PSB Image T65, innspill?? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 128
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det er også ganske logisk at lyden blir dårlig hvis man tar den største SVS'en og setter i samme rom når man sitter med "hodetelefoner på seg". Man MÅ ikke ha den største SVS'en for å komme i mål, noe jeg faktisk trodde du var klar over.

Det virker ikke som du har brukt så mye tid på å finne rett delefrekvens og gain ut i fra den beskrivelsen du har her.

I sammen med T-65 kan jeg tenke med at SB12-Plus er en god match hvis musikk er høyest prioritert.
    hæ hodetelefoner, hva prater du om
    rommet var forøvrig over 30kvadrat og koblet sammen med klipsch rf35.
    den spiller sikkert godt sammenlignet med andre bassreflex i samme prisklasse. men satt opp mot DIY dipol til 4-5k falt den totalt igjennom på dynamikk hurtighet og definisjon.
    mer volum i svsn naturligvis men

ytelsen er desverre sterkt overpriset på de fleste ferdigvarer. men lydtrykket på film er det sikkert lite som matcher i prisklassen...mye bassreflex passer alldeles ikke til musikk ...
    jaja nok avsporing

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Hva er det jeg til min forfærdelse leser her??LEI Patos!?...Dette må vi få bukt med snøggast råd svantekiller!

Det er sikkert bare en fase du går igjennom.Du kommer nok styrket igjennom til slutt:-D
    Jeg er sikker på at Lyric er rette medisin for deg

hehe, se "lei" det er ganske forskjellig fra lei! jeg skal nok ha meg lyric ja! men time vil show! nå liker jeg de gamle b300 best! men nok om meg og patos..

uansett rommet som nevnte T65 står i er ca 45 kvm med kriker og kroker, det er lav takhøyde og jeg tror at den lille svs12" vil gjøre susen. Mest med tanke på størrelse, jeg setter den hakket foran XTZ uten å ha hørt den

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Svantekiller]ok, jeg skjønner deg når det gjelder musikk! jeg liker ikke topp20 av prinsipp! hehe, men når vennekretsen hører på dette så må man!

Man MÅ ikke!!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler om å omvende vennekretsen, gjør det ikke. Ikke all musikk kan kalles musikk...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    hæ hodetelefoner, hva prater du om
    rommet var forøvrig over 30kvadrat og koblet sammen med klipsch rf35.
    den spiller sikkert godt sammenlignet med andre bassreflex i samme prisklasse. men satt opp mot DIY dipol til 4-5k falt den totalt igjennom på dynamikk hurtighet og definisjon.
    mer volum i svsn naturligvis men

ytelsen er desverre sterkt overpriset på de fleste ferdigvarer. men lydtrykket på film er det sikkert lite som matcher i prisklassen...mye bassreflex passer alldeles ikke til musikk ...
    jaja nok avsporing
    Jeg kjenner en som har RF35 med 1 par Oberon 6.1 på. Det spiller "grisehøyt", men jeg sanet litt blaffring i buksebena. Eieren hører på mye rock/heavy og elsker det nye albumet til Motorhead. Dette albumet er svært bassfattig, så her kan en sub gjøre susen.

T-65 er en mye mindre høytaler enn RF35 så en "middels" sub er nok å foretrekke. Men om det spiller "politisk korrekt taffelmusikk" får så være.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=AndersT2]
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    ok, jeg skjønner deg når det gjelder musikk! jeg liker ikke topp20 av prinsipp! hehe, men når vennekretsen hører på dette så må man!

Man MÅ ikke!!!
    Du bare MÅ være annerledes? Hva om yndlingsbandet ditt havna på VG lista, hade du pælma platene da?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo hende at en har så sær stil at yndlingsbandet aldri hadde funnet veien til topp 20 listen. Tviler på at de fleste cd'ene jeg har, noen gang har vært eller kommer til å komme på en slik liste.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det finnes mange "rare" lister. Hva om bandet du liker ligger på toppen av en slik liste. Altså på toppet i denne spesielle(?) sjangeren.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nå var det vell snakk om vg's topp 20, var det ikke..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel den lista som be nevnt først ja, men hva om du hører på det mest komersielle bandet innen en sjanger? DET var spørsmålet.....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad

Du bare MÅ være annerledes? Hva om yndlingsbandet ditt havna på VG lista, hade du pælma platene da?
    hehe. Det er vel ikke det som er poenget! jeg liker stort sett musikk som er laget med sjel og ikke med tanke på penger! all musikk er jo pengerelatert MEN om "favoritt" gruppa mi kommer på topp 20 så er ikke det pælme grunn men om de de kommer på lista med en ny sang hver mnd med en ny sang som er nesten helt lik den forrige da mister jeg lysten på å høre mer!!

Det er mange artister som spytter ut "hits" som er så lik den forrige at jeg blir kvalm! det er poenget!

Men når sant skal sies så hører jeg mye på Topp20 relatert musikk MEN ikke de som jeg nevner over!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var spørsmålet myntet på AndersT2 riktignok, men det blei visst noe feil med quoten.

Det er svært få band som klarer å produsere "hits" en gang i mnd ja. Hele album og for den sakens skyld. Kjenner til svært få faktisk, men Forever Young albumet til Alphaville synes jeg var sinnsykt bra ( - Forever young). No Limits med 2 Unlimited minnes jeg også at det var mye bra på.

Jeg handler derfor kun samlealbum, hvor noen har gjort jobben med å fjerne fyllstoffet. Det er selvfølgelig noe fyllstoff på samlealbum også.

Mye OT nå, men musikksmak er ofte avgjørende for subvalg også. Alphaville er kanskje et band hvor sub strengt talt ikke er nødvendig, derimot 2 Unlimited er det vel nesten et must?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. skjønner! men min venn hører på topp20 relater og r&b og slikt! sånn er det og sånn blir det
    så det han er ute etter er en subb som klarer å produsere dyyypbass!!
    alt annet OT er vi ferdige med da han også leser dette og setter pris på ting som kan hjelpe han

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SWA-15 :-P
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en fin sub! du vet ikke om noen som selger en vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. skjønner! men min venn hører på topp20 relater og r&b og slikt! sånn er det og sånn blir det
    så det han er ute etter er en subb som klarer å produsere dyyypbass!!
    alt annet OT er vi ferdige med da han også leser dette og setter pris på ting som kan hjelpe han
    Høres ut som porta kasse er løsningen her. Hvor mye får den koste?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som er bra med han er at pris ikke er så viktig så lenge det spiller bra
    Men den kan jo ikke koste mer en resten! altså en sub til 20k er ikke aktuelt! men 10 tenker jeg er bra....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er utvalget ekstremt. Jeg heller mot en SVS, da disse kan sendes i retur i 45 dager hvis den ikker faller i smak. Hva med en pb12-plus? Eller så selger de jo den psb'en med dobbel 10" på komplett hvis det må handles der.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en fordel at det er på Norek.no på grunn av diverse intern informasjon. Men på subben så er det ikke krav! han har hørt på svs`en ( E ) mine og er overbevist selv. Men tilbake til den psb`en noen som har erfaringer ??

Et annet alternativ er jo 10" min selv om jeg tror han vil ha enda mer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en fin sub! du vet ikke om noen som selger en vel?
    Hmmm.... mulig det

Tror i tilfelle den går noe under halv pris av det som er nevnt i den linken.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •