Hva synes DU om cerwin vega? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er fornydd med V-15 til mitt bruk ialefall. Det går vel mest i film og musikk (rock,metall) og då passer denne meg svært bra.
    Flytter inn i ny kåk snart og eg spent på korleis lyden blir der. Hadde først planlagt å oppgradere heile greiene, men eg finner ingenting som kan gi meg samme trykket til den prisen så eg trur eg fullfører surroundoppsettet med CV.

Vinner eg i lotto blir det klipch, fram til då er det CV for meg. Kan ikkje sei at utsjånad plagar meg ialefall, men no er jo V serien ein av dei meir nøytrale.

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde CV! Clsc-10 før, og var for ikke såå lenge siden ganske hekta på cv. Men etterhvert ble jeg rett og slett lei! Du setter deg ikke ned og koser deg med musikk med CV!, det fikk værtfall ikke jeg til stort lengre enn en halvtime av gangen max. Nå har jeg handlet et par Klipsch RF-35, som jeg mener kombinerer 2 verdener ganske godt. De spiller pent og detaljert når du vil det, men kan også spille like høyt og brutalt som de fleste CV høytalere:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Har hatt et parr med AT100, kjøpt nye i 89-90 og brukt 2-3 år på begynnelsen tallet. Har fremdeles et annet parr AT100 som jeg har kjøpt av min lille bror (som trengte penger), og som jeg forsåvidt fremdeles har til utlån til "lillebror".
    Har ellers erfaring med noe proff CV PA utstyr og vært en del borti AT80 og den tidlige versjonen av 1215 også, men ikke eid disse selv. AT100 er slik jeg opfatter det og på mange måter essensen av det CV handler om, selv om de ikke er like "imponerende" som modellene med 2x15" osv som kom senere.
    AT-100 ja, har de selv. Det er syyyk bass i de da
    liker degsinen på de jeg, men det gjør ikka alle andre:|

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av FireLordMathias
    Eg er 14 år eg burde like CV, men nei. Er eg heilt på jore, eller tar eg det igjenn seinere???
    Ikkje drep meg CV fans, men eg liker ikkje CV fra 100hz og opp!!!!! BAssen er heilt rå på film.(det fekk eg høre hoss ein demo hoss Sizedoesmatter) Dei er billige og store, noe som passer til dei unge.
    I min framtis er det nok vanskelig å sjå CV i stovo, Kanskje eit par som eg kan dra fram vist det er fest.

God Jul alle sammen(både CV fansa og!)
    ja CV! passer jo best i STORE rom.
    Jeg har et rom på 7kvm, inni de romme står AT-100, FY F... og det spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Lefse
    Har CV! VE-8 jeg, morro å dra på med de, hehe.

Jeg liker CV designet godt, syns CV har tøft design, og når det kommer til så er det skikkelig underholdende høyttalere. Kan godt være kjøper noe annet når jeg blir eldre, men for nå er det CV som gjelder, har planer om å sette opp hjemmekino med VE-høyttalere forresten.
    VE-serien ser og er nok ganske kul ja, men hvordan spiller disse VE-8F?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid vært mer enn fornøyd med CV!, man kan få i pose og sekk. Ikke mange andre produsenter man kan få det fra nei..

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Eplekasser.
    ''

kaaa! bedre med eplekasser en smykkeskrin! hehe:-D

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Eplekasser.
    Hehe...

Nei, til film og min musikk stil så liker jeg ikke lyden i CV, men som et party anlegg er det jo flott, da det viktigste er at musikken er høy med trøkk i :twisted: og man trenger ikke å være like redde for at et par CV-høyttalere går til *******..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Alle" påstår at man får så mye for pengene når man kjøper et par CW! Det man får mye av er trykk og bass. Det man får lite av er godlyd. For de som ikke bryr seg om hvordan det låter, men heller at det spiller høyere enn kompisens anlegg, er nok CW! veien å gå... Vi andre klarer fint å styre utenom.

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold deg til topic Marius. Fjernet innlegget mitt jeg, så slipper du å irritere deg så veldig over andres meninger. Du takler jo tydeligvis ikke at folk har andre meninger enn deg selv. :P

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ruzle: Fordi at du har fått et problem med dine høytalere så har du ikke mye "til overs for cv lenger" ?

unskyld, men haha...hva med alle oss andre som er veldig fornøyd med nyere CV og ikke har noen problemer? Ser det er flere som har trøbbel med de bassene som du har hatt og, må være en feil i produksjonen.

Jeg var uheldig og blåste mine DC15 jeg, men mine 215 takler alt, hva skal jeg si da?

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joert
    "Alle" påstår at man får så mye for pengene når man kjøper et par CW! Det man får mye av er trykk og bass. Det man får lite av er godlyd. For de som ikke bryr seg om hvordan det låter, men heller at det spiller høyere enn kompisens anlegg, er nok CW! veien å gå... Vi andre klarer fint å styre utenom.
    Hva med å innføre lyd pr.krone i skrytelistene??? De fleste vet at CV låter lite pent,men har dere som utaler dere bare hørt ett par på ett lite gutterom?
    Når jeg feks spiller eagles dvd md dts,så kan jeg ikke akkurat påstå at det skjærer i ørene........
    Poenget er at man kan ikke stemple cerwin som bra eller dårlig på grunnlag av fordommer.De CV som låter for j......... er stort sett de med lite effekt og feilplaserte.Var selv meget skuffa da jeg henta mine 215,men etter mye kobling og prøving må jeg si meg svært fornøyd. Vil fortsatt påstå at ingen andre merker presterer en slik kinolyd til den summen!
    Jeg driter i hvor høyt andre spiller,så lenge jeg spiller høyere!

Hadde vi tatt en undersøkelse på hvem som har solgt CV"ne sine og kjøpt små "pene" høytalere,så tror jeg vi hadde funnet en klar sammenheng med at de har fått kvinnfolk i hus samtidig som cv"ne gikk ut døra
    TØFFLER!

Ha,ha,ha,ha

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som mange andre hatt CV, og det er nesten obligatorisk å ha eid et par CV i løpet av livet Hadde LS12 og var godt fornøyd i mange år, da jeg hørt mye på trance, rap osv. Når det kommertil detaljer synes jeg CV mangler det lille ekstra, men den er heller ikke lagd for å spille pent. Kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til CV, med unntak som partyhøyttaler. Til slutt det viktigste: Hvis DU er fornøyd med CV, så drit i hva andre mener

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes CV er stort (!), stygt og tøfft. Ellers er det mye for pengene, svært mye for dem som ikke er opptatt av detaljer.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt CV V12F og komplett CLSC surround med CLSC 12 foran, CLSC 6 bak og CLSC center samt CLSC 15S sub.

Det jeg kan si er at dette slett ikke spilte så dårlig som enkelte skal ha det til. Man får ikke det siste nivå av detaljering i diskanten og mellomtonen og bassen er rimelig uoppløst og entonet, men ellers er det ikke så ille. Det jeg savner mest med CV er at holografien er stort sett fraværende.

Det som er interessant er at jeg har flere kamerater med de samme CV høytalerne hvor alt låter helt JÆVLIG for å si det rett ut. Forskjellene fra mitt oppsett til deres er at jeg parret mine med brukbart utstyr, samt at jeg faktisk la ned like mye arbeid i å sette opp utstyret skikkelig med tanke på plassering som jeg ville ha gjort i et bra anlegg. I tillegg sluttet jeg å skru opp når forsterkeren åpenbart begynte å klippe, noe som CV høytalerne ofte ikke er forunt. Kompisene mine stappet stort sett høytalerne der det var plass og vrengte opp med en pingleforsterker, noe som også låt deretter med buldrebass og skingrende diskant, og null stereobilde.

Selvfølgelig er det anlegget jeg har nå vesentlig bedre, men prisen på effekttrinnet jeg bruker nå alene er mer enn hele CLSC surroundanlegget kostet. Og jeg er ikke så sikker på at lydforbedringen nødvendigvis forsvarer ekstrakostnaden. Det hender fremdeles jeg savner det helt unike CV trøkket i mid-bassen. Selv om jeg har SVS PB10 og SVS PB12 plus/2 så hjelper ikke dette mye på frekvensene fra 80hz og oppover til rundt 200 hvor større CV høytalere virkelig herjer.

Så min konklusjon angående CV er at de leverer svært mye eierglede og også lyd til prisen og at mange av de traumatiske CV historiene som er ute å går skyldes rett og slett brukerfeil av CV eierne i mange tilfeller. Noe som er naturlig når man tenker på hvem som ofte eier CV: Uvitende ungdom som ikke har mer formening om hi-fi annet enn at volumet som regel går opp når volumknappen vris til høyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cerwin vega er det beste jeg har vært borti sier jeg har vært borty mye men det er ingen ting som har slåt cerwin vega enda etter min smak :P liker ikke tyne smale høytalere ..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnat
    cerwin vega er det beste jeg har vært borti sier jeg har vært borty mye men det er ingen ting som har slåt cerwin vega enda etter min smak :P liker ikke tyne smale høytalere ..
    CV lager gode innehøyttalere de. Men subwooferene dems står ikke i stil i det hele tatt desverre . Den nye CVHT serien er jeg meget spent på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cv er det dorligste av det beste men også det beste av det dorligste.
    det er min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, er vel en mann i sin beste alder jeg :-D men er på jakt etter et par 1215 mk 11 som jeg hadde i "ungdommen" som jeg synes spilte bra, angrer sykt på at jeg solgte dem, så "noe" cv er bra:-D

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig

Jeg synes CV er veldig dårlig. Ja, de kan spille høyt - men det kan alle andre høyttalere også gjøre, dersom man vrenger lyden langt nok opp til at elementene sprenger, som de fleste med CV gjør.

At det er "bra på fest" er vel ei heller noe jeg vil være enig i. De aller fleste andre høyttalere vil jeg påstå at gjør en bedre jobb på fest.

Hilsen meg.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •