oppsett 1 eller 2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

oppsett 1 eller 2?

(fikk invalid session, så jeg forkorter litt :P )
    hvilket oppsett er det beste valget til både film og musikk?
    Bravo 5.1 oppsett med FX10, og ikke sub,
    eller FX04 med bravo sub?

http://www.audiopro.se/products/bravo_fx01.asp

edit: :twisted: til invalid session..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Siden forummet har hatt så mye problemer i det siste har jeg gjort det til en vane å merke teksten og trykke ctrl+C (kopier) for å lagre det jeg har skrevet.

Jeg ville gått for FX-10 dersom rommet passer til en slik plassering av bassene. Hvis ikke ville jeg valgt det andre oppsettet. (om du ikke har råd til 2 subber da).

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Heisann!

Siden forummet har hatt så mye problemer i det siste har jeg gjort det til en vane å merke teksten og trykke ctrl+C (kopier) for å lagre det jeg har skrevet.

Jeg ville gått for FX-10 dersom rommet passer til en slik plassering av bassene. Hvis ikke ville jeg valgt det andre oppsettet. (om du ikke har råd til 2 subber da).
    kjører for tiden uten sub, og dårlige fronter som "prøver" å spille bass.
    syns al trykken i lydbildet ligger på frontveggen, kunne tenkt meg at det fyller rommet mer(slik det blir når bak settes til large)

nå har jo fx10 2x150watt 8", mens suben er 400watt 10", og så har man jo mulighet til å plusse på med en til etter hvert..
    vil lyden fylle rommet godt nok med bassen i kassa, slik det er på FX10?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal spille musikk på anlegget hadde det vært en fordel å få bass i frontene. Siden du nå har høyttalere der fra før kan du jo eksperimentere med å flytte litt rundt på disse og se om du får mer bass. (også i possiejoner der du ikke kan ha frontene, men derimot en eventuell sub. Da kan du få et delvis svar på hva som er bra plassering.

2x8" har større membranareal enn en 10" så da blir det opptil slaglengden...

De store frontene med recieveren på "large" og 2 suber på LFE må vel være tingen? :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De store frontene med recieveren på "large" og 2 suber på LFE må vel være tingen?
    hehe, der har vi det!

da "fortsetter" jeg å sikle på FX10, som jeg har gjort i over ett år nå. :lol:
    og FX04 bak..
    kommer sikkert til å hive på en sub også, den gang vi flytter i eget hus..

BTW, skal brukes på marantz MM9000, blir vel bra siden bassene drives av egen forst.?
    takk for hjelpen, snickers-is..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz er utrolig vellydende produkter, men de kan i blandt mangle litt i bassen når det kommer til effekt. De har også gjerne en litt varm karakteristikk som jeg tror vil kunne kle Audio-Pro-ene. Jeg tror det blir helt knall så kom gjerne tilbake med noen inntrykk når du har det oppe og spiller!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz er utrolig vellydende produkter, men de kan i blandt mangle litt i bassen når det kommer til effekt.
    nettopp derfor disse høyttalerne, de har egen forsterker til bassen, og denne syns jeg gir god effekt, veldig presis, men også dyyyyp bass.
    De har også gjerne en litt varm karakteristikk som jeg tror vil kunne kle Audio-Pro-ene. Jeg tror det blir helt knall så kom gjerne tilbake med noen inntrykk når du har det oppe og spiller!
    det skal jeg gjøre, selv om det kan bli lenge til jeg får spart opp kronene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •