Stille inn Dali SWA-12 + Dali suite 2.5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stille inn Dali SWA-12 + Dali suite 2.5

Har lest noen av subwoofertrådene som ligger her, men det er tydlig at dette er litt individuelt

Har følgende oppsett:

NAD 720BEE
    Dali suite 2.5
    Dali SWA-12

Sub står ved siden av den ene høytaleren.

Så kommer problemene. Leste litt i manualen til subben og der står det følgende:

Still inn volum og crossover til 12'o clock, dvs rett opp

Just volumet slik at sub ikke dominerer med gir ekstra "dybde" i lyden.

Still crossover slik at de står i stil med høytalerene. Dette skal jeg da "høre". Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal høre etter!

Noen som har peil på hvor jeg sånn ca burde begynne å leite? Har absolutt ingen peil på dette. Bør den stå i fase 0 eller 180? Dali sier at i ca 70% av tilfellene skal den stå på 180. Men leste her inne at den skal stå på 0 om den står ved siden av høytaleren..

Forsterker leverer opp til 100hz via subutg.

Innspill taes imot med stor takk!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... kanskje jeg kan hjelpe litt
    Jeg har ikke Dali sub, men jeg har Dali - suite 2.8 med B&W sub. Hos meg har jeg fase på 0 og crossover på 40. Nå har jeg ikke prøvt så masse med forskellig crossover , men leste en plass at crossoveren skal være så nærme høytalerens frekvensgang, min er på 37-25.000 Hz... skal settes over min. Funker iallefall bra hos meg. Vet ikke frekvensgangen på dine, men tipper de er så å si det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg teste det i morgen Kjører phase på 0, er etter hva jeg har forstått riktig om den står sammen med frontene.

De er forøvrig spesifisert til 33-25000 hz.

Men hva er crossover?

Edit:snoka litt på nettet og kom over følgende:

The only occasion where you will need to use the subwoofer's built-in crossover control is when you are not using a line-level "Sub Out" connection from an A/V receiver.

Tatt fra: Receiver and Subwoofer Crossover Setup

Om dette er tilfellet, så er det jo stikk i strid med info fra dali sin egen bruksanvisning?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crossover er det punktet når sub'en tar over for høytaleren. Har du denne på 40hz, vil høytaleren spille ned til 40hz derretter kommer sub'en in og spiller de laveste tonene. Dette ble hos meg en merkant forbedring i lyden. Lyden ble på en måte renere. Nå har ikke jeg allverdens erfaring med sub'en så andre kan sikker hjelpe deg på et mer teknisk plan. Men jeg liker lyden slik den er hos meg nå iallefall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •