Avantgarde vs B&W - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 99 av 99
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Du har ikke tilfeldigvis peiling på trådløs "mapping" av harddisk opp mot receiver for avspilling av mp3 også? Dvs at jeg kun bruker fjernkontrollen for å styre avspilling (bærbar står oftest på kjøkkenet og surrer, mens jeg surrer i stuen).
    Dersom du har musikken din (f.eks. mp3 eller WAV) på en laptop som er på ditt trådløse nettverk, så:

a) kobler du enkelt og greit receiver til routeren og velger DHCP på receiver.
    b) installerer Windows Media Connect 2.0 (lastes gratis ned fra Microsofts hjemmeside).
    c) finner receiveren din i WMC og gir den tilgang til de mappene med musikk du ønsker
    d) nå kan du navigere i musikken på laptopens harddisk.

Dette benytter jeg på min Yamaha RX-V2700, og benytter en monitor som navigasjonsstøtte. Yamahaen støtter også lossless WAV-filer. Dvs. god kvalitet på lyden.

Eller du kan gjøre det enklere:

a) kopier musikken din til en USB-disk (FAT32 filformat). Tips: En iPod kan benyttes som USB-disk.
    b) koble USB-disken til receiverens USB-inngang
    c) spill musikken direkte utenom nettverket.

Igjen, dette gjelder Yamaha RX-V2700. Andre receivere kan sikkert det samme, men jeg er ikke sikker. Andre kan sikkert bekrefte/avkrefte dette.

Nå er trådtittelen helt feil.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Nettopp! Som om jeg skulle sagt det selv, men derfor vi har eksperter vel?

Niks! det er derfor vi har ører! Kun du vet hva slags lyd du liker.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare en type bass som egentlig er riktig. Jeg vil anta at ingen av de to egentlig representerer det korrekte når det kommer til stykket.

Ellers er delay i en effektforsterker som regel mindre enn 20µs. Det vil si at det ikke har noen innvirkning på lipsync-problemet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem gir korrekt bass?? Jeg vil se ingen, aller er farget, eller blir gjennom resten av anlegget.. Det hele handler om hvilken lyd en er ute etter. Selv så synes jeg kroppen for mest ro med B&W av disse to..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra blir det først når man har en høyttaler som samspiller godt med lytterommet. Noen høyttalere fungerer bra i mange rom, noen fungerer bra i noen og noen fungerer bare dårlig.

Så har vi også noen høyttalere som gir bare en basstone, og demomusikken må velges med omhu. Når medbragt kommer på bordet hender det at "den fine bassen ble borte gitt".

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig Snickers-is, men en kan jo få ett tegn på hva man liker av lyd bare ved å lytte, selv på dårlige rom. Har personlig aldri likt "hard" lyd som SA har, har hørt dem i mange rom, men aldri likt lyden, ok, SA imponerer meg med å være raske og presise, men lydmessig så gir de meg lite.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hvem gir korrekt bass?? Jeg vil se ingen, aller er farget, eller blir gjennom resten av anlegget.. Det hele handler om hvilken lyd en er ute etter. Selv så synes jeg kroppen for mest ro med B&W av disse to..
    Hvem???? :-?

Folkeaksjonen mot hvem

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    a) kobler du enkelt og greit receiver til routeren og velger DHCP på receiver.
    Antar at jeg må bruke kabel mellom receiver og router, Yamaha støtte ikke wireless? (burde komme i neste versjon av disse receiverne)

b) installerer Windows Media Connect 2.0 (lastes gratis ned fra Microsofts hjemmeside).
    Skal prøve det! Lenge siden jeg lærte så mye nytt på en dag (selv skolen har prøvd, men forgjeves...hehe)

Men herunder et viktig spørsmål: Shuffler du da (bytter sang) direkte fra receiverens fjernkontroll eller fortsatt fra PCen? (helst fra fjernkontroll og uavhengig av PC)

Dette benytter jeg på min Yamaha RX-V2700, og benytter en monitor som navigasjonsstøtte.
    Hvilken type monitor, og åssen kobles det?

a) kopier musikken din til en USB-disk (FAT32 filformat).
    Ok receiveren takler kun FAT32, ikke NTFS?

Nå er trådtittelen helt feil.
    Jeg vet, men har så mange spørsmål...hehe. Ellers må jeg opprette 10+ nye tråder, og vet ikke om admin vil være glad for det?

Men jeg får i det minste svar på ellers vanskelige spørsmål (som en butikk ikke har svar på). Glimrende forum forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er jo bare en type bass som egentlig er riktig. Jeg vil anta at ingen av de to egentlig representerer det korrekte når det kommer til stykket.

Ellers er delay i en effektforsterker som regel mindre enn 20µs. Det vil si at det ikke har noen innvirkning på lipsync-problemet.
    Takk for info. Fikk meg litt av en overraskelse i dag med disse lyd/bilde-forsinkelsene og Primare-komponenter. Først bortforklarte selger det med dårlig DVD (var en Eagles konsert som dere sikkert har sett), men når selger satt på enda en DVD med samme problem (som han også bortforklarte) så forstod jeg at noe var galt. Og nå vet jo litt om årsak og løsninger

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noe "galt" med Primare-produktene. De har bare ikke mulighetene som de fleste receivere har. Det er vel et spørsmål om prioritering i utviklingsprosessen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men herunder et viktig spørsmål: Shuffler du da (bytter sang) direkte fra receiverens fjernkontroll eller fortsatt fra PCen? (helst fra fjernkontroll og uavhengig av PC)
    Bruker bare fjernkontrollen til receiver.
    Hvilken type monitor, og åssen kobles det?
    Hvilken som helst som har videoinngang.
    Ok receiveren takler kun FAT32, ikke NTFS?
    OBS: Her tenker jeg ikke på disken i PC-en, men kun en disk koblet uavhengig av PC.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen er vell mere hvordan bassen fremtrer på disse to forskjellige høyttalerne, B&W har en mer rolig, dyp bass, mens SA har en litt mer trykkene, men ikke fult så dyp bass. Lyden er bare helt forskjellig mellom disse to høyttalerne.
    B&W803D:
    Frekvensgang: 28-33.000 Hz (-6dB)
    Frekvensgang: 35-28.000 Hz (-3dB)

SA:
    Frekvensgang: 30 – 35.000 Hz (+/- 1.5)

Hva dette sier om den teoretiste lyden vet ikke jeg, men det oppleves i mitt rom der jeg satte de uten spikes og sandfylling,(SA), at SA gruset B&W i trøkk og bassdybde. Og så vet jeg at 803D krever sit rom. Jeg har LxB/6x5m stort rom.
    Hva er de teoretiske mål på Avantgarden da tro?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg oppfatter dem når jeg hører dem er at B&W har mer fylde i bassen, mens SA har mer punch i bassen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Hva er de teoretiske mål på Avantgarden da tro?
    M3 Avantgarde:
    Frekvensgang: 30 – 45.000 Hz (+/- 2 dB)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan vel ikke si annet enn at vi har hørt de forskjellige HT`ene i forskjellige rom. Det er vel grunnen til at vi oppfatter lyden forskjellig i HT`ene. Min konklusjon for den som skal ha seg nye høyttalere er: Lytt til de lengst mulig hjemme, går ikke det prøv å lytte til de i det samme rommet. Går ikke det heller er det et sjansespill. De beste HT spiller vel bra uansett bare rommet er greit nok. Problemet kan ofte være at de spesielle egenskapene for de aktuelle HT ikke kommer nok frem i enkelte rom. Rommet er ofte for lite for oss som vil ha større/bedre/dyrere/råere/etc. En ting er også å ikke se seg blind på prisen. Det er iallefall mistanken min etter å ha hatt 803D stående et års tid. "Alle" skryter de over skyene og vel så det, men har du ikke fasilitetene de krever så yter de heller ikke det de bør yte. Har også lest endel om stativ-HT som spiller fletta av store gulvstående i små/mindre rom. Noe å tenke over?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig Snickers-is, men en kan jo få ett tegn på hva man liker av lyd bare ved å lytte, selv på dårlige rom. Har personlig aldri likt "hard" lyd som SA har, har hørt dem i mange rom, men aldri likt lyden, ok, SA imponerer meg med å være raske og presise, men lydmessig så gir de meg lite.
    eh system audio har langt mer behagelig topp enn forrige image serie iallefall.
    nyttesløst å dømme etter 1min i helt annet rom, med annen elektronikk og muskk enn man selv bruker.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    eh system audio har langt mer behagelig topp enn forrige image serie iallefall.
    nyttesløst å dømme etter 1min i helt annet rom, med annen elektronikk og muskk enn man selv bruker.

Muligens derfor jeg er på jakt etter nye høyttalere
    Og det er etter mer en ett min. lytting i ett rom, faktisk har jeg hørt SA en del ganger, på forskjellige anlegg og rom. Men det er ikke min type lyd, det må jeg vel få lov til å mene eller..?

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •