Avantgarde vs B&W - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 99
    Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Trist at ikke levering av høytalere kan leveres med en gang (vaccum i markedet).

Kan alltid få kjøpe min Audiovector MI3 Avantgarde (Maple) for 50.000kr, disse kan leveres på døren din idag.

:-)

Ha en forsatt god jul

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Har selv Avantgarde, men en fordel med B&W er bruktprisene. Skal man bytte ut i rakettfart, slik som mange gjøre, tror jeg at B&W seirer. En kjensgjerning at B&W, Denon, Electrocompaniet etc holder seg godt i pris over en lenger periode enn mange andre merker. Ukjente merker som "få" har hørt om er vanskelig å selge og ender med store tap.
    "Etc", dvs? (kom gjerne med uttømmende liste...hehe).

Hva er forresten "maple"?

Hey, du bor jo også i Bergen, langt unna?? :-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et annet alternativ å komme med. Jeg har falt for Sonus Faber og kan anbefale Grand Piano Domus (evt. brukte Cremona). Denne bør du høre sammen med Hegel-elektronikk. Den nøytrale klangen i Hegel parret med litt varm signatur fra SF er min favoritt-kombo så langt! :-D (og gjerne da med en Hegel CD-spiller også :-D )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg har et annet alternativ å komme med. Jeg har falt for Sonus Faber og kan anbefale Grand Piano Domus (evt. brukte Cremona). Denne bør du høre sammen med Hegel-elektronikk. Den nøytrale klangen i Hegel parret med litt varm signatur fra SF er min favoritt-kombo så langt! :-D (og gjerne da med en Hegel CD-spiller også :-D )
    Vi får se...vet ikke hvem som selger Sonus Faber. Bergen er ikke akkurat verdens navle innen utvalg

Ser at du har B&W også, fornøyd med dem?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Vi får se...vet ikke hvem som selger Sonus Faber. Bergen er ikke akkurat verdens navle innen utvalg

Ser at du har B&W også, fornøyd med dem?
    Er ganske godt fornøyd med 704'ene. De er litt slanke i bassen, men jeg liker den oppløste og krystallklare lyden i B&W. Sikler dog litt etter SF...:-D

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt(lytt) på disse før du bestemmer deg.Ser du beveger deg ganske høyt opp i prisklasse og da må disse inn i vurderingen syns jeg da!
    Patos Symphonic Serie

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i dag innom HiFi Centeret i Bergen, og hørte på noen større System Audio sammen med Primare SPA21 (integrert forsterker) og DVD262. Dette låt veldig klinisk i mine ører, og verken bass eller lydbilde var særlig bra.

-> Er det SA eller Primare som låter mest klinisk eller? Ifølge selger er SA utviklet vha Primare, så dette skulle jo låte som hånd i hanske.

Dvd'en var koblet fra DVI med HDMI overgangskobling/kabel til Pioneer plasma AX4 (siste 50" ifølge selger). Fra Dvd'en var det digital signalkabel til SPA21. Men så skjedde noe veldig rart - lyd og bilde var absolutt ikke synkronisert, og lyden kom før bildene (prøvde å se noen lepper bevege seg, men i filmen The Fast and the Furious er det mest biler å se - mulig et bevisst valg fra selger?)

-> Hvorfor lyd/bilde-forskjell, og er det slik på alle hifi-produkter??

Lurte på om det kanskje hadde noe med mangelen på kompinasjonen DVI/HDMI å gjøre, siden bildet her gikk direkte fra dvd til flatskjerm, mens lyden gikk via signalkabel til forsterker og så til høyttalerne (dvs. en teoretisk forsinkelse på hhv. lyd og bilde, siden det ikke er samlet i 1 HDMI-kabel). Forstår ikke hvorfor, men dette var uansett en veldig dårlig kombinasjon, og spesielt kombinasjonen film/lyd.

-> Hvordan er en god receiver på dette området?

Håper på svar fra MANGE guruer

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i dag innom HiFi Centeret i Bergen, og hørte på noen større System Audio sammen med Primare SPA21 (integrert forsterker) og DVD262. Dette låt veldig klinisk i mine ører, og verken bass eller lydbilde var særlig bra....

Er det SA eller Primare som låter mest klinisk eller? Ifølge selger er SA utviklet vha Primare, så dette skulle jo låte som hånd i hanske.
    Hvilke System Audio? Primare låter absolutt ikke klinisk og ingen av mine erfaringer med merket tilsier at det har "bassmangler". Da heller jeg mer til at høyttalerne er "synderen" her. Explorer eksempelvis er en dynamisk og relativt kontant høyttaler med bra punch, men kunne med fordel ha gått dypere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvilke System Audio? Primare låter absolutt ikke klinisk og ingen av mine erfaringer med merket tilsier at det har "bassmangler". Da heller jeg mer til at høyttalerne er "synderen" her. Explorer eksempelvis er en dynamisk og relativt kontant høyttaler med bra punch, men kunne med fordel ha gått dypere.
    Vel dette var klinisk/kaldere. Lytterommet er foresten av den åpne varianten (rett opp trappen og hjørnet til venstre). Til sammenligning har jeg hørt Mi3 Avantgarde + Densen på OHC for en stund siden: Varmt, oppløst, dynamisk. Begge test-oppsett uten sub, kun 2 høyttalere.

Hadde vært interessant å høre Primare + Audiovector for å avklare dette.

Du har ikke tilfeldigvis peiling på dette andre fenomenet som gjelder forskyvning av "lyd/bilde"?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare selger forresten en boks som heter Master Delay Box, så problemet mht forskyvning av lyd/bilde må være kjent. Men hvis det trengs en egen boks for å korrigere sånt, blir for dumt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Har selv eid Primare og Audiovector. Det er ikke "klinisk/kaldt". Av de forsterkerne jeg har benyttet på Audiovector, er Hegel det som har kommet nærmest det du forklarer. Jeg tror rett og slett at du, i likhet med mange andre, har opplevd at System Audio ikke er høyttaleren for deg.

2. Delay mellom lyd/bilde er et kjent problem for brukere av flatskjermer. Derfor har de aller aller fleste receivere innebygget delayfunksjon på opptil 200-240 millisekunder. Det er prosesseringen av bildet i plasma som tar mer tid enn prosesseringen av lyden. Dersom man hadde benyttet en HDMI-kabel (lyd og bilde) så ville du opplevd samme forsinkelse. Jeg er dog enig i at Primare burde inkludert delayjustering i SPA21 og ikke gjort det slik at brukere, som har dette problemet, må kjøpe en egen stygg dings til 2500 kroner.

Ellers:

Pioneer plasma AX4 (siste 50" ifølge selger)
    AX4 er en receiver fra Pioneer. Plasmaen du sikkert refererer til heter 507XA.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    1. Har selv eid Primare og Audiovector. Det er ikke "klinisk/kaldt". Av de forsterkerne jeg har benyttet på Audiovector, er Hegel det som har kommet nærmest det du forklarer. Jeg tror rett og slett at du, i likhet med mange andre, har opplevd at System Audio ikke er høyttaleren for deg.

2. Delay mellom lyd/bilde er et kjent problem for brukere av flatskjermer. Derfor har de aller aller fleste receivere innebygget delayfunksjon på opptil 200-240 millisekunder. Det er prosesseringen av bildet i plasma som tar mer tid enn prosesseringen av lyden. Dersom man hadde benyttet en HDMI-kabel (lyd og bilde) så ville du opplevd samme forsinkelse. Jeg er dog enig i at Primare burde inkludert delayjustering i SPA21 og ikke gjort det slik at brukere, som har dette problemet, må kjøpe en egen stygg dings til 2500 kroner.

Ellers:

AX4 er en receiver fra Pioneer. Plasmaen du sikkert refererer til heter 507XA.
    Ahh...her falt mye info på plass!! Thanx Tiger'n, da må jeg lete videre (dvs ingen Primare SPA21 på meg). Gjenstår det da bare å vurdere receivere, eller er det andre hifi-produkter som tar hensyn til denne delayen? Gjelder dette bare plasma, eller LCD også?

Forresten, får jeg dette forsinkelseproblemet hvis jeg kobler en effektforsterker fra f.eks Primare 30.5 til receiver (som du også har gjort)?

Myser ellers på denne DENON UK | Home Audio Components

Vet du om det her snakkes om HDMI 1.3 og trådløs kobling til internett? Hva tror du om Denon i forhold til Yamaha (som du har) og Pioneer? (beste modeller)

(sorry mange spørsmål her, men du er jo en guru for meg)

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke dette jeg, hadde B&W 803D som ble skiftet til nettopp System Audio Explorer. Fikk mere punch og mere bass når jeg testa de på Pure. Testa de da på Yamaha 2600 og Pioneer AX4 som preamper og Parasound A21 eff. trinn.
    Er det kun meg som synes Explorer har nok bass?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, får jeg dette forsinkelseproblemet hvis jeg kobler en effektforsterker fra f.eks Primare 30.5 til receiver (som du også har gjort)?
    Som sagt så er det bildet som kommer etter lyden. Så svaret er ja. Nå bruker ikke jeg en flatskjerm så jeg har ikke dette problemet i like stor grad.

Vet du om det her snakkes om HDMI 1.3 og trådløs kobling til internett her? Hva tror du om Denon i forhold til Yamaha (som du har) og Pioneer? (beste modeller)
    Jeg kjenner ikke til AVC-A11XVA, men meg kjent så er det ingen receivere/flerkanalsforsterkere som har HDMI versjon 1.3. Det ryktes at Denon lanserer dette i løpet av 2007...men det skal vel alle andre produsenter også.

Denon, Yamaha og Pioneer. Ingen på forumet er enige om hva som er best. Det indkerer muligens at de er tilnærmelsesvis like gode. De ulike produsentene og modellene har alle sine fordeler og ulemper. Hver må vurdere sitt behov. Har du spesifisert ditt behov godt nok? Lettere å ta det riktige valget dersom du gjør det. Ingen produkter har alt (innen budsjettenes grenser).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så er det bildet som kommer etter lyden. Så svaret er ja. Nå bruker ikke jeg en flatskjerm så jeg har ikke dette problemet i like stor grad.
    Hm...jeg hadde egentlig forventet at svaret var "nei ingen øvrig delay"? Så vidt jeg skjønner, går signalene slik (gitt HDMI-kabel):

Oppsett A:
    dvd -> receiver (delay korrigeres) -> 1) flatskjerm, 2) høyttalere

Oppsett B:
    dvd -> receiver (delay korrigeres) -> 1) flatskjerm, 2) -> effektforsterker -> høyttalere

Dvs at i oppsett B skal delay være tatt hensyn til jf i oppsett A.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Skjønner ikke dette jeg, hadde B&W 803D som ble skiftet til nettopp System Audio Explorer. Fikk mere punch og mere bass når jeg testa de på Pure. Testa de da på Yamaha 2600 og Pioneer AX4 som preamper og Parasound A21 eff. trinn.
    Er det kun meg som synes Explorer har nok bass?
    Ikke misforstå, men jeg likte bare ikke høyttaleren, spesielt lydbildet. Åssen likte du Yamaha 2600 og Pioneer AX4? Tipper ellers du har god kontroll med bassen uansett høyttaler når du kjører Parasound A21 som effekt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett kobling så kan delay justeres dersom den er innenfor receiverens toleranse for dette. Denon 200ms. Yamaha 240ms. Du bruker f.eks. en testsekvens på kalibreringsDVD-en "Digital Video Essentials" (DVE).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen er vell mere hvordan bassen fremtrer på disse to forskjellige høyttalerne, B&W har en mer rolig, dyp bass, mens SA har en litt mer trykkene, men ikke fult så dyp bass. Lyden er bare helt forskjellig mellom disse to høyttalerne.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett kobling så kan delay justeres dersom den er innenfor receiverens toleranse for dette. Denon 200ms. Yamaha 240ms. Du bruker f.eks. en testsekvens på kalibreringsDVD-en "Digital Video Essentials" (DVE).
    Åja kan stilles også, så kjekt

Du har ikke tilfeldigvis peiling på trådløs "mapping" av harddisk opp mot receiver for avspilling av mp3 også? Dvs at jeg kun bruker fjernkontrollen for å styre avspilling (bærbar står oftest på kjøkkenet og surrer, mens jeg surrer i stuen).

Hva skulle jeg gjort uten deg!! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Tingen er vell mere hvordan bassen fremtrer på disse to forskjellige høyttalerne, B&W har en mer rolig, dyp bass, mens SA har en litt mer trykkene, men ikke fult så dyp bass. Lyden er bare helt forskjellig mellom disse to høyttalerne.
    Nettopp! Som om jeg skulle sagt det selv, men derfor vi har eksperter vel?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •