Kirksaeter Ombyggning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kirksaeter Ombyggning?

Har et par kirksaeter prisma 300. Disse er det ikke lenger mulig å skaffe elementer til såvidt jeg har forstått. Er det noen som vet om hvor jeg eventuelt kan få tak i nye, si ifra!

Nederste bass og ene mellomtone er byttet før, begge to med brudd! i spolen. Denne gangen er det nok en gang brudd i en mellomtone, men bassen er grei, spiller jeg høyt singler det liksom i den, den er nok "halvsprengt".

Siden kassene fortsatt er greie tenkte jeg å skaffe noen andre elementer og bygge om de litt. Noen som vet hvor man kjøper elementer løst? Evnt på mål? Eller må jeg sette igang å lete og sammenligne selv?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten umulig å få de til å spille like bra med andre mellomtoner med mindre du har veldig inngående data på de elementene du skal erstatte.
    Det er mange parametere som skal stemme for at lyden blir like god som det er originalt.

Men skal du se etter elementer burde du sjekke eltek først, de har et ganske godt utvalg og høy kompetanse. Ljudia har også ganske bredt utvalg, helt fra billige jall elementer til gode elementer som feks peerless og vifa.
    Creative Hifi har også litt elementer. Skal se om jeg kommer på flere forhandlere etterhvert :roll:

Jeg ville startet med å forsøke å finne mest mulig data på det elementet som du skal bytte ut, jo mere data du har jo nærmere match kan du finne ;-)

Lykke til!

A

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder lyden så er det litt så som så.

Min søster som skal få de etterhvert. Tenkte derfor å slenge inn noen cv bassere om mulig og et eller annet for å lage diskant / mid. Er ikke for å skape samme lyden som de laget, flotteste lyden jeg har hørt i "billig" klassen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Hør med tidligere importør, Agon AS. AGON AS
    Jeg har hørt at de har sluttet å importere kirksater, men jeg går utifra at de er såpass seriøse at de kan skaffe deler til høyttalere de har importert inn før.
    Har selv silverline serien i surround som jeg er veldig godt fornøyd med.
    Lykke til ialfall.
    Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •