Subwoofer fungerer kun med stereo/5ch stereo!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer fungerer kun med stereo/5ch stereo!!

Heisann.

Jeg har en Denon AVR-1404 surroundforsterker. Jeg bruker en KEF PSW 2010 aktiv sub. Problemet er at subwooferen kun fungerer når jeg har forsterkeren innstilt på 5-kanals stereo, eller vanlig stereo. Hvis jeg velger Dolby-Digital (Pro Logic II) står sub'en bare og durer.

Ellers til oppsettet har jeg to fronthøytalere og 2 bakhøytalere. På forsterkeren har jeg mulighet til å stille inn hvilke høytalere som skal brukes og lydnivå på de forskjellige kanalene. Jeg har valgt å ikke sende ut senterhøytalersignaler siden jeg ikke har senterhøytaler. Jeg har også stilt inn forsterkeren til å sende ut subwoofersignaler. Det er altså ikke der problemet ligger.

Noen som vet hvorfor sub'en kun fungerer på enkelte innstillinger, evt hvordan jeg kan fikse dette? Vil nemlig gjerne at sub'en skal fungere med Dolby-Digital Surround hvis jeg anskaffer med en senterhøytaler snart...

God jul forresten!

Takker for alle svar ;-)

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket setup på DVD-spiller? Avhenger selvsagt av modell men enkelte må man inn å aktivere sub/nivå i forskjellige lydformat. Men at den bare durer i PLII kan jo tyde på feil i receiver...!!?

Lykke til og God Jul til deg og! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, takk for svar.

Jeg bruker PC'en som DVD-spiller (bruker VLC Media Player. Jeg kjører optisk fra PC til forsterket. Så det skal ikke være noe problem der.
    Ellers så kan man jo velge "audio Device" i VLC, men he rhar jeg prøvd både med stereo, 5ch stereo og 5.1 surround...

Mulig det er feil i recieveren ja. Er det mulig å sjekke dette på noen måte?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •