infinty element(er)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face infinty element(er)

jeg har et par inifinity reference 31i høyttalere (sjekk linken). det er toveis gulvstående høyttalere med en 8" bassmellomtone i hver. den ene av disse 8" er sprengt. jeg har lenge visst om det, men har bare skrudd opp volumet og innbilt meg selv at jeg ikke hører noenting galt. for det er bare ved visse frekvenser lyden blir skurrete og "ødelagt".

så nå skal jeg ha meg nytt element. det virker umulig å få tak i ett identisk. det bør ikke koste mer enn 800, og det må være en bassMELLOMtone.

noen som har gode forslag? butikker, nettsteder osv.? jeg ønsker å få ett som er mest mulig likt det gamle både kosmetisk og teknisk... håper på svar!!

infinity Home - Typen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket med forhandlere av Infinity, og de kan ikke skaffe noe?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bytte til noe annet enn originalt element så MÅ du bytte i begge høyttalere. Og med et uoriginalt element så er det veldig mye som må stemme for at det skal spille riktig, delefilteret er nok tilpasset originalelementet fra infinity.
    Foreslår at du kontakter en høyttalerdoktor og sjekker om å få rekonet original-elementet ditt, det høres ut som det bare er spolen som er litt svidd siden du har kunnet spille på den, hadde den vært totalt sprengt ville elementet stått helt stille ;-)

A

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar! disse høyttalerne kjøpte jeg brukt og har hatt minst en tidligere eier. har derfor ingen kvittering og ingen anelse om hvor de ble kjøpt... første gang jeg åpnet dem så jeg til min forbauselse at delefiltrene var fra dynabel. den tidligere eieren nevnte riktignok noe om oppgraderinger han hadde gjort, men ikke noe om nye delefiltre...

noen som vet omtrent hvor mye det vil koste å "rekone" elementet? eller vet dere hvem som forhandler infinity? (i rogaland)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem forhandler infinty i norge? hvor mye vil det koste å rekone elementet?

Newcomer sicpa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg hadde et par infinity kappa 80, og dem ble solgt nye på expert bonus, jeg kjøpte dem brukt, og der var mellom tonen sprengt. Så jeg dro på expert og der bestilte dem nytt element til meg, det var noe mindre element men mått gi en 8-900kr tror jeg det var.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er byttet til Dynabel delefiltere så bortfaller det forrige jeg skrev til en viss grad. Da er det slett ikke sikkert at det er like nødvendig å bruke original element som erstatning.
    Har du noe mulighet til å snakke med forrige eier for å høre hva slags delefilter han har brukt? Kjekt å vite hvilke frekvenser det er delt på hvis du skal ut og lete etter ett nytt element.

A

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta bilde av filteret, finn specs på elementet og snakk med ELTEK AS
    Jeg hadde tenkt å kjøpe noen infinity høyttalere og fikse de opp og da fikk jeg en del tips fra dem, hvem jeg kunne kontakte, m.m.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar! det skal se jammen meg gjøre!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face jaja

jaja sigvald. du kan alltids kjøba mine høyttalere fårr 600 kr:P hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dalens elektronikkservice! Der reparerer de og skaffer deler til bl.a infinity høytalere. Det med at du må kjøpe to elementer når bare ett har gått er bare tull.
    Snakk med de! De ordnet mine infinity høytalere. Velkommen til Dalens Data og Dalens Elektronikk Service

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Krispo; Hør med Dalens. De har meget rask og god kundeservice som har skaffet alle deler jeg har spurt etter til mine Infinity høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dalens la på en ny skumgummi ring på min Infinity Modulus Bass. Billig og flott jobb!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krispo
    Dalens elektronikkservice! Der reparerer de og skaffer deler til bl.a infinity høytalere. Det med at du må kjøpe to elementer når bare ett har gått er bare tull.
    Snakk med de! De ordnet mine infinity høytalere. Velkommen til Dalens Data og Dalens Elektronikk Service
    Var vel snakk om uoriginale elementer i det tilfelle og da er det langt ifra tull. Ellers er jeg enig med at Dalens kan være rette stedet å henvende seg. De hadde deler også til mine Infinity høyttalere om jeg trengte det.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstartet snakket om å bytte til uoriginale ja, da må man bytte i begge høyttalere for å få lik lyd i begge. Man MÅ selvfølgelig ikke bytte i begge, men de vil spille forskjellig :roll:

Siden høyttalerene allerede er kraftig modifisert så er det kanskje heller ikke noe poeng å betale dyrt for nye infinity elementer.

A

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden delefiltrene ikke er orginale, så har jeg fått tak i to andre åttetommere som er et annet merke. har testet de litt provisorisk på infinityene og det låter bra. så jeg skal snart sage litt større hull å sette dem inni. husk at disse infiinityene har jeg ikke betalt mer enn 900 for. så det er ikke verdens undergang om de tar kvelden...

takker for alle svar og ønsker alle fortsatt en riktig god jul!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •