PSB Image T65, innspill??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 128
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PSB Image T65, innspill??

Har en kompis som skal kjøpe seg anlegg og har derfor "anbefalt" følgende til han:

PSB Image T65 Front
    PSB Image B15 bak
    PSB Image C60 center
    Harman/Kardon AVR 340

Grunnen til valget er at han har mye tilgode hos Norek og de fører et begrenset utvalg og vil handle alt der! Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med PSB? er det verdt pengene??

Forsterkeren er bankers

Håper på kjappe svar.. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt disse ht selv, å ikke noe negativt å si på de.. Veldig morsomt til hjemmekino 8)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB er veldig undervurdert mot f.eks BW sin 600 serie.. Liker PSB Image serien bedre enn f.eks BW 600 serien.

Men mener å huske at T65 skal ha "sinnsykt" med effekt for å våkne skikkelig. Ville nok satsa på HK 645 iallefall.. eller den 340'en med et eget effekttrinn (feks NAD 272 til å drive T65).

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har kjørt t65 på rotel rb1070 og rc1070 i et års tid nå og jeg er kjempefornøyd! =) utmerket til både musikk og film. mye trøkk til tross for små elementer!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har t6 er ganske fornøyd med den minus diskant, den er jo mye bedre på t65, syns psb er meget bra jeg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det betyr at jeg ikke kjøper katta i sekken til han da
    Problemet er at 340 er den største de har på Norek.no og alt må kjøpes igjennom dem...

men som en liten sammenligning, jeg har jo B510 patos. Hvordan er de i forhold?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er virkelig noen tøffe høyttalere, men jeg er enig i at 340 kan bli litt liten. Har denne pre-out?? I såfall burde et par Midgard blokker kunne gjøre susen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har spart en del penger på kassene nå i forhold til forrige serie, og t65 er rimelig stor. burde ikke t55 holde? trøkker bra den. da har du råd til b25 bak. litt skjevt med 6x "6.5 foran og 2 "5 bak?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor blir det skjevt da? Jeg mener at bakhøytalere ikke bør levere samme trøkket som frontene, særlig med tanke på at dette blir brukt 70/30 musikk.

Men hvor mye "for liten" blir 340 da? så liten at det nesten ikke er vits engang? eller går det greit?
    Det er ikke så alt for store krav, selv om lyden må være bra. Mono blokker eller effekt er uaktuell uansett..

Men til de som er litt mindre ( t55 ( hvor mye trøkk er det i dem da? det kommer ikke noe sub inn i bildet på en stund å det kan spilles " bass villig musikk "..

Er ikke helt sikker her altså.. Trenger all hjelp jeg kan få!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kordan rom da? ved rundt 20kvadrat burde t55 holde syns jeg.

tonart skriver på sin nettside at den passer godt med rotel ra02 på 40watt.

t65 er også over halvmeter dyp og litt stygg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    t65 er også over halvmeter dyp og litt stygg
    FY!!!!
    Har 7PT, omtrent samme design og de er så søte så... (Bare spør W)

Tror den nye serien har noe bedre diskant enn dem jeg har, er litt kritisk på elektronikk og kan bli litt "skrikete", men for meg ordnet det seg med ny CD spiller til musikk. Til film har de vært suverene. Tror kanskje de passer godt sammen med Rotel, som nok gir noe mer detaljer enn H/K, dette er synsing/gjetting fra min side.

For å sitere han kjekke trønderen på audiofilmessa i Molde "Det e' itj akkorat nå jazzhøgtalar da..." Han sa vel det om QLN Artec, men tror det gjelder her og, selv om jeg hører alle typer musikk på dem.

Er rommet relativt lite vil jeg vurdert T55 sammen med B25 og C90 (?) da blir det litt mer "smell" ved film, særlig senter.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PSB - Pioneer

jeg er selv veldig spent på PSB..

Har vurdert
    Pioneer VSX-1016
    PSB IMAGE T55
    PSB IMAGE C60
    PSB IMAGE B25
    PSB SUBSONIC 6i

Noen som har hørt et slikt oppsett? evt. har innspill?
    Rommet er ca. 16 kvm....

Tommy

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt 2B (tilsvarer 25B) på 1016, til musikk var det ikke noe særlig, mulig subben ikke var godt nok justert, til film var det OK.
    Må si at jeg er ikke helt overbevist om at den Pioneeren er god til musikk, er nok andre som er bedre der.
    Vedkommende som har 1016 og PSB skulle egentlig bruke noen B&W HT i front, men kjøpte seg en egen integrert for å bruke til musikk sammen med disse. Har kanskje litt mer tro på receiver til Yamaha om du skal bruke det mye til musikk. Er også relativt fornøyd med min Onkyo til musikk, selv om jeg stort sett bruker annen løsning til musikk i to kanaler.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    t6 er stor ja, men tung å drive tja... Drev dem ganske godt selv med t-amp'en min jeg, slet litt på diskanten når volumet ble litt høyt, men synes de er meget lettdrevene jeg.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten hatt subsonic 2i selv, og har en kompis som har subsonic 6i (mye samme subben) og på et rom på 16kvm vil jeg tro det skal bli lyd av den. Den går ikke avgrunnsdypt, men om du ikke er fanatisk holder det nok i massevis.

Svantekiller: Blandet med senter av gammeltypen i et innlegg lenger oppe her, C90 eksisterer ikke, blandet med 9C fra den "gamle" serien, tilsvarer C60. Mener at C60 må være aktuell i dette tilfellet...
    Den som ikke er forvirra nå, han må stå:-P

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Svantekiller: Blandet med senter av gammeltypen i et innlegg lenger oppe her, C90 eksisterer ikke, blandet med 9C fra den "gamle" serien, tilsvarer C60. Mener at C60 må være aktuell i dette tilfellet...
    Den som ikke er forvirra nå, han må stå:-P
    ja og heldigvis er det snart jul!! hehe

Det første innlegget er et utdrag fra handlekurven hos norek! de hadde alt på lager mer vet ikke jeg

MEn dette betyr at til nevnte forsterker så er t55 et bedre valg??
    og centeren er C60 ja!!

Dette skal stå på en åpen stue/kjøkken løsning som er ca 30+ kvm..
    Det skal handles ikveld så jeg sitter her og vurderer noe jeg ikke har hørt :???:
    Men handles skal det, sitat; stoler på deg jeg.. hmmm...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det tydeligvis ikke er aktuelt med sub kan det kanskje være et sjakktrekk med den største høyttaleren foran, T65. I verste tilfelle kan han jo "ettermontere" en effektforsterker.
    Du har jo selv kjennskap til H/K, og dersom det er mest musikk det går i vil jeg tro at H/K er kraftig nok til det, men jordskjelv vil det nok ikke bli.
    Vil vel fortsatt "anbefale" B25 bak, men de er jo noe større enn 15B, og han trenger solide stativ. Jeg bruker nå noen proson stativ jeg kjøpte på surround.no. Hadde tidligere noen Gale stativ, men de var for ustødige.

Skulle gjerne hatt en slik senter selv, men stereosida har hatt litt mer prioritet enn hjemmekino i det siste.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub kommer men ikke enda, har litt med penger å gjøre. Mest sannsynligvis så kommer det en XTZ om en stund ( eller SVS om jeg får viljen min da ) Men jeg mener at de minste er bra nok bak. Grunnen til det: Derfor!! hehe

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Men jeg mener at de minste er bra nok bak. Grunnen til det: Derfor!! hehe
    God nok grunn det :-)

T55 går jo nesten like dypt som 65, (32Hz, kontra 30Hz) men vil tro at det er noe mer trykk i 65 når det begyner å nærme seg 30-35 Hz.

H/K leverer vel også godt med effekt nedover i frekvens, så det kan nok bli nok bass til musikk vil jeg tro.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror vi satser på T55 jeg, ganske enkel grunn her også: Pris, størrelse, forsterker og fremtidig sub!

Men er litt redd for at han skal bli "skuffet" over trykket.. men det må gå..

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •