Valg av høyttaler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Valg av høyttaler!

Hei Godtfolk!

Jeg står mellom et valg av Dynavoice Magic F6 og den noe større M65 fra samme produsent. F6 fikk 10av10 og M65 fikk 9av10 i det annerkjente bladet lydogbilde, som samtlige her inne kjenner til. Spørsmålet mitt er til de som har hørt disse høyttalerene, og er som følger:

Jeg liker Metal (guns'n roses, metallica, pantera og noe aukustisk som coldplay, enya ect) har en forsterker som greier å drive begge disse parene fint. Hvilket høyttalerpar passer godt til min musikksmak?

Det er disse parene det står mellom, skal ikke ha noe annet...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei der

Spørsmålet om ht er vel nevnt ørten ganger her vel:-D svaret har vel alltid vært at det er øret ditt som bestemmer dette, så ta med favoritt musikken å hør på høytalerene du :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65 er vel dyrere... Lyd og bilde tar jo utgangspunkt i pris/ytelse... dvs at den fikk helt klart 10av10 for å være helt fantastiske for atpåtil å være ekstremt billige.. Fikk tak på dynavoice F6, men har ikke hørt dem.. siden det er en julegave til familien til en kompis av meg som bor her i "kollektivet"

Tror ikke du vil angre på F6 hvertfall... skal prøve å få skrevet en liten test av de nå rett over jul...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at jeg ikke har mulighet til å høre på M65 eller F6, for det er ingen butikker som har de i demo. Kun lagerutsalg eller webshops...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig riktig... har ikke sett de utstillt noe sted...

Åssen rom har du?! stort? lite?! firkanta?! mye kroker?!

Hørt at dynavoice liker seg best i medium store rom... 12-15kvm... da får du ganske godt lydbilde ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rommet mitt er 4,5 m langt og 3,1m bredt.... betong... leilighet :=)

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg er i samme båt som deg

slik jeg ser det så er vell m65 mere oppløst? den har tross alt 2 mellomtoner og 2 basser. trenger jo mere kraft for å holde styr på alt, menmen.

ejg kom frem til at det beste for meg er m65 ialfall, og så fort mamoz får de inn på lager tar det ikke mange timene før de står på innspilling hjemme til meg

håper du finner ut av dette! dynavoice er ialfall kvalitet etter det lille jeg har hørt av de. ingen som har skrevet noe vondt om de heller så

mvh
    stian

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er interessant, men; Har med meg anlegget hjem i jula, og for moro så koplet jeg Atollen på M65`ene som broderen kjøpte på netthandelen for 1300 kroner. De slukte en god del strøm og likte litt guffe merket jeg sammenlignet med det han har på dem til vanlig. For prisen må jeg si at de spilte veldig greit, men nå sammenlignet jeg de med Focalene som sto ved siden og da merket en jo en hinsides forskjell, men til prisen har de en god del trykk og mellomtonen er ok. Diskanten synes jeg kan bli litt hard ved pådrag.

Generellt sett et godt kjøp altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen folkens!

Når har jeg bestemt meg for dynavoice definition df-5 sort... henter de i morgen ... Bilder av anlegget kommer på nyåret når stua er ferdig . Fruen synes m65 ble litt for store så da fikk jeg et argument til å kjøpe ett hakk dyrere høyttalere .

noen som har erfaringer med disse høyttalerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er dynavoice definition sort i hus spiller på de nå i skrivende stund bare venter på å få spilt de inn... så langt så bra

Bilder av stua kommer snart, når alle møbler er på plass

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •