Mirage Omni 250

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mirage Omni 250

Noen som har erfaringer med disse?

Hørte på et par (ikke helt innspilte) hos en butikk i går med musikk fra Madrugada, Pink Floyd, Prodigy m.m og jeg syns de spilte nydelig. Men jeg savnet litt "punch"... Er det stor forskjell mellom 250 og 260 lydmessig?

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mirage er et av de beste (Kanskje det beste) merket når det gjelder spredning. De omnipolare høytalerne beholder lydkvaliteten nesten uansett hvor i rommet du befinner deg, slik at man ikke er så avhengig av å sitte i "sweetspot". (noen synes at de sprer lyden litt for mye og danner et unaturlig lydbilde...)

Når dette er sagt så har jeg ikke hørt Omni250 eller 260, men hvis valget er mellom disse så ville jeg helt klart ha valgt 260 da disse har 6,5" elementer i stedet for 250 sine 5,5". Det vil være bedre bass i disse og det trengs mener jeg. Har hatt 2 forskjellige mirage høytalere som har hatt 6,5" elementer og jeg mener det er et minimumskrav i forhold til å få brukbar bass.
    Hvis du bruker en dedikert Mirage sub i tillegg så blir det sikkert bra med 5,5" også, men jeg ville ha valgt 6,5" (Dvs Omni260)

PS! På papiret spiller Omni260 kun 5hz lavere enn Omni250....

Hva slags pris har du fått da ? Det er vel ca 3000kr i prisforskjell mellom disse tror jeg....(veiledende)

Hvis jeg skulle ha kjøpt nye høytalere i dag så ville jeg ha gått for høytalere med 8" elementer, slik at de spiller dypt nok etter min smak....

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg alltid har vært en "mirage mann" så vil jeg vel si at det lønner seg å høre på flere merker også og finne ut hva du liker. Man kan få mange bra høytalere med veil pris 9000-12000 !

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde 250 til 6990,-. Det er en del billigere enn jeg har sett dem andre steder.

Er litt skeptisk til den diskanten ja... Lurer på hvordan det blir i stua mi.
    Men de hørtes bra ut i butikken, jeg har mast litt på dem at de må spille dem inn så jeg får hørt skikkelig på dem

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare lest i tester at ulempen er mindre god fokus.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •