Usher 6311 eller x929

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Usher 6311 eller x929

Hei

Jeg liker utsende, og oppfatter det som folk synes det er et bra merke.
    Men jeg veldig lite kunskap om merket.
    Det er her jeg håper at dere kan være litt snill, å komme med noen opplysninger.

Høytalerne det dreier seg om er Usher CP-6311 og x929.
    Jeg blir nok til å kjøpe et av disse parene.
    Det jeg lurer på om hvordan de er i forhold til hverandre?

De vil bli brukt i en stue på ca.25m2. Elektonikk vil bli kjøpt i ettertid, så forsterker vil bli kjøpt etter høytaler. Anlegget vil bli ren stereo, og bli brukt til film og musikk. Det er viktigste for meg at det er bra lyd til musikk. Musikken som blir spilt er mye akustisk, men også en del andre ting, t.o.m. mot det tyngere som .f.eks. metalica. Det vil ikke bli brukt noen sub til.

Så jeg trenger en høytaler som er nøyaktig, kjapp og presis.

Så i utgangspunktet kan jeg tenke meg CP-6311. Problemet er vel at jeg liker å spille litt høyt, og er vel redd for at det kan bli litt lite trykk (bass) i CP-6311. Var på hjemmesiden til Usher og oppfattet det slik at x929 var mere beregnet som en kino-høytaler.

Det hadde også vært fint om det hadde vært mulig å beskrive hvordan klangen er. Om så i forhold til noen andre merker som jeg tjenner.
    F.eks. Dali (Helicon), System audio (explorer), Bower&Wilkins, Audio Physic, Audiovector, Klipsch.

Siden jeg vet veldig lite om Usher så kan all informasjon komme til nytt
    Takker på forhånd for all hjelp dere kan bidra med.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv cp-6371, og er meget godt fornøyd med disse sammen med x-616 i et kinooppsett.

Det jeg har hatt litt "problemer" med, om det kan kalles det er å få lyden i stereo til å bli like god som i surround, men det går nok mest på manglende innsats fra min side på plassering og demping i rommet.

Årsaken til at jeg nevner dette er at mellomtonen i høyttalerene kan oppfattes som ganske direkte, og krever litt jobb med plassering for å sitte. Synes det låter meget bra på akkustisk/rolig musikk med gitarer, piano, vokal etc, men enkelte typer gitarvreng kan bli litt i overkant skarpe.

6311 har jeg ikke hørt, så hvordan den er bassmessig vet jeg ikke.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 6381, og er godt fornøyd med de. Min erfaring er også, som i de fleste tilfeller hvis man vil ha så god lyd som mulig, at man må jobbe litt med plassering. Hva du bør velge av nevnte høyttalere kommer litt ann på hva du har plass til, og hvilke begrensninger du evt. måtte ha når du skal velge elektronikk senere. De ser også litt forskjellige ut, men det betyr kanskje ikke så mye? Hvis du ikke har planer om å bruke sub hadde jeg kanskje gått for de største selv.

Hvis du leser her har jeg prøvd å skildre hvordan jeg opplever lyden i Usher.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •