Dali IKON 6 + Denon PMA-1500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Sigurd070 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali IKON 6 + Denon PMA-1500

Jeg vurderer å skifte ut CV-høytalerne med noe litt mer "sivilisert" og vellydende.

Har sett på kombinasjonen Dali IKON 6 & Denon PMA-1500AE. Lurer derfor på om noen har erfaringer med denne kombinasjonen, eller evt. andre alternativer/anbefalinger.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mulighet er vel det beste å dra til HiFiKlubben å lytte.
    PMA-1500AE har nok krefter til å dra Ikon 6'en, så er det spørs om du liker lyden.

Jeg har ikke hørt akkurat den forsterkeren på Ikon, men jeg har lyttet litt til andre typer av Denon på disse høytalerne. Personlig syntes jeg at Ikon ble for hard og kvass, spesielt i toppen, men har god fylde i bunn med Denon.

Dersom du er bunnet til HiFi Klubben, kan du jo også høre Thule på Ikon (har ikke hørt dette selv). Ellers har du jo mange alternativer i den prisklassen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med Dali Ikon 2 og NAD C325BEE? Eller Dali Ikon 6 på NAD C352?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt komboen Ikon på Nad, men rimelig sikker på at den kan bli slitsom i toppen. Har tasta en del på mine tidligere Ikon 7, beste til dem ble PS AUDIO HCA-2, ellers var det vel Thule som ble en av de bedre, du bør kjøre mørk/varm klang hele linja(cd, pre, eff) Komplett Thule er veldig bra !!

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigurd070
    Er det noen som har erfaring med Dali Ikon 2 og NAD C325BEE? Eller Dali Ikon 6 på NAD C352?
    Jeg har ikon 2 og er veldig fornøyd med disse! De fungerer i dag som fronter i et hjemmekino-oppsett. Men jeg har bestemt meg for å gå over til et rent stereo-oppsett og skal da beholde ikon 2. Har tenkt å teste de ut med C325 jeg også. Er veldig spent på den Naden. Tror den skal levere veldig bra ift prisen. Har alt hørt de sammen med Denon pma-1500ae og synes det funket bra. Men må teste ut litt mer før jeg tar en endelig avgjørelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Ikon 6 sammen med NAD 372, og jeg synes det er en veldig god kombinasjon. Jeg testet de sammen med en Thule forsterker også, men jeg syntes at denne fjernet mye av det jeg likte med Daliene.

Det er helt klart at karakteren er lys, men etter lang, lang, innspilling har de blitt en god del varmere.

Nå var jeg ute etter et system som ga god ytelse på vokal, akustisk musikk osv, hvis metal osv. er en prioritet så ville jeg vel kanskje heller gått for en Thule løsning e.l. da det sikkert kan bli litt masete med NADen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heii

uansett hva du velger bør du lytte først =) alt selges jo på hifiklubben så det burde gå greit:-D men har hørt mye bra om denon 1500+dali ikon 6..ble årets anlegg i lyd og bilde:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at HiFiklubben i Drammen hadde satt opp Ikon6 med denon som du nevnte , men var ikke helt fornøyd med matching, og at det meste falt på plass ved å bytte ut Denon med Thule.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikksmak!

Min korte erfaring med Ikon 6(med overnevnte forsterker) er at den er glimrende på klassisk musikk, men den ble litt "snill/for pen" på litt mer rocka musikk, kanskje en sub i tillegg vil endre det litt!
    Høyttaleren er ihvertfall utmerket, men kanskje ikke den rette for alle....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har komboen, og CDC1500 i tillegg. Må si at jeg ikke er heeeelt fornøyd, det er et litt for "rocka" preg på tonene som Denon sender ut.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 6+Denon PMA-1500+Denon DCD-1500 kom jo knallbra ut i årskavalkaden i lyd og bilde. Årets beste: Et glimrende anlegg står skrevet. Så kanskje hvis du slenger med cd-spilleren så får du et anlegg som slår det meste i klassen. :-D

Kommentar:
    "Anlegget spiller med en behagelig varme i nedre mellomtone som gjør de dypeste tonene fyldigere uten at de synes trege."

virkelig dyp kommentar der, men hjelper kanskje ;-)

men lurt å stikke å høre om det er riktig høytaler for deg. Synes også denne høytaleren ikke fungerer topp med rock/metal, det greier storebroren bedre, Ikon 7...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Dali Ikon6 kombinert med pma 1500 hørte jeg på HIfi-klubben. Det var en knall-kombinasjon. Jeg sammenliknet med B&W CM7 som hadde mer dypbass, men der syns jeg mange av tonene druknet i forhold. Depeche Mode på Ikonene var konge! Detaljert lyd i hele spekteret! Men pass på: Diskanten er ganske høyt justert, så du MÅ IKKE velge en foreterker som spiller for lyst. (Jeg har prøvd dem hjem på min Densen forsterker, og det fungerte ikke!) PMA1500 er nok riktig forsterker til denne høytaleren. Lykke til!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar!
    Jeg drar inn til Hi-Fi Klubben i løpet av de nærmeste dagene for å høre på de forskjellige kombinasjonene dere har anbefalt. Kommer med min personlige mening når jeg har hørt, så kan vi diskutere videre derfra .

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine ikon 6 drives av Harman/Kardon 970, og må si meg kjempe fornøyd,

Syns h/k skaper god dynamikk og den er ikke så skarp i toppen, ,
    og med en god kabel syns i alle fall jeg at det er en knall kombo.

Men uansett hvilken forsterker det blir, får du en veldig bra høytaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Hei! Dali Ikon6 kombinert med pma 1500 hørte jeg på HIfi-klubben. Det var en knall-kombinasjon. Jeg sammenliknet med B&W CM7 som hadde mer dypbass, men der syns jeg mange av tonene druknet i forhold. Depeche Mode på Ikonene var konge! Detaljert lyd i hele spekteret! Men pass på: Diskanten er ganske høyt justert, så du MÅ IKKE velge en foreterker som spiller for lyst. (Jeg har prøvd dem hjem på min Densen forsterker, og det fungerte ikke!) PMA1500 er nok riktig forsterker til denne høytaleren. Lykke til!
    Når du skrur opp blir det rimelig skarpt i toppen, i hvert fall i min leilighet. Byttet til Lyngdorf TDA2200 nylig, og det var langt bedre. Dette er dog i en noe annen prisklasse, så blir nye høyttalere til neste år

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IKON 6 med Onkyo tx-sr607

Noen som har erfaring med kombinasjonen IKON 6 og Onkyo tx-sr607? Planen er å starte med stereo og bygge ut til surround etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil støtte oppom Ikon 6 på varm/mørk klang. Når du lytter er det viktig at du skrur opp høyt og at du spiller musikk med litt lyse toner. Jeg har Yamaha på mine og trives godt med det. På HFK hørte jeg de mest på 375 og det spilte veldig godt!

Onkyo skal visst være lik Yamaha i lydsignatur så det vil være greit klangmessig. Mulig det vil skorte litt i krefter, men vet ikke hvor mye 607 klarer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •