QLN,Klipsch eller Dali?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QLN,Klipsch eller Dali?

Hei AvFålks!Jeg har tenkt oppgradere til andre høytalere med tiden!Jeg har sett en del på QLN,Klipsch å Dali!Jeg har ikke tenkt å legge mere en 3500-5000,- i høytalere viss jeg får råd!

Her er noen jeg har vudert!:

1.Klipsch RF-35/RF3
    2.QLN Artech 8/Artech 12
    3.Dali Concept 8
    4.Dali 107/109

Det er vell de jeg har i tankeneDen forsterkeren som skal brukes er en Pioneer VSX-915,skal oppgraderes med effekforsterker senere!
    Jerg har hørt både Klipsch RF-35,QLN Artech 8,Dali Concept 8 og Dali 107,skal til Trondheim å høre på QLN Artech 12 når jeg får tid!

Men de modelen jeg har mest lyst på er Klipsch&QLN,så er spørsmåle!
    Burde jeg satse på Klipsch eller QLN?Syns lyden i Klipsch er noen få hakk bedre,men synes bassen i QLN er litt bedre en Klipsch!Hva tror dere? Håper på gode svar fra fålk som har peil på dette å disse høytalerene!

MVH Kjetil

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere av disse høytalerne du nevner koster jo mer enn satt budsjett... Tror Klipsch Reference eller Dali Concept vil være et godt valg. ;-) Bra at du ser litt andre muligheter en CV. Det er viktig, spesielt i din alder. Da lærer man. Dere er framtida vøtt. :-P

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nylig RF-3 i hus, og dynamikken er bare helt makeløs! Ingen dundrende dypbass, de takker for seg ved 40hz, men over det er bassen fabelaktig stram, oppløst og fysisk så jeg knapt kan tro det til tider.
    Artech12 er faktisk ikke langt etter på dynamikken, men har langt feitere lyd og dypere bass, men pass her på at du får skikkelig forsterker til dem, skal noe til å holde fire feite 12" under kontroll. Men med skikkelig forsterkerkraft er det en fantastisk morsom og rocka høyttaler.
    Og for å gå tilbake til Klipsch litegrann, joda, de er følsomme og drives finfint av selv små forsterkere, men jeg pumper inn 170 konservativt målte watt til hver høyttaler, og det gjør seg det kan du si!

Dali-modellene du nevner er ihvertfall med tanke på dynamikk og trøkk ikke på nivå i det hele tatt, men har sikkert andre kvaliteter for dem som har tid til å bry seg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magnuswb: nei,jeg har tenkt å kjøpe brukt,men viss jeg skal kjøpe et par med QLN Artech 8 så blir de helt nye,har begynt å tenke på noe anet en Cv nå ja!

kakehode: Ok,det jeg er ute etter er høytalere med en del bass å my pen lyd!Har sett etter Klipsch RF-3 jeg å får de er billige på bruktmarkedet! Angående Artech 12 så har jeg sett en del på de,har tenkt meg til Trondheim snart å høre på de!

angående Klipsch,så sier de på Ton art at de ikke trenger så mye med effekt,de er veldi lett drivende sier de,men han anbefalte en effekforsterker i tillegg å det skla jeg kjøpe etter vært!

Dali er det mye bra av,har hørt Dali Concept 8 og Dali 107,begger seriene spiller bra bass å har mye pen lyd i seg,jeg vudere Dali 109 pga. av at det er 2x10" og de er billige,å i tillegg spiller den serien veldi pent å klart,de har et bra lyd bilde å syns jeg! Dere må bare komme med flere høytalere i prisklassen 3500-5000kr,har ikke noe å si om de er på brukt markede eller ikke!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville hvertfall testet Conseptene nøye før jeg i det hele tatt vurderte dem. Sist jeg hørte disse på klubben låt bassen som en hul blikkboks. Dette gjaldt både 8 og 10
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville absolutt hørt på QLN om jeg var deg. Selv har jeg mer sansen for dem enn for Klipsch, men smak og behag osv. Det jeg likte med QLN (12 versjonen jeg har hørt) var at det var bassgjengivelse også ved relativt lave volum. Følsomheten på disse er også ganske bra, så du trenger ikke all verden av forsterker, men jo mer jo bedre som ellers...

Er du i Trondheim ligger jo butikkene som har disse på rad og rekke, så da er det jo greit å gå en tur.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg liker jo Dali da, men styr unna de gammle modellene. De nye "concept" har nokk mye bedre lyd hva angår mellomtone og diskant en 107/109.

Løp å kjøp, se å få kasta ut cv

Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke anbefale concept vis du liker bass! har hørt disse frontene en del og vil si at dem er ikke noe satse på fremfor Qln. men det er jo min mening...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen

Concept syns jeg spiller en meget pen bass jeg,har hørt concept 8 å synes bassen er sykt bra!
    QLN har en veldi fyldi bass å veldi pen lyd!Bassen i QLN er bedre en Dali syntes jeg!

Klipsch har i så fall en helt tåpp bass å en helt rå klar lyd i seg!

Men vi for se hva det blir!Er ikke sikker på om jeg skal selge enda! Kan gått hende jeg behålder DC-12 åSyns lyden i de er veldi pene å har den bassen jeg liker! Men er jo greit å prøve noe nytt å

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoston sett anlægg!
    Hei alle sammen

Concept syns jeg spiller en meget pen bass jeg,har hørt concept 8 å synes bassen er sykt bra!
    Dette er selvfølgelig smak og behag, og kommer ann på hva man sammenligner med. Jeg var rundt på lytting i forbindelse med at jeg satte opp et anlegg. Husker Consept spesielt fordi bassen på denne modellen hadde en hul klang som låt merkelig. Reagerte derfor på lydkvalitet kontra pris.
    Det enkleste er nok å høre på dem selv
    Dynavoice Magic F-6 er forøvrig en billig høyttaler som får mye skryt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Devilej: Ok,hørte ikke Concept 8 på hi-fiklubben jeg da,hørte på til en kompis,syntes de spillte bra bass jeg,hørte ikke noe sånn hul bass,men det kan jo ha noe med de 2 forskjellige rommene vi har hørt de på?

F-6 blir litt får smått til meg! De minste jeg skal gå ned til viss det blir oppgraderinger er 2x8"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •