endre tuning frekvens på dem da, få tak i parameterene på basselementa og regne ut nøyaktig kassevolum, så beregner du andre porter i et program.. hadde vært litt tøft da ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Du får endre tuning frekvens på dem da, få tak i parameterene på basselementa og regne ut nøyaktig kassevolum, så beregner du andre porter i et program.. hadde vært litt tøft da ;-)
    Ja du sier noe der, kansje jeg skulle prøvd

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cls215
    hvordan er disse i forhold til cls 215?
    CLSC-215 trykker ihvertfall mere og spiller ca like høyt. CLSC har også litt mere skrik i diskanten syntes jeg da jeg testa de mot hverandre.

1215 har mere dypbass og har en mye råere spillestil

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke blande meg så veldig mye inn, men jeg er veldig enig i flere andre her. Trådstarter har startet veldig mange CV tråder i det siste som har vært prikk like.. og som har vært veldig unødvendig.. DU kan heller lage din egen tråd. xxxx sin CV trård eller noe... Så kan du stille så mange spørsmål som du bare vil om CV.. eller bare bruke noen minutter på å søke deg frem til andre tråder!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1215 har mere dypbass og har en mye råere spillestil

Ser det har blitt mer og mer utbredt at man skriver at eldre CV har "råere", "tøffere", "brutal" spillestil, det vil kort sagt si at det egentlig låter verre i en "Hi-Fi manns" ører, ikke sant?

Fælt mange meninger ute og går angående dette.... det var en kar med meg som kjøpte Denon blokkene mine, han hadde 1515 før i tida, men disse solgte han for dem va så skrikete i diskanten at han ble sliten i ørene sa han.
    Han lytta på mine 215 med Denon,midgard og DP, der vi sammenligna forsterkere osv... det virka som CV hadde fått temma disse høytalerne sa han i forhold til 1515, for disse gikk det jo an og høre på

Dette er bare enda en manns mening, men jeg mener at det virker som at dette er oppfatningen de fleste har av disse høytalerne.
    Men nå er jeg vel ganske off-topic her

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det har blitt mer og mer utbredt at man skriver at eldre CV har "råere", "tøffere", "brutal" spillestil, det vil kort sagt si at det egentlig låter verre i en "Hi-Fi manns" ører, ikke sant?

Fælt mange meninger ute og går angående dette.... det var en kar med meg som kjøpte Denon blokkene mine, han hadde 1515 før i tida, men disse solgte han for dem va så skrikete i diskanten at han ble sliten i ørene sa han.
    Han lytta på mine 215 med Denon,midgard og DP, der vi sammenligna forsterkere osv... det virka som CV hadde fått temma disse høytalerne sa han i forhold til 1515, for disse gikk det jo an og høre på

Dette er bare enda en manns mening, men jeg mener at det virker som at dette er oppfatningen de fleste har av disse høytalerne.
    Sant det! De gamle CV'er spiller ikke noe pent, ihvertfall AT-serien sammen med 1215mk1SE.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

penspilling

når jeg bytta ut pioneer ti tommerene mine med cv dc 15 i en alder av 15 og heiv på megadance nr 4(hehe!) så synes jeg cv ene spilte silkemykt og pent med masse herlig bass i forhold til pioneerene. og jeg har egentlig synes dc 15 har spillt mer en fint nok for meg siden den gang. hva mener dere andre?? kansje det er jeg som er lite kritisk til lydkvalitet.hehe

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    når jeg bytta ut pioneer ti tommerene mine med cv dc 15 i en alder av 15 og heiv på megadance nr 4(hehe!) så synes jeg cv ene spilte silkemykt og pent med masse herlig bass i forhold til pioneerene. og jeg har egentlig synes dc 15 har spillt mer en fint nok for meg siden den gang. hva mener dere andre?? kansje det er jeg som er lite kritisk til lydkvalitet.hehe
    Jeg syntes DC-serien spiller penere enn clsc. Alle er vel uenige i det, men det er min mening!
    Mine 1515 spiller ihvertfall finere enn gamle CLSC-215. Brukte pa forsterker den ganga men merka det uansett.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg er ikke uenig der gunnar.jeg hadde og clsc 215 før så jeg vet hvordan den låter i forhold til dc, og dc er i hvertfall ikke noe dårligere,heller bare bedre mener jeg og

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    De er litt forskjellige disse modellene. Syns 1215mk2 er den som spiller "best". Mens 1515 har et sinnsykt trøkk og drag i bassen. AT100 låter extremt i bassen, men låter ikke spessielt bra.

Alt i alt krever alle disse modellene ekstremt med power og strøm.

Morsomme høyttalere?! UTEN TVIL! .

EDIT: dette er min mening og erfaring med disse. AT og 1215 er de "peneste" ifra denne kanten.
    Ehm 1215mk2 har jo samme mellomtone som DC Altså som i 1515 og samme diskant som i DC15 og DC12 etc. Eneste som er forskjellen på de diskantene er at den i 1515 låter litt spisere og spiller ikke så fint men tåler en del mer juling. For å si det enkelt. 1515 er definitivt den råeste høyttaleren fra CV. Med 2 15" altså ikke 1215 kan måle seg engang. Å det spiller ikke høyere:-? 1515 har blitt målt til rundt 130 db men kan spille mye høyere. 1215 ble vel satt til maks 128 db tror jeg. AT100 126? AT100 er langt ifra de høyttalerene her og det er ikke den råeste høyttaleren med singel 15" nei. Kanskje den som spiller høyest. Men den låter fælt. Eneste som er bra med den er at den låter røft. Og har sånn typisk CV lyd som er ganske tøft. Men då synes jeg DC15 er enn mye bedre høyttaler. For den har alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og hva brukte han på 1515 da? en gammal og utslitt PA forsterker?

*Edit* Forresten.. Hvis man har så pinglete hørsel at man ikke tåler litt skriking i diskanten på høyt volum? Hvorfor kjøpe CV? :???: Det er ikke for gamle folk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Ehm 1215mk2 har jo samme mellomtone som DC Altså som i 1515 og samme diskant som i DC15 og DC12 etc. Eneste som er forskjellen på de diskantene er at den i 1515 låter litt spisere og spiller ikke så fint men tåler en del mer juling. For å si det enkelt. 1515 er definitivt den råeste høyttaleren fra CV. Med 2 15" altså ikke 1215 kan måle seg engang. Å det spiller ikke høyere:-? 1515 har blitt målt til rundt 130 db men kan spille mye høyere. 1215 ble vel satt til maks 128 db tror jeg. AT100 126? AT100 er langt ifra de høyttalerene her og det er ikke den råeste høyttaleren med singel 15" nei. Kanskje den som spiller høyest. Men den låter fælt. Eneste som er bra med den er at den låter røft. Og har sånn typisk CV lyd som er ganske tøft. Men då synes jeg DC15 er enn mye bedre høyttaler. For den har alt.
    Enig at 1215 ikke kan måle seg med 1515 når det kommer til dB og lydtrøkk.

1515 er målt til 130dB.
    1215SE (2xmellomtoner) 131dB.
    1215mk2 128dB.
    AT-100 127dB.
    DC-15 120dB.

Det med at 1215SE har klart 131dB kan jeg aldri tru. Da må ihvertfall 1515 spille 133dB ++ noe jeg begynner å tvile litt på.

De målingene over fikk jeg av Roy på gamle Soundpressure/RAAudio forumene å han er vel kansje en av de i Norge som har mest peiling på CV?
    Hvor han har fått de fra vet jeg ikke.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1515

mine 1515 hadde en tendens til å være hardere i bassen og vanskeligere å få fram dypbassen i en det va med clsc 215,men etter mye omøblering og testing fant jeg en god plassering som spiller saftig dybass og bra stereoperspektiv.tror nok at mange blir snytt for mye dypbass pga plassering og rom(små rom),for enkelte rom jeg og kamerater har testa har vert umulige med bassgjengjivelse

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at 1215 ikke kan måle seg med 1515 når det kommer til dB og lydtrøkk.

1515 er målt til 130dB.
    1215SE (2xmellomtoner) 131dB.
    1215mk2 128dB.
    AT-100 127dB.
    DC-15 120dB.

Det med at 1215SE har klart 131dB kan jeg aldri tru. Da må ihvertfall 1515 spille 133dB ++ noe jeg begynner å tvile litt på.

De målingene over fikk jeg av Roy på gamle Soundpressure/RAAudio forumene å han er vel kansje en av de i Norge som har mest peiling på CV?
    Hvor han har fått de fra vet jeg ikke.
    Synes disse tallene virker litt urealistiske. At AT-100 spiller høyere enn DC-15? Tror ikke det. Heller ikke at 1215 spiller høyere enn 1515 virker riktig. Uansett, skal ikke si det IKKE er tilfellet, men når folk kommer med slike tall, så vil jeg helst vite noen få ting.

- Størrelse på forsterker som driver de
    - Størrelse på rommet man spiller i
    - Hvor db måleren står i rommet. Må jo stå i lytteposisjon. Mange står jo rett foran høytalerene, noe som blir helt feil.

Har hatt det meste av de høytalerene som står i lista der selv, å vet hva det meste er godt for. Selv om det begynner å bli noen år siden nå.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Synes disse tallene virker litt urealistiske. At AT-100 spiller høyere enn DC-15? Tror ikke det. Heller ikke at 1215 spiller høyere enn 1515 virker riktig. Uansett, skal ikke si det IKKE er tilfellet, men når folk kommer med slike tall, så vil jeg helst vite noen få ting.

- Størrelse på forsterker som driver de
    - Størrelse på rommet man spiller i
    - Hvor db måleren står i rommet. Må jo stå i lytteposisjon. Mange står jo rett foran høytalerene, noe som blir helt feil.

Har hatt det meste av de høytalerene som står i lista der selv, å vet hva det meste er godt for. Selv om det begynner å bli noen år siden nå.....
    Har hatt alle på lista utenom DC-15 og 1215mk2.
    har testa de i samme rom med samme forsterkere. Så vet litt selv også.
    Men trur nok at DC-15 ihvertfall spiller høyere enn 120dB. Har hørt de før..
    Men høyere enn AT-100 det tviler jeg veldig sterkt på..

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •