Avantgarde vs B&W - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 99
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den nye "norske" importøren for Audiovector er Ljudtema. Kontakt dem for oversikt over salgssteder. >Ljudtema< er vel ikke den mest oppdaterte nettiden, men send en mail.

Når det gjelder Mi1 Avantgarde vs Mi3 Avantgarde er mellomtone- og diskantelementene like, men en bedre elementbestykning i bassområdet gjør jo at den gulvstående varianten oppleves å gå dypere. Lydsignaturen generelt er veldig lik.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg vurderte selvfølgelig B&W 800 serien, men skulle det ha noe for seg å bytte ut 703ene måtte det bli 803D og som sagt syntes jeg prisen var i stiveste laget og da begynner ballen å rulle. Måtte ha kjøpt allt det andre nytt også (kjøper jo ikke forsterker til 20000kr hvis høytalerene koster 66000kr+ CD ++++, vips 250.000 kr +. Min kone og jeg var i Stockholm og hørte på MI1 Avantgarde og likte lyden utrolig god, dette resulterte i MI3 Avantgarde fordi vi ønsket litt mere der nede, men for al del hør på dem :-).
    Ingen på dette forumet må overbevise deg om noe kjøp. D..... I hva folk tror, mener, syntes, og tror de kan. Bruk dine ører og du blir fornøyd. Det er din sjel som skal tilfredtilles. Men om du er en av de som sverger til MP3 etc. Så hopp ned fra denne stigen. Elkjøp selger utstyr til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD-master:
    Har du link / eksempler på denne "switchboksen"?
    Info om HDMI: Hjemmekino.no - Guide - Tilkoblingstyper - HDMI

Anfield:
    Jeg sendte mail til Ljudtema 22. des, men har ikke fått svar ennå.

Gøffo:
    Hvor i Stockholm hørte du på disse? Bra med den referansen på Mi1. Hva med sub til disse? Jeg vurderer evt. en kjapp tur til Danmark hvis det ikke er mulig å få hørt dem i Norge (danskene har så mye fint innen treverk og design, at noen dager går fort der nede). Satser på at det er mulig å høre 804s/805s på Hifi-klubben i Bergen. MP3 hva er det??

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avantgarde er bra det...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, en litt annen klasse ja. Kanskje på tide å endre trådtittelen noe.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha Snickers....

Du er ikke tilfeldigvis han Lyrics-fyren i Torggata som selger sånne? ;-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, så absolutt ikke. Det er ingen forbindelser mellom meg, mitt firma og ham. (men han er da en hyggelig fyr og har som oftest en del bra utstyr inne).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem av høyttalerne skal en velge - det er det som er topic.. Vell, selv ville jeg ha valgt B&W av disse to har ennå tilgode å høre AV som ikke er for harde i toppen for meg. Synes at B&W låter mer slik jeg vil ha det, men ser ikke så fine ut om AV'ene da..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben har en switchboks.
    QED HDMI-switchbox Tilbehør

Mange andre butikker som også selger (sikkert billigere også), men det er litt sent så kommer ikke på i farta..

Fortsatt god jul alle sammen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en flott side om Mi1/Mi3 AV, http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/minimanzack

Men har ikke fått med meg at Mi1 skal komme i Mi1 Avantgarde Arréte-utgave?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Husker dessverre ikke hva butikken het i Stockholm (byen er jo ikke akkurat liten)Mener de spillte sammen med en primare forsterker og en copland cd spiller. Oslo Hificenter har muligens disse inne, bare å ringe å spørre dem. For meg virket de som jobbet der noe spesiell, men det bryr jeg meg ikke om. Dessuten bestillte jeg min høytalere pr. telefon hos dem. Om du skal ha Mi1 + Sub, hadde jeg gått for Mi3 istedenfor. Grunn, integrering mellom høytalere og sub er svært vanskelig og eller meget kostbart, skal det gjøres skikkelig, og de fleste som har slik oppsett driver å skrur opp og ned sub. med hensynt til sang, CD etc. Mange bruker surr. rec. til dette, men da bruker man mye av pengene til allt annet en det jeg ville brukt (mest lyd for pengene) og det har vært mange debatter om hensikten/effekten med manupulering av lyd, og i tillegg bruker man mye tid på dette. Slik jeg husker det var det mye mer bass i MI1 enn 805, men det er som sagt en stund siden jeg lyttet til noen 805. Uansett så blir ikke MI3 noe stor høytaler, den har alle de egenskapene til MI1 + bassen. Men som sagt det er mye penger så lett blir det ikke. Men går du for MI1 avantgarde har du begynt å en pengerulling som jeg håper at du er klar over, de koster trossallt 23000kr (dersom du kjøper dem på Oslo hificenter, så husk å prute). Dessuten liker de kvalitetskomponenter. Matcher du dem riktig vil du som sagt bli irritert over hvor mange dårlige CDer som er produsert, men også hvor godt det kan høres når det blir gjort riktig.
    audiophile.no
    Men skjønner at valget er vanskelig, det hadde jeg også syntes. Men 805 har dessverre ikke diamant diskanten som jeg føler er "den store gevinsten", og du kan være sikker på at de kommer, når den "rette tiden" for dem er der.

God jul

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Her er også noen switcer HDMI etc, men de er dyre spør du meg. Trenger du dem virkelig? Må du ha flere DVD spillere på HDMI? (bruker du litt tid på nettet, finner du dem endel rimiligere). Vell vell, disse er iallefall regnet for å være gode. Skal du ha splitter så skjønner jeg bruken av disse boksene. (husk å kjøpe en som er fremtidsikkert, slik at du ikke går i manko om en stud.

AVshop.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector ("analytisk") + Primare ("dynamikk") = sant.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Spør gjerne folk på denne siden, de kan mye mere om 2 kanals lyd:

Hifisentralen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Spør gjerne folk på denne siden, de kan mye mere om 2 kanals lyd:

Hifisentralen
    Det er riktig nok en 2-kanal side, men komersielle merker som B&W Audiovector, Primare, Arcam, o.l. er etter min forståelse litt kjedelig der.

Man får ofte foreslått høyttalere og elektronikk man aldri har hørt om. Ikke at det er noe galt med det, men "ungkarsfaktoren" er enda høyere på HFS enn her. Men, det er sikkert kjekt å utvide sine horisonter. F. eks. "...kjøp RTX-12/34AS og en kul pick-up á-la AS23-7 og komplettér med en effektforsterker á-la Doxa 34 eller DP23-atten..."

Jada, jeg er i det morsomme hjørnet i kveld...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv ikke Google fant RTX-12/34AS, så hvordan kan en nykomling som meg vite noe om sånne avanserte dingser

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte avantgarde og Vincent hybrid og må si at dette låt MEGET bra i mine ører, fikk en demo av diskanten til audio vector hvor jeg etterhvert forsto at denne var meget spesiell ingen motstan disk gikk rett ut i egen kanal hmm, var innom samme butikk noen uker etter men nå var der noe Naim forsterkere med avantgarde men lyden nå var mer rock roll, etter mine ører, så jeg vil si med vincent hybrid var avantgarde min drømme høytaler presis ærlig og rett frem lyd, kontant, presis. og bånn ærlig

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofrustrert
    Var å hørte avantgarde og Vincent hybrid og må si at dette låt MEGET bra i mine ører, fikk en demo av diskanten til audio vector hvor jeg etterhvert forsto at denne var meget spesiell ingen motstan disk gikk rett ut i egen kanal hmm, var innom samme butikk noen uker etter men nå var der noe Naim forsterkere med avantgarde men lyden nå var mer rock roll, etter mine ører, så jeg vil si med vincent hybrid var avantgarde min drømme høytaler presis ærlig og rett frem lyd, kontant, presis. og bånn ærlig
    Tenker at Avantgarde og rør kan låte bra med ikke fult så spiss diskant. Vincent hybrid låter meget bra det har jeg hørt også. Har hørt dem på Patos engang, det var himmelsk..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er riktig nok en 2-kanal side, men komersielle merker som B&W Audiovector, Primare, Arcam, o.l. er etter min forståelse litt kjedelig der.

Man får ofte foreslått høyttalere og elektronikk man aldri har hørt om. Ikke at det er noe galt med det, men "ungkarsfaktoren" er enda høyere på HFS enn her. Men, det er sikkert kjekt å utvide sine horisonter. F. eks. "...kjøp RTX-12/34AS og en kul pick-up á-la AS23-7 og komplettér med en effektforsterker á-la Doxa 34 eller DP23-atten..."

Jada, jeg er i det morsomme hjørnet i kveld...
    Der følte jeg du traff på kornet. Er som regel mer eksotiske saker og ting som anbefales der. For ferskinger er no avforum best Hifi er vel egentlig ikke en utbredt ungkarshobby, er det?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg synes at for å få hjelp så er AVforum mye, mye bedre en Hifisentralen, her kan en få hjelp angående problemer med anlegget, har prøvd å få help på Hifisentralen også, men responsen er bare lunken.. Mens her...

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •