På jobb idag fikk jeg nye høytalere, helt gratis - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer hcn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sett de i garasjen eller badet/toalettet. spill musikk mens du mekker, driter eller bader...Det ville jeg gjort (multiroom)

Jeg hørte disse også når jeg jobbet på elkjøp i 2001. Fin lyd. men ikke så mye trøkk.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at disse fikk mye god omtale i What Hifi? for noen år siden og er sikkert gode høyttalere. Er ikke sikkert på hvor mye disse kostet nye men tror de lå i prisklassen 7-8000.

Enig i at det litt uetisk å selge videre noe man har fått av andre, men det er helt sikkert et godt formål der ute som får nytte av dem!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter er en lønnet hifipusher som kommer med noen billige spørsmål om høyttalerne, og som til slutt lurer på om noen "muligens" kunne vært interessert i å kjøpe de. Jeg er skeptisk til sånt, men det er kanskje bare bjellene mine som er for sensitive?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal en ikke kunne selge videre noe en har fått fra andre ? Trådstarter skriver at han skulle hjelpe 80 åringen med oppsett av nye høyttalere. Gamlingen ga kanskje høyttalerne som en gest ?? Uansett, så er det ikke sikkert at han gadd å ta bryet med å selge dem brukt. Kanskje han ville fått 1000 ?? Hvem vet.

Enig i at man bør bruke ørene. Jeg personlig liker godt lyden til Mission, men det går vel på type musikksmak. Det er ikke det store basstrykket, men da får man heller vurdere andre type høyttalere. Synes også designet er ganske bra.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Trådstarter er en lønnet hifipusher som kommer med noen billige spørsmål om høyttalerne, og som til slutt lurer på om noen "muligens" kunne vært interessert i å kjøpe de. Jeg er skeptisk til sånt, men det er kanskje bare bjellene mine som er for sensitive?
    Tror bjellene dine er litt sensitive ja :lol:
    Det ringer ihvertfall ingenting hos meg. Om han er lønnet hifipusher eller ikke er jo egentlig uvesentlig, han lurer på om noen har erfaringer med mission, sikkert fordi han ikke har vært så mye borti dem tidligere(?).
    Det er jo nettopp dette forumet er til, å dele informasjon og erfaringer med andre.

Ser at det har kommet mange svar her allerede, og jeg er enig i at det er brukerens egen hørsel og preferanser som til slutt avgjør om mission er brukbart.
    Min erfaring med mission er positiv ihvertfall, de er ganske slanke i lyden og bør matches med litt snill elektronikk. Nå har jeg riktignok aldri hørt de modellene du har fått, men jeg har noen mindre mission selv og jeg har hørt endel av de eldre modellene fra mission.
    Vil tro at det er ganske bra trøkk i de du fikk dersom du bruker en kraftig forsterker på dem, de trenger nok endel strøm for å komme til sin rett. Selv mine bittesmå mission trenger ganske mye effekt før de våkner ;-)

A

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Hvorfor skal en ikke kunne selge videre noe en har fått fra andre ? Trådstarter skriver at han skulle hjelpe 80 åringen med oppsett av nye høyttalere. Gamlingen ga kanskje høyttalerne som en gest ?? Uansett, så er det ikke sikkert at han gadd å ta bryet med å selge dem brukt. Kanskje han ville fått 1000 ?? Hvem vet.

Enig i at man bør bruke ørene. Jeg personlig liker godt lyden til Mission, men det går vel på type musikksmak. Det er ikke det store basstrykket, men da får man heller vurdere andre type høyttalere. Synes også designet er ganske bra.
    Mannen var fra sa av glede for god kundebehandling, men det er ikke sånn at jeg forventer noe for det. Jeg er ei heller en idiot som sier nei til hyggelige saker og ting, så lenge det ikke bryter med etisk skikk. Dette vil dermed si at jeg finner det absolutt ikke uetisk å ta imot disse høytalerene.

Du sier designet er bra, jeg synes de er usedvanlig grimme, og trodde regelrett det var noe billig skvip, derfor ble jeg litt overrasket når det var høytalere til 8000 i sin tid.

Har fått kjent litt på lyden nå, synes den er litt skarp, men det kan være Marantzen min kanskje. Nå skal jeg ha disse høytalerene, droppe Klipsch RF35 et lite øyeblikk, og heller bruker pengene på en satans heftig forsterker.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å. skal litt til før det låter skarpere enn RF35.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Einis, nemlig at jeg nekter å tro at de er skarpere en Klipsch RF35. Jeg tror heller ikke det er Marantz forsterkeren din som gjør de spisse i lyden. Har selv Marantz, og like spesielt godt den litt snille og softe lyden.

Når det gjelder design, så er jo det en smakssak. Jeg liker ikke fargen, men det kommer an på hva ellers du skal ha i stua. Se f.eks på Gaultiers hjemmekino. Høyttalerne gjør seg her, spør du meg. http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/gaultier

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg synes det er fint at folk i hifisjapper forhører seg om andres meninger. Jeg er ofte forbausende lite interessert selgerens personlige preferanser, så da er det jo hyggelig at selgeren vet noe om andres preferanser også!

Men her er det vel, fra trådstarters ståsted, et spørsmål om personlige preferanser, så da teller vel igrunn ikke vår mening?
    Nemlig!

Kan være at han ikke får utnyttet den fulle potensiale pga. oppsettet hjemme og vil forsikre seg om at det KAN være mere å hente ut av de...

Jeg jobber endel med hi-fi, og det viktigste for meg er når jeg får tilbakemelding om at det oppsettet jeg har satt opp og at flere føler at det høres rett ut.
    Og få en second-opinion tiltross for at jeg, innerst inne, vet at det gjør det.

Og man får reaksjoner fra de som lytter, som feks. at de sitter med åpen munn eller at de tørker bort en tåre:-)
    Hadde en slik opplevelse i går, og det var utrolig:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Nemlig!

Kan være at han ikke får utnyttet den fulle potensiale pga. oppsettet hjemme og vil forsikre seg om at det KAN være mere å hente ut av de...

Jeg jobber endel med hi-fi, og det viktigste for meg er når jeg får tilbakemelding om at det oppsettet jeg har satt opp og at flere føler at det høres rett ut.
    Og få en second-opinion tiltross for at jeg, innerst inne, vet at det gjør det.

Og man får reaksjoner fra de som lytter, som feks. at de sitter med åpen munn eller at de tørker bort en tåre:-)
    Hadde en slik opplevelse i går, og det var utrolig:-D
    Vil det si at dersom jeg hadde kommet og sagt at lyden kunne vært mye bedre, så ville du blitt veldig lei deg og vurdert nye innkjøp, selv om du egentlig var helt fornøyd ?;-)

Det er alltid kjekt å få anerkjennelse eller møte personer som deler ens oppfatning, men jeg synes det blir galt dersom dette blir det viktigste (som du skriver). Da er du egentlig ikke helt sikker på deg selv, og kan likesågodt kjøpe Denon og Dali (etc). Da er du sikret at mange deler din oppfatning.

Men dette var et sidespor. Beklager

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •