Cerwin Vega CLS-10 og nad c320??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega CLS-10 og nad c320??

Jeg har planer om å kjøpe meg nye høytalere for å få litt fart på partymusikken:-D

Har tenkt litt på Cerwin Vega CLS-10 og vil gjerne høre om folk har noen erfaringer med disse, og om forsterkern min klarer å dra disse opp til et akseptabelt lydnivå?

Har en NAD C320BEE forsterker med 2x50watt (110watt dynamisk effekt i 8 ohm). Er dette en ok kombinasjon? Evt. andre forslag? Vil ikke bruke mer enn 5000 spenn på dette sånn ca :P

Takker for svar!

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg brukte en nad319 på mine clsc10 det funket knall den er 125w per kanal tror 50w per kanal blir litt snaut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Hvor høy spilling snakker vi om før c320 ikke vil klare mer?

Kommer til å bruke høytalerene i et mellomstort gutterom (4m*5m omtrent) til vanlig, og av og til i en større stue når jeg skal ha fest.

Nå har jeg noen ombygde 30L høytalere med 8" Sammi bass- og 1" Sammi diskantelementer. Disse har dåårlig bassgjengivelse og jeg må peise på med full bass på forsterkeren og gjerne noe EQ modifikasjoner på pcen for at det skal bli greit å høre på.

Når jeg spiller høyt funker de greit nok på de fleste frekvenser bortsett fra den nedre bassen (250Hz og nedover?) som blir skurrete, rett og slett fordi elementene er nær den ytterste slaglengden som er mulig for disse elementene med det oppsettet jeg har nå. Jeg blir dermed nødt til å skru ned bassen litt for å fortsette oppover.

Hvordan disse spiller mot CV har jeg ingen anelse om fordi jeg ikke har hørt noe til CV i vanlig "hjemmebruk". Hørte noen VE-8 på hifiklubben-grensen under trappa ned mot kjellern. Fin bass, men spilte ikke så høyt jeg gjerne ønsker de skal spille.

Men cls-10 vil vel spille bedre enn de jeg har nå uansett? Både høyere og med mer bass? Kunne evt. skru litt ned på bassen når det begynner å bli høyt?

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet mine med forsterkere fra 50 til 800w. Lettdrevne ,men tåler MYE. Løp og kjøp.Ny forsterker kan du jo evt handle seinere. Mye for penga!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey8)
    Men da kan det hende jeg kjøper meg dem etter jul når jeg har fått litt spenn:twisted:

..med mindre noen har noen andre kommentarer? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg og har tenkt og kjøpe meg cls-10, og jeg har NAD c162 + NAD c272, går cls-10 bra til det forsterkersettet? jeg har et rom på 7m2 da, så lurer på om cls-10 passer på et så lite rom? eller skal jeg velge brukte DC-12 i stedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

harman/kardon til cerwin vega cls-10?

kan noen hjelpe meg og finne en harmon/kardon forsterker som passer til cerwin vega cls-10?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den NAD forsterkeren kan bli litt i minste laget om du skal ha den til partybruk. Til et rom på 8-10kvm kan det sikkert gå greit, men ikke til en stue el.l.

dust123456: Harman Kardon HK 3480 - Hi-fi Center Kjeden dette kan kanskje være noe?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har, og selger Cls 10. har brukt de som bakhøyt. men også som fronter i rent stereo oppsett. De spiller knall med Nad. Og en forsterker som C370,C372,C270,C272 er veldig riktig til de. C320 blir for lite mener jeg.

Knall høyttalere. Mye for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men NAD c270 og c272 er jo effektforsterkere? går det an å bruke BARE de da? hvordan skal man stille lyd, bass, balangse osv da?
    MUTE: hva skal du ha for et par pent brukte cls-10 da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dust123456
    men NAD c270 og c272 er jo effektforsterkere? går det an å bruke BARE de da? hvordan skal man stille lyd, bass, balangse osv da?
    MUTE: hva skal du ha for et par pent brukte cls-10 da?
    Hvis det ikke er egne kontroller på effektforsterkereen må du ha en forforsterker. Har vært div. NAD på bruktmarkeder rundtomkring i det siste, 116 og 118 om jeg ikke husker feil.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger de for 2500.- (se annonse på avtorget) Og de er strøkne som bare det. C270/C272 er rene effektforsterkere, men jeg anbefaler de for de leverer bra med watt. En større hjemmekinoforsterker ville også funke ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så harman kardon hk670 klarer lett å drive cls-10, ikke noe problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for cerwin vega cls-10 brukt + NAD c370 brukt til ca 5 700 til sammen, er det en bra deal eller? eller hva forsterker passer ypperlig til cls-12

Newcomer dalle1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg har cls høytalere jeg brukte ein 2*50 watt`s nad før og de funka bra de men nå bruker jeg ein nad 2*80 watt og de er heilt rått,og e og har eit lite rom men prøv å sett dei mest muligt i fra værandre fordi da blir de best lyd,så jeg anbefaler di høytalerne:-D

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med cv ve 12"?? og ein hk 3480 som fåes til ca 3000kr her: shg.no as

den forsterkeren er ikke ofte på lager der så tenk fort!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •