i tvil mellom stativ-gulvstående

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

i tvil mellom stativ-gulvstående

hei jeg har denne tråden der jeg tester ut forskjellige stativhøytallere:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...er-2000-a.html

saken er at jeg var så dum å hørte på qln sin artech 8, å der fant jeg bassen jeg så lenge har letet etter!

dette er jo ikke akkurat en stativhøytaller som jeg i utgangspunktet var ute etter, derimot en velvoksen gulstående med doble 8"

QLN Artech 8 - Hi-fi Center Kjeden

så jeg har gjort et valg...kanskje :P jeg går for gulvstående istedenfor å venter dermed noen måneder på å kjøpe.

noen som vil komme med andre høytaller tips?

nad er da drivkraften som skal drive høytallerne.

mvh
    stian

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hjelpe deg med hva som er best, men jeg råder deg å kjøpe høyttalere som passer til rommet. Stor høyttalere i et lite rom blir skjeldent bra hifi.... Små høyttalere i stort rom kan bli bra, men fort for at det blir litt lite bass og at dem ikke fyller rom ordentlig....

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener du skal ha veldig gode grunner for å velge stativhøyttalere. En stativhøyttaler blir som oftest montert på stativer, og blir da like høy som mange gulvstående, og tar opp samme gulvareal også. I stedet for å legge penger i et stativ, er min mening at det er bedre å legge de pengene i gulvstående høyttalere. Da får du større kasse, som vanligvis gjør at høyttaleren går dypere.

Men, bytter du ut en stativhøytt. med to elementer mot en gulvstående i samme prisklasse, men med 3-4 eller fler elementer, sier det seg selv at kvaliteten er bedre på den lille..
    Har du valget mellom en stativhøytt. og en gulvstående med ca samme elementer, og pris for stativhøytt.+stativ = gulvstående, ville jeg gått for gulvstående.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høyden og gulvareal spiller liten rolle når en stativhøyttalere med stativ ser mindre ut i alle rom mot en gulvstående uansett...
    qln qubic er forsåvitt et kupp til 2k

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begynte å tenke litt på det dær med gulvplass jeg også, en liten høyttaler på et stativ tar opp så å si like mye plass som en gulvstående.

ettersom jeg har vært å hørt på qln artech 8 som det ligger link til lengre opp vurderer jeg sterkt å satse på denne, var å hørte på dali concept 8 men syntes at qln hadde merre det punchet jeg så etter.

ikke like forsterkere jeg hørte de på men det var nad c352 på dali concept 8 (2x150w) , og harman kardon 970 på qln sine, selgeren på hifiklubben mente at harman 970 lå på linje med nad c352, selgeren på hificenter mente det samme.

andre forslag i gulvhøytaller opptill 5000kr mottas med stor takk, dette er da altså max pris!

er i militæret så det er dårlig med penger

mvh
    stian

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes gulvstående høyttalere som er ganske så smale og plasseringsvennlige. Selv er jeg veldig fornøyd med mine System Audio-høyttalere. De tar ikke voldsomt mye større plass enn et par stativhøyttalere ville gjort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •