Erfaringer med array 1400?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med array 1400?

Ønsker meninger på god og vondt om desse. Ønsker kun svar fra noen som HAR lyttet til desse i ordnede former (dvs :har dem selv eller fått lytteseanse hos venner el HFS:-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte disse på komplett Hegel-elektronikk hos HFC, og det låt veldig bra i mine ører. Stort og mektig, samtidig som det var luftig og detaljert. Veldig "live" lyd.
    Edit: prisen var dog litt over det jeg ville betale der og da...

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sende en pm til whitedragon, han har dem i stua...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WOLB
    Ønsker meninger på god og vondt om desse. Ønsker kun svar fra noen som HAR lyttet til desse i ordnede former (dvs :har dem selv eller fått lytteseanse hos venner el HFS:-D
    Har selv vært på HFS i Tønsberg og hørt på disse. Da med full Hegel elektronikk. Vet ikke hvorfor de hadde satt det opp med den elektronikken. Mener selgeren sa noe om at en mann ønsket og kjøpe det som en pakke. Og at han skulle komme senere på dagen og høre på det. Men ihvertfall, så var lyden i Array 1400 veldig åpent. Stort lydbilde! Men masse av den gode lyden som Array 1400 produserer forduftet bort i et helt elendig "lytte rom". Så jeg kan dessverre ikke si at jeg fikk noe godt inntrykk av dem. Men det skyldes helt klart måten anlegget var satt opp! Jeg er helt sikker på at jeg hadde likt disse visst de sto hjemme hos meg selv.... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk dynamikk og en mellomtone som sitter der den skal! (Etter du har hørt på denne, så finner du fort ut at de mange andre høyttalere mangler ganske mye informasjon i området... dette som en advarsel ;-) )

Har også en utrolig kontroll i bassen, men det skulle jo bare mangle i prisklassen...

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte de på Hi fi centeret i Kr.sand sammen med Primare elektronikk å det er noe av det beste jeg har hørt tror jeg.
    Spilte veldig pent og luftig og skikkelig skyv i bassen.
    Satt å så på Batman Begins på kinoen der å følte jeg stod ved siden av han..
    Skikkelig bra live følelse

Tror det er en av mine drømmehøyttalere

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte de da de var på den siste Plaza messen. Det var med Hegel elektronikk. Det var flere her som mente at det anlegget ikke spilte noe bra der og da. Noe som sikkert stemte, men man kunne da hvertfall høre at de hadde mye i seg. Bassen var stram og fin. Og en utrolig presis og oppløst lyd. Jeg tør egentlig ikke tenke på hvordan de spiller helt optimalt med optimal elektronikk!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg var veldig sugen på disse en periode har jeg fått 2 demoer på HFC Brugata. Musikken under begge demoer var Nils Lofgren Acustik live, og siste til Madrugada.
    Første gang med Hegel-oppsett. (Det største effekt-trinnet)
    Dette spilte rett og slett utrolig bra. Åpent, og med en dynamikk og live-følelse som overgår det meste jeg har hørt i noen annen sammenheng. Ble forelsket med en gang.
    Neste runde var med McIntosh elektronikk (1200w blokkene)
    Her ble jeg ikke nevneverdig imponert. Med denne elektronikken spilte det steinhardt. Mulig det var dempefaktoren på blokkene som resulterte i dette. Jeg vet ikke. Føltes som om lyden ble kastet som en vegg i ansiktet på deg fulstendig uten dynakikk.
    Forskjellen opplevdes så stor at matching av elektronikken er helt avgjørende for resultatet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •