Dali SWA15 med ulyd under spilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali SWA15 med ulyd under spilling

Har 2 stk Dali SWA15 subber, og den ene har begynt å gi fra seg en ulyd ved spilling. Rar dure/skrapelyd som endrer takten med musikken. Elementet er ikke ødelagt for jeg har prøvd å byttet element mellom de to subbene og det er uansett ulyd i den samme subben. Har også prøvd å byttet signalkabel mellom de to, uten forandringer. Så må være noe med elektronikken inni kassen. Ser ikke noen ledninger som er løs.

Noen her som har tips på hva det kan være som forårsaker den ulyden?

MVH

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å hjelpe ut fra beskrivelsen men har du sjekket at alt sitter fast, alle skruer er tilskrudd, og at ingen kabler som er i nærheten/kan komme borti av elementet?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan høres ut som en kabel som er i ferd med å løsne, men ettersom du har hatt ute elementene så kan det vel heller ikke være det? Har du sjekket kabelfestene på forsterkerdelen?

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablene på forsterkerdelen sitter godt. Har skrudd ut forsterkeren og nå, for å se bedre.
    Høres nesten ut som om elementet er sprengt, noe ala slik lyd. Men elementet er i orden. Så må være noe med elektronikken. Er det noe støydempende dingser som kan være gåen?

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også prøvd nå å koble inn på stereo inngangene, for å se om d et kunne være noe med LFE inngangen. Men det er likens.

Setter på en basstest sang for å høre bedre etter ulyden. Hørte nå isted at ulyden er ikke der hele tiden. Ved enkelte toner i basstesten så forsvinner ulyden.

EDIT: Har prøvd flere forskjellige basstester nå og da skurrer den på alle sangene, er bare den ene sangen der den virker ok av og til, i enkelte toner, et kort øyeblikk.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kupper denne tråden framfor å starte en ny,

min swa15 fungerer utmerket til musikk og stort sett alle filmer jeg ser men når det kommer til sener der det er uvær, storm etc (pirate of the caribbien og superman returns) så får jeg en ubehagelig "Klakke" lyd fra subben. Den skurrer ikke men det høres ikke bra ut. Denne lyden følger bevegelsen til elementet mens senen pågår også fungerer den normalt igjen! (dette problemet kommer når jeg spiller Høyt)

litt vanskelig å forklare men kan dette være ett tegn på at subben ikke strekker til mer eller kan det være en feil her. Har vært slik siden jeg kjøpte den.

har noen vært borte i noe liggnende eller har noen formening om hva dette kan være?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    kupper denne tråden framfor å starte en ny,

min swa15 fungerer utmerket til musikk og stort sett alle filmer jeg ser men når det kommer til sener der det er uvær, storm etc (pirate of the caribbien og superman returns) så får jeg en ubehagelig "Klakke" lyd fra subben. Den skurrer ikke men det høres ikke bra ut. Denne lyden følger bevegelsen til elementet mens senen pågår også fungerer den normalt igjen! (dette problemet kommer når jeg spiller Høyt)

litt vanskelig å forklare men kan dette være ett tegn på at subben ikke strekker til mer eller kan det være en feil her. Har vært slik siden jeg kjøpte den.

har noen vært borte i noe liggnende eller har noen formening om hva dette kan være?
    det er ganske simpelt løsning på dette problemet, er så enkelt at det som skjer er at du bunner elementet på subben. beste rådet jeg kan gi deg er at om du ikke ønsker å ødelegge suben din så bør du skru ned når de lydene kommer, det beste er selvsagt og ikke skru så høyt at det skjer igjen...

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok så det vil si at jeg bruker subben min til det maksimale og trenger derfor en til eller en kraftigere sub for å tilfredstille behovet mitt

jeg har skrudd ned når dette har oppstått så jeg har ikke provosert dette fram på noen måte ved mishandling., takk for kjapt svar 8)

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok elementet som bunner ja. Står subben på optimal plass og er den kalibrert? Mister mye bass hvis ikke, og dette kompenserer du med å justere opp gain på subben....som resulterer i fortere bunning av element.

Mitt problem med den subben som skurret var forøvrig forsterkeren som sviktet....måtte kjøpe ny fra dali så var alt i orden.

EDIT: Eventuelt kjøpe deg flere subber ja=)

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Er nok elementet som bunner ja. Står subben på optimal plass og er den kalibrert? Mister mye bass hvis ikke, og dette kompenserer du med å justere opp gain på subben....som resulterer i fortere bunning av element.

Mitt problem med den subben som skurret var forøvrig forsterkeren som sviktet....måtte kjøpe ny fra dali så var alt i orden.

EDIT: Eventuelt kjøpe deg flere subber ja=)
    du er nok inne på noe vesentlig når det gjelder kalibrering og plasering plasering synes jeg ikke det er så mange alternativer som ser bra ut og kalibrering så skorter det på kunskap så jeg får bare kjøpe flere men det godt å få en klarhet i at det ikke er noe galt med subben, kun med brukeren....

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var i alle fall ikke min skyld