Problemer med SVS SB12-Plus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med SVS SB12-Plus

Hei folkens!

Fikk nylig to stk SB12-plus Rosewood av meg selv i julegave. Synes jeg har vært så snill i år, så jeg kostet på meg det :-D

I dag fikk jeg endelig mulighet til å montere dem opp. Har pusset opp stua, og nå var alt ferdig til jul, da kunne far gjøre siste finishen. Men, den ene vil ikke virke. Har skiftet kabler. Byttet med den andre som fungere. Den ene fungerer med alt av kabler, men den andre nekter å virke. Lysdiode for strøm inn lyser. Noen som har forslag på hva jeg kan teste ut?

Mest sannsynligvis er den vel død på en eller annen måte. Håper det ordner seg når jula er over, men litt kjipt. Spesielt med tanke på at dem ble litt forsinket i utgangspunktet etter tyveri fra lastebilen til DFDS.

Forøverig en søt liten sak denne SB12-plus. Gjør seg nok godt i stua. Man merker at det var noe en ikke har opplevd uten sub... Spesielt ved film.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer.

Kan virke som om forsterkeren ikke virker, har du forsøkt å justere volum opp/ned med signal inn?

Har du mulighet for å koble til høyttalerinngangene?

Har du koblet til inngang og ikke utgang?

Har du prøvd med delefrekvens til max, evt. disablet dette?

Flere spørsmål enn svar, men det er ting som kan virke inn.
    Sett evt. alle innstillingene likt med den andre og koble den inn der, virker den ikke da er det vel forsterkeren.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sikringen være gåen?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, den ene vil ikke virke. Har skiftet kabler. Byttet med den andre som fungere. Den ene fungerer med alt av kabler, men den andre nekter å virke. Lysdiode for strøm inn lyser. Noen som har forslag på hva jeg kan teste ut? Mest sannsynligvis er den vel død på en eller annen måte. Håper det ordner seg når jula er over, men litt kjipt. Spesielt med tanke på at dem ble litt forsinket i utgangspunktet etter tyveri fra lastebilen til DFDS.
    Ingen lyd? Du skriver dioden lyser, grønt eller rødt? (ved rødt er den aktivert men ikke på, lyser den grønt er den "i drift"). Opplever fra tid til annen at auto-on funksjonen er litt treg og da må jeg enten guffe litt slik at SVS'en våkner eller slå av og på Auto-funksjonen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Like dødt...

Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Ingen lyd? Du skriver dioden lyser, grønt eller rødt? (ved rødt er den aktivert men ikke på, lyser den grønt er den "i drift"). Opplever fra tid til annen at auto-on funksjonen er litt treg og da må jeg enten guffe litt slik at SVS'en våkner eller slå av og på Auto-funksjonen.
    Den lyser grønt, sikringen er like hel, koblet likt som den andre, justert likt som den som fungerer osv osv...

Takk for alle svar og ideer. Dessverre løste det ikke mine små før-juls problemer. For kose meg med den ene lille søte så lenge...

Bare et lite ps, samboeren kom hjem fra jobb i går. "Den store du pratet om, som vi kun ha en av i stede for de to små. Kan vi ikke ta den istede siden det er 45 dagers åpent kjøp?" Så det blir nok å bytte ut de to små og søte SB12-Plus'ene med en PB12-Plus/2. Har latt samboeren velge hele tiden (selvsagt mellom godt og snevert utvalg av de "rette" produktene) for å unngå de helt store klage stormene....

BTW: God jul gutter og menn, jenter og damer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •