PSB Image T65, innspill?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 128
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke enig, mye info som ligger lavere en det høyttalerne klarer å spille, jeg er ikke en person som spiller høyt, da må jeg ha subb for å drive fremm det som finnes i bånn...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt jeg har hatt av subber hjemme har spilt dårlig musikk. svs pb12 plus2 til 12k hang etter som en suppe og kunne pekes ut i rommet hvor som helst... prøvde flere plasseringer og innstillinger.. eierene mente det spilte helrått men jeg takler bare ikke bassreflex etter å ha hørt litt åpen baffel. en HELT annen dimensjon av hurtighet og dynamikk!
    ganske logisk egentlig. uansett hva høyttalerene koster vil kabinettet farge gjengivelsen..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til musikk så synes jeg at bassreflexrøra bør være tettet, hvertfall synes jeg det låter best på XTZ'n
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub er jo et must så lenge det ikke er basselementer i frontene.

Jeg har hørt denne sammen med T-65 og det låt bra. Uten blir det for slapt....

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter:

Jeg tok en liten sjekk på specsene til forsterkeren, og der står det at Rear Channel Amplifiers kan settes til noe annet. Jeg tipper da den også kan brukes som front forsterkere. Dermed kan man Bi-ampe PSB T65.

Jeg fant ut av det forrige uke at jeg kunne det selv, og det hjalp mye, sammen med skikkelige høytaller kabler. Dermed er det dobbelt med effekt på dem (husk å ta vekk lasken bak på høytallerene)

Har selv T65, C60 og T25 i ett hjemmekino oppsett, og hvis man ikke kan spille for mye bass uten kjeft fra naboer osv, så trengs ingen sub, T65 spiller dyps nok. Men det blir nok ekstra moro med sub

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil at PSB'ene går dypt, men det blir en annen dybde med subb..

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HoJ: Det er ingen diskusjon om dette, en subb er selvfølgelig bedre!

AndersT2: interessant, dette skal prøves ut neste gang han er hjemme. Man kan jo aldri få nok power. Og det er ikke tema å bruke disse kanalene til noe uansett..

Litt OT: kan jeg bruke mine ekstra kanaler til noe ( DPR2005 ) jeg vil ha litt mer effekt til bakkanalene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Uten tvil at PSB'ene går dypt, men det blir en annen dybde med subb..
    Ohh Yeahh.

Men man trenger nødvendigvis ikke å dele på 80Hz. Jeg deler på 60, og det funker her. Hadde jeg hatt den senteren ville jeg kanskje delt på 40, iallefall prøvd det.

OT, du får ikke nødvendigvis MER effekt (da må du brokople) men du får en forsterker til bass og en til mellomtone/diskant, noe som (antakelig) resulterer i mer kontroll.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min subb XTZ W12 står på den laveste hz'en som over hode mulig, synes subben skal ta seg av bånnen, høyttalerne resten.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    HoJ:
    Litt OT: kan jeg bruke mine ekstra kanaler til noe ( DPR2005 ) jeg vil ha litt mer effekt til bakkanalene.
    Vanligvis så får man kun brukt senter bak kanalene enten til senter bak, eller bi-ampe fronter. Skal du har mer effekt til bakkanalene så må du nok ha egne effekt forsterkere, eller først teste med å skru opp volumet på de bak mer enn hva som er forran. Det funker også, og er billigst

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, jeg har ikke for lite effekt nå! men man kan jo aldri få nok vet du
    jeg har noen jbl høyttalere ( e20 el noe) som ikke trenger så mye effekt..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Min subb XTZ W12 står på den laveste hz'en som over hode mulig, synes subben skal ta seg av bånnen, høyttalerne resten.

Enig med deg der ja, hvorgodt fornøyd er du med denne? leser jo mye positivt men har ikke hørt det fra noen. vil denne levere sakene på en bra måte? mener da om den får frem dypbassen i sanger som Black Eyed Peas - My Humps ??

Må innrømme at jeg liker denne sangen når den spilles høyt og det er kontroll og samspill mellom diskant, mellomtone, bass ( det vil si: IKKE PÅ DISKOTEK

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører ikke på denslags musikk (ikke negativt, men det rører ikke ved meg) Men på Nils Petter Molvær, Kari Bremnes så hører jeg en klar forskjell med og uten subb, på mine PSB'er. Til disse høyttalerne så holder XTZ'en i massevis, men blir nokk byttet ut etterhvert når dyrere høyttalere kommer i huset.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, jeg skjønner deg når det gjelder musikk! jeg liker ikke topp20 av prinsipp! hehe, men når vennekretsen hører på dette så må man!

Jeg tror jeg vil anbefale han en SVS jeg, denne kjenner jeg og han kan ikke bli skuffet!
    Men til min musikk så er det dagsformen som avgjør om jeg vil ha sub eller ikke.
    Mark knopfler spesielt, noen ganger så setter jeg frontene i Large og nyyyter mens andre ganger så må svs`ene hjelpe til. Rare greier dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    alt jeg har hatt av subber hjemme har spilt dårlig musikk. svs pb12 plus2 til 12k hang etter som en suppe og kunne pekes ut i rommet hvor som helst... prøvde flere plasseringer og innstillinger.. eierene mente det spilte helrått men jeg takler bare ikke bassreflex etter å ha hørt litt åpen baffel. en HELT annen dimensjon av hurtighet og dynamikk!
    ganske logisk egentlig. uansett hva høyttalerene koster vil kabinettet farge gjengivelsen..
    Det er også ganske logisk at lyden blir dårlig hvis man tar den største SVS'en og setter i samme rom når man sitter med "hodetelefoner på seg". Man MÅ ikke ha den største SVS'en for å komme i mål, noe jeg faktisk trodde du var klar over.

Det virker ikke som du har brukt så mye tid på å finne rett delefrekvens og gain ut i fra den beskrivelsen du har her.

I sammen med T-65 kan jeg tenke med at SB12-Plus er en god match hvis musikk er høyest prioritert.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg fungere XTZ'en bra, med delefilter helt i bånn, og volum litt under kvart. Ikke rare trykket, men så bruker jeg den kun til musikk også da.. Hører "nesten"ikke at den tar over. Men hører det godt når den er slått av, noe av helheten forsvinner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du laget noen frekvenskurve Hoj?. Kunne være spennende å se med og uten sub. Noe sikkert kompisen til trådstarter også kunne ha interesse av. Er T6 forgjengerne til T-65?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det hadde vært mer av intresse for meg! min venn bryr seg ikke om noe teknisk så lenge det låter bra! ha ga meg en nettside og så værsågod kjøp noe bra til meg

Men vil gjerne se en kurve må gi han en grunn til å kjøpe mer!!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike tekniske ting som grafer osv. har jeg utrolig lite peil på..

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    om de er bedre, vet ikke men de er ikke noe "dårligere" de ligger jo ca i samme prisklasse. Jeg har B510
    Mener vel at patosen er bedre, litt mer trykk og litt mer avslappet på rolig musikk. Men nå kan det jo nevnes at jeg har "litt" dyrere elektronikk og ferdig innspilt. MEN jeg er "lei" av patosene og har startet et nytt søk.. Vil prøve noe annet og dette er et spennende merke..

sub i nærmiljøet :roll: hehe.. Litt av en jobb du har som vasser i subber
    Hva er det jeg til min forfærdelse leser her??LEI Patos!?...Dette må vi få bukt med snøggast råd svantekiller!

Det er sikkert bare en fase du går igjennom.Du kommer nok styrket igjennom til slutt:-D
    Jeg er sikker på at Lyric er rette medisin for deg

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •