CV cls-6c,latterlig!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV cls-6c,latterlig!

Som dere ser så bruker jeg en 208 pr 215 til front. Sentern fikk i dag prøve seg med en 208 den og pga at recivern ikke klarer å holde følge med krafteverkene på sidene. Lyden i sentern er upåklagelig,men å markedsføre denne som en match til 215 i kinolyd er en vits. Den klarer ikke i nærheten av det volumet som den må ha for ikke å drukne i frontene.Resulterte i 1stk. sprengt senter.Burde jo skjønt det,men jeg fikk forståelse av at mellomtone og diskant sku vær identisk som 215....? Nå blir det 2xcls 10 til senter.Har de som bakhøytalere og testa de som senter.Det ble litt mer realistisk match ja!
    Man lærer så lemge man lever

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se flere enn meg begynner å få øynene opp Men ærlig talt, det finnes søren ikke mange høyttalerserier i denne verden som inneholder en senterhøyttaler som er fullt på høyde med fronthøyttalerne! Konsekvensen av det kan du se på minHjemmekino.
    Og i går fikk jeg inn spinnville Klipsch RF-3, så hva blir konsekvensen av det? Jo, RC-7 leveres neste uke...

Opplever du at senteren er tiss og bæsj og promp, som man gjerne sier det i kultiverte kretser, har jeg tidligere hatt bra resultat med egen subwoofer til senterhøyttaleren. Men henger ikke hele senterhøyttaleren med på dynamikken, uavhengig av egen subwoofer, er man uansett på tynn is og må tenke i andre baner. Det ser gruelig fett ut med store fronter, men henger ikke senterhøyttaleren med 100% blir det fort et tilfelle av "all show, no go"...

Men du later ihvertfall til å være inne på riktig tankegang

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel hatt en center som var større for å matche 215 som front ja.. men du må ha spilt bra høyt

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyt var det ja.Men det krever punch og da må jeg nok opp i 10". Tenker å dele å¨100hz.Alt under det er jo i teorien ikke retningsbestemt lyd. Som nevnt ovenfor,så ser vi jo helt klart vilken vei trenden går. Større senter!:-D

Cls6c"n får jeg røske elementene ut av og selge som koppeholder:twisted:

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! ... voksen senter .. men så er resten av dimension serien ganske svær også, hehe.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man virkelig skal spille så øredøvende høyt bestandig..... og har problemer med å finne en center som matcher fronthøytalerene, ville kanskje den enkleste løsningen ha vært å ikke ha noen center i det hele tatt. Stilles surround receiverene inn med å kjøre uten center eller "phantom" center, vil front høytalerene får delt center kanalen mellom seg som et mono signal som dermed plasserer seg i midten.

Ellers vil jeg bare råde deg til å passe godt på hørselen din "Sizedoesmatter" , det lover ikke så veldig godt at man klarer å sprenge en CV center høytaler som i film sammenheng hovedsakelig tar seg av dialog osv i et frekvens område som i alle fall en frisk hørsel har den høyeste følsomheten innenfor og som vel er noe av bakgrunnen for at enkelte hevder CLS-6C kan matche 215....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje han bruker hørselvern? håper det hvertfall...

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mystisk.......

centeren klart ikke følge med en høytaler på størrelse med et kjøleskap....hmmm. Hadde levert tilbake centeren til hifi klubben og krevd ny med en gang.....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA! Jeg spiller høyt og liker det! Kommer 2xcsl10 til sendter med nad 208 til uka.Neste prosjekt er romperisetere og subber,Får ta det bit for bit:-) Har tatt lit av nå gitt
    Skal holde dere oppdatert:-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å la være å kommentere dette med hørsel, selv om det er litt OT. Jeg sliter med tinnitus som kommer av hørselskade fra 20 år tilbake. Tinnitus kjennetegnes som konstant støy fra øret, i mitt tilfelle høyre. Denne støyen kan arte seg som piping, fossebrus eller during, og varierer ofte fra dag til dag, og forsterkes gjerne ved forkjølelse. Ekstra irriterende er det når vi drar på hytta for å nyte stillheten, da hører jeg både biler og sirener selv om det er 5 km. til nærmeste kjørbare kjerrevei.

Det finnes folk som er arbeiduføre med psykiske problemer pga. tinnitus. Det høres kanskje latterlig ut, men hvis du tenker deg å konstant måtte gå å høre på testsignalet på TV-en, så kan du forestille deg situasjonen.

Vel, det var dagens lille pekefinger. For all del, spill gjerne høyt en gang i blant, men husk at du skal ha ørene dine resten av livet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja-ja-ja.....takk for omtanken ang hørsel:-) Men tilbake til topic! Har handlet meg 2xcls10 som nå er senter.Det er den beste investeringen jeg har gjort i kinoanlegget.Dialog og punch er myyyyyyye bedre. Har storkost meg med "I Robot" i kveld og "Rockstar". Men etterpå når jeg sku teste de med musikk ,dukket den omtalte "klakkelyden" opp.(se egen tråd på cls215-klakkelyd) Og så handlet jeg ny Denon dvd md hdmi. Nå takler recivern DTS og bildet fra prosjektorn ble sykt mye bedre
    Nærmer meg fornøyd..
    Det er nå jeg virkelig har fått det inn i hodet hvor mye sentern har og si. Den spiller mye dypere enn jeg noen gang hadde trodd.Mitt tips til alle er å droppe vanlig senterkanal og heller kjøpe vanlige høytalere i stedet. Forskjellen er verdt ver krone! Alle i bergen og omegn er velkommen på demo:-) Og sef alle andre som gidder å reise!

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! ... voksen senter .. men så er resten av dimension serien ganske svær også, hehe.
    Eg lager for tiden alle høytalerene i min kino sjølv. Da har eg tenkt på at senteren bør vere akkurat like stor som frontene, for å ha lik klang. Seff når du har clc215 som fronter blir det mye med ein clc215 ssenter Min senter er på 23cm(H)x70cm(B)x 44cm(D) Det er ein voksen senter det.....veier va 40kg. Mdf plato som eg bruker til sterobenk bøyer seg med ein voksen senter og ein voksen H/K avr 7000 hehe. (pluss ein hau gammel denon pma 1560)

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Ja-ja-ja.....takk for omtanken ang hørsel:-) Men tilbake til topic! Har handlet meg 2xcls10 som nå er senter.Det er den beste investeringen jeg har gjort i kinoanlegget.Dialog og punch er myyyyyyye bedre. Har storkost meg med "I Robot" i kveld og "Rockstar". Men etterpå når jeg sku teste de med musikk ,dukket den omtalte "klakkelyden" opp.(se egen tråd på cls215-klakkelyd) Og så handlet jeg ny Denon dvd md hdmi. Nå takler recivern DTS og bildet fra prosjektorn ble sykt mye bedre
    Nærmer meg fornøyd..
    Det er nå jeg virkelig har fått det inn i hodet hvor mye sentern har og si. Den spiller mye dypere enn jeg noen gang hadde trodd.Mitt tips til alle er å droppe vanlig senterkanal og heller kjøpe vanlige høytalere i stedet. Forskjellen er verdt ver krone! Alle i bergen og omegn er velkommen på demo:-) Og sef alle andre som gidder å reise!
    Vilken Denon handlet du da???

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder og velge riktig senter høyttaler ja.

Jeg velgte f.eks den ekstra gode utgaven til mine høyttallere ettersom den litt billigere som og hørte til blei rett og slett for svak.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Gjelder og velge riktig senter høyttaler ja.

Jeg velgte f.eks den ekstra gode utgaven til mine høyttallere ettersom den litt billigere som og hørte til blei rett og slett for svak.
    gjør som meg kjør 2 stk clsc6 sentere på en broet nad effektblokk
    spiller helt rått
    mvh

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    gjør som meg kjør 2 stk clsc6 sentere på en broet nad effektblokk
    spiller helt rått
    mvh
    Hvorfor det? De spiller jo ikke med punch i det hele tatt og går ikke dypt nok.10" er minimum i senter:-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Hvorfor det? De spiller jo ikke med punch i det hele tatt og går ikke dypt nok.10" er minimum i senter:-)
    ja har en plass nok til det så er det helt konge.trøkker nok sykt bra he he
    lykke til:-D
    mvh

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10ern funker nok bra som senter, men krever litt plass da........ Ikke noe for en familiestue :twisted:
    Det er dessverre for lite utvalg av centere hos de fleste leverandører. F.eks. TL 260 fra JBL. Fantastisk kino-høyttaler, men nermeste center er den lille Studio LC1. Alternativt centern i Array-serien som koster det dobbelte 260ene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg var det enkelt- Kjerring ut----CV inn
    Møbler er det dårlig med plass til etterhvert:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •