På jobb idag fikk jeg nye høytalere, helt gratis

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jobb idag fikk jeg nye høytalere, helt gratis

Dere lurer kanskje på hvordan det skjedde? Jeg hadde lovet å komme å sette opp noen Klipsch F2 til en gammel mann med høreapparat som hadde en heftig Onkyo-forsterker, og pioneer sin cdspiller hvor man setter cden ned i opp-ned. Mannen var sikkert nærmere 80år, men han ville ha golyd.

Uansett, han var strålende fornøyd med at Klipsch har en forholdsvis dominerende effekt, og når han stilte på øreapparatet sin, (jeg tuller ikke) smilte han, og sa han hadde savnet å høre den lyden.

Uansett, han spurte fint om jeg kunne ta med de gamle høytalerene og kaste de for ham. Vel, det var noen Mission 783 høytalere, jeg har nå tatt de med hjem, og har spilt litt på dem. Er det noen som har erfaring med disse høytalerene, duger de? Er det evt noe noen kunne vært interessert i å kjøpe, eller bør jeg beholde dem selv?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du har de hjemme selv burde du vel vite om de duger?

tror de kostet 7-8k

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la meg omformulere meg, er det noen som synes disse duger?

jeg har klipsch rf35 på hjemlån fra jobben for øyeblikket, og jeg må nå si at disse har en mer fyldig lyd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en høyttaler som alle andre legitimerer og synes låter bra?

Du må bruke ørene dine, mann!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kan sikkert få di eg viss du har tenkt å hive di:P

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...han må vel få lov å forhøre seg rundt andre folks erfaringer da, jerk...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har problemer med å finne ut hvor du skal gjøre av de så kan jeg også melde meg på listen som frivelig mottaker av 2 stk gratis høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke liker høyttalerne eller ikke har brukt for dem, har jeg følgende forslag: Det kanskje vært en ide å gi de til en organisasjon som igjen vil dele de ut til noen som ikke har råd til så mye(Frelsesarmeen o.l.). Eventuelt til en ungdomsklubb e.l. Sikkert noen som hadde blitt veldig glade hvis de får de.

-mrTJ

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...han må vel få lov å forhøre seg rundt andre folks erfaringer da, jerk...

hmmmm synst mobbing fra admin er på kanten.... kalle mannen for en jerk da... :-D

Stilig med gratis høytalere! Alt som er gratis er gøy, for er det dårlig kan man jo bare kaste det uten å tenke på at de kostet jo pæææng!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og tenk hvis det kanskje ikke var høytaler bytte som skulle til, men at det bare skulle et par nye batterier og litt justering til i høreapparatene til 80 åringen....

synes det hørtes ut som en interesant 80 åring i alle fall, får håpe man kan holde seg like oppegående og musikk interesert selv hvis man blir så gammel da. Hadde vært fint å sluppet høreapparater også......
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrtj
    Hvis du ikke liker høyttalerne eller ikke har brukt for dem, har jeg følgende forslag: Det kanskje vært en ide å gi de til en organisasjon som igjen vil dele de ut til noen som ikke har råd til så mye(Frelsesarmeen o.l.). Eventuelt til en ungdomsklubb e.l. Sikkert noen som hadde blitt veldig glade hvis de får de.

-mrTJ

Enig! Litt stygt å med en gang selge høytalere videre som du har fått fra en gammel man som ba deg kaste de. Gi det til noen som trenger det, hvis du ikke skal ha dem selv..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Enig! Litt stygt å med en gang selge høytalere videre som du har fått fra en gammel man som ba deg kaste de. Gi det til noen som trenger det, hvis du ikke skal ha dem selv..
    Han sa faktisk, ta dem du hvis du vil, så jeg har ikke dårlig samvittighet for noe som helst.

Men det er faktisk ingen som har dem? Jeg kjører på Marantz SR4600, noen som har andre erfaringer? Jeg vurderer en Vincent SV-236 Forsterker i og med surround er uaktuelt siden hun med puppene ikke liker ledninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Og tenk hvis det kanskje ikke var høytaler bytte som skulle til, men at det bare skulle et par nye batterier og litt justering til i høreapparatene til 80 åringen....

synes det hørtes ut som en interesant 80 åring i alle fall, får håpe man kan holde seg like oppegående og musikk interesert selv hvis man blir så gammel da. Hadde vært fint å sluppet høreapparater også......
    Mannen hadde hadde med seg lyd og bilde, var opptatt av diskant og mellomtoner, han likte ikke bass, som andre eldre, og han hadde et skikkelig opplegg. Kul fyr.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse lignet felt på de Mission høyttalerene som fikk EISA prisen for noen år siden. Ja faktisk se her EISA - Awards 2000/2001 - Audio Panel

Du har modellen over. Disse høyttalerene skal absolutt være bra og de er garantert verdt en slant.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte de litt når jeg jobbet på elkjøp i 2001. overrasker meg ikke om de spiller en del bedre enn F3 som han byttet de ut med.
    selv reference, som ikke har mye mellomtone og diskant å skryte av.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja... Spørs om den utskiftningen hans var så veldig smart sånn sett. Men er han fornøyd så spiller det jo ingen rolle. Kan være elektronikken hans som var feil i forhold til Mission høyttalerene og at det passet bedre med Klipsch i hans tilfelle. Utenom det tror jeg nok Mission høyttalerene spiller bedre enn de Klipsch'ene der med riktige komponenter.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av surfeers
    ...surround er uaktuelt siden hun med puppene ikke liker ledninger.
    Klipp av de på hårfønern og krølltanga! (obs: trekk ut stikkontakten først)

Høyttalerene må du først og fremst lytte til og finne ut av selv. Liker du dem, så beholder du dem, og hvis ikke kan du få en slump penger for dem.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av surfeers
    jeg har klipsch rf35 på hjemlån fra jobben for øyeblikket, og jeg må nå si at disse har en mer fyldig lyd...
    Du jobber i hifisjappe, har høyttalerne hjemme selv, og syns RF35 låter bedre. Så spør du her om de duger og om du bør beholde de? Jeg er enig med jerk, merkelig spørsmål.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er fint at folk i hifisjapper forhører seg om andres meninger. Jeg er ofte forbausende lite interessert selgerens personlige preferanser, så da er det jo hyggelig at selgeren vet noe om andres preferanser også!

Men her er det vel, fra trådstarters ståsted, et spørsmål om personlige preferanser, så da teller vel igrunn ikke vår mening?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du jobber i hifisjappe, har høyttalerne hjemme selv, og syns RF35 låter bedre. Så spør du her om de duger og om du bør beholde de? Jeg er enig med jerk, merkelig spørsmål.
    Det tar meg opptil en måned å bli "kjent" med en høytaler, av og til lengre. Og det tar minst et halvt år før jeg blir virkelig glad i en høytaler.

Det som ER merkelig er at det er politiske korrekte mennesker på hvert eneste forum på hele internett.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •