Dali Suite 2.8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Suite 2.8

Er det noen som kan si noe om disse.Er ikke så my å finne om de på nett så kanskje noen som har dem og kan beskrive hvordan de er.Diskan,mellomtone,bass,lydbilde osv.Prøver å finne en h.taler som kanskje demper ned litt i toppen og har hørt at suite 2.8 ikke er så intense i diskantområdet som f.eks Dali Ikon 6.Ønsker en allroundhøyttaler som passer bra til all musikk.Nevn gjerne andre merker som kan være aktuelle opp til 10k.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes et hav av høytalere rundet 10 K merket
    Jeg er kanonfornøyd med mine suite iallefall. les litt på min hjemmekino (kommentatorfeltet) Hos meg er ialefall diskanten alt annet en pågående. Langt fra Ikon 6 ialefall (eneste Ikonen jeg har hørt grundig på)

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten er langt ifra pågående, og den har en slags varm mellomtone som jeg likte godt ihvertfall.

Et annet merke du kunne prøve å høre på er kanskje noe fra Patos?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deilig høyttaler. Noe forskjellig fra Ikon 6, og som nevnt før, ikke direkte plagsom diskant.

Du spør etter en høyttaler til "all musikk". Personlig hører jeg så godt som aldri på f.eks. metal eller techno/trance, og kan ikke uttale meg der. Derimot på ikke altfor harde ting blir jeg i meget godt humør av 2.8, f.eks. Red Hot, liker jeg meg. Thomas Dybdahl er på vei ut av høyttaleren, og man forelsker seg i Katie Melua.

Folk skriver en masse om Patos, det har jeg dessverre aldri hørt, men hadde kanskje lånt et øre til disse. B&W har jo noen aktuelle høyttalere i sortimentet som burde oppfylle dine krav, f.eks. DM 603 S3 eller DM 604 S3. I bunn og grunn blir det en del følelser med i spillet, personlig ville jeg ikke ha B&W, og forelsket meg i 2.8. Nydelig utseende, og lyd som kunne vært definert av meg.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo var ikke du egentlig interressert i B&W 603? Suite 2.8 har noe samme lydsignatur tror jeg, ikke pågående diskant (som nevnt) og fyldig bass og mellomtone. Ta en tur på klubben og hør:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Jo var ikke du egentlig interressert i B&W 603? Suite 2.8 har noe samme lydsignatur tror jeg, ikke pågående diskant (som nevnt) og fyldig bass og mellomtone. Ta en tur på klubben og hør:-D
    Stemmer vel detLa jo også inn en test jeg hadde gjort av Ikon6 og B&W 603s3 nede på hifi-klubben(ca 3 timer).Der skrev jeg at jeg ville valgt Ikon 6 fremfor dm603s3 men har i ettertid blitt litt betenkt.For med ikon 6 blir det litt sånn att man helst spiller roligere musikk mens på 603 blir det rock og litt mer heavy musikk som faller best i smak.

Det er vel det at i en direkte sammenligning så virker vel ikon 6 mer livaktig med luftighet og detaljer i fleng.Men på sikt så kan det bli litt mye av det gode tror jeg.hvis jeg kun hadde hørt på 603 så hadde de vel sikkert fremstått som langt sterkere kandidater.

Finner vel ut av det.Kan hande jeg venter helt til sommeren med å kjøpe HT for å se hvordan de ny 603ene er.

I mellomtiden prøver jeg å finne noen kandidater som kan være aktuelle ved neste lytterunde

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jo ha hørt på suite 2.8 da jeg først var nede på HFK med hele oppsettet den gangen.

har noen andre kandidater også:
    Patos Basic 410
    B&W 603s4 (kommer vel om ca. et halvt år)

Hadde også Canton Ergo 607 som god kandidat.De skal visst gå veldig dypt i bassen men som etter det en på Ton Art sa,skulle være litt dårlig kombo mht. diskanten.Derfor har jeg vel mer eller mindre strøket disse.

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med elektronikken du har, med tanke på Cayin 153b, ville jeg valgt Ikon6!
    Forsterkeren sammen med cd spilleren og med tanke på de til dels oppløste høytalerene fra Dali, kan det ikke gå så galt. Tror det er en god match.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De du har der fra Canton er absolutt ingen dårlig høyttaler, men de trenger en del kraft. Vet ikke helt hva du mente med diskant, men jeg fant den ikke plagsom da jeg hørte på f.eks. Katie Melua. Opplever Suite som roligere, men Canton var ikke pågående.

Og, som du sier, de går dypt. Men, også, trenger de masse kraft.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sier Vinyl,så låter Ikon 6 slett ikke dårlig med oppsettet mittDet er bare det at de egner seg ikke like godt til all musikk(etter mine ører).De blir litt for pågående i toppen ved spilling av Rock og litt mer heavy musikk.Og jeg savnet litt trykk i bunnen også.

For å si det slik:hadde jeg valgt Cambridge azur 640c hadde ikon 6 vært lettere og velge men da har jeg allerede mistet detaljer som jeg ikke kan hente igjen senere i anlegget.marantz cd5001 ose er derimot veldig detaljert og luftig i diskanten.Kompromisset er vel kanskje det at jeg må velge en h.taler som er litt roligere i diskantområdet.Forsterkeren er jo også sprek i diskanten...

Hvis det stemmer det du sier ESH,så må jeg kanskje høre på disse likevel.Hvis Ton Art er villige til å bestille opp et par for lytting da så klartNår det kommer til krefter er jeg ikke helt sikker derimot.Forsterkeren min har 400Va ringkjernetrafo og 60000 mikrofarad ladelyttbatteri.vet ikke om det sier deg noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Forsterkeren min har 400Va ringkjernetrafo og 60000 mikrofarad ladelyttbatteri.vet ikke om det sier deg noe?
    1 VA (VoltAmpere) er vel 1 watt husker jeg ikke feil fra fysikken? Eller er jeg totalt på bærtur? Farad er hvertfall SI-enheten for elektrisk kapasitet (heter hvertfall det på tysk).
    Godt spørsmål hva som er minimum, det vet jeg ikke, men kan vel saktens finne det ut (forhandles jo Canton på hvert gatehjørne her nede), men jeg hørte dem på Denon PMA2000, og de hadde ikke hatt vondt av mer. Ser for meg at noen Oberon passer her.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker trenger man for å drive Suite 2.8?

Har en Sony STR-DB830 på 5x100 lurewatt... Vil det være nok? Ser i manualen at den trenger 30-160 watt...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    suite'ene er lettdrevne så lyd får du nok, men de trenger mer power, spesielt om du skal spille høyt/eller de skal brukes i store rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På HiFi-Klubben sa en fyr en gang at en god 100-watter er å foretrekke, da kan man guffe litt. Man skal vel kanskje ta dette med en saltgruve salt, men har 100 på min, og kan dra på en goood del.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da holder det vel sikkert med forsterkeren jeg har da "En saltgruve salt"!!?hehe,fin den

Cantonhøyttaleren da?Trenger den mer enn det forsterkeren min kan by på der da.I lyd og bilde drev den visstnok Helicon 800 greitt.Det var den h.taleren de brukte under den testen i allefall...(greitt og greitt vet jeg nå ikke da,får vel ta den med en container salt )Tror godt om forsterkeren min ja,men ikke så godt,hehe.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da så..

Sitat fra HFK-siden:"Helicon 800 er derimot en nesten stabil motstand for forsterkeren, og går aldri lavere enn 3,6 ohm i impedans. Sammen med en følsomhet på 89,5 dB betyr det at Helicon 800 kan drives av så å si alle forsterkere på fornuftig størrelse."Da er det vel ikke så rart at det gikk greittDa er jo B&W 603s3 faktisk så å si like tung å drive som disse,eller..?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vel sikkert bra å drive Canton Ergo 607 dc da.
    her er de forskjellige høyttalerne som er aktuelle nå i allefall.(utenom B&W 603s4)

CANTON pure music | German Loudspeaker Tradition since 1972 (en)

http://www.dali.dk/uk/page288.aspx?sub=213&prod=476

Patos Basic 410 Gulvstående høyttaler

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal ha store problemer med forsterkeren din. Kan ta meg en tur til byen i morgen og høre litt hos en forhandler, hvis han har den aktuelle modellen inne (Ergo 607???), og høre litt med ham hva han sier.

Følsomheten på 607 er vel ca. samme som Helicon som du refererte til, hvis ikke litt lavere (mener å huske 87dB, da jeg hørte på dem fikk jeg noen brosjyrer og greier som nå er borte), mens Suite 2.8 vet jeg er 91dB.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan ikke eg utale meg om dali suite 2.8 men har selv suite 1.7 drevet av en nad 216, og selv på disse "små" høytalerene så ble det merkbart mye bedre lyd når eg kjørte en 216 på hver i mono.

Så dali liiker strøm, og MIN mening om lyden er att det er kansje litt for mye i toppen, men spiller meget bra i forhold til mye annet.
    Fungerer meget godt i suround oppsett

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde vært Supert :)

Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Tror ikke du skal ha store problemer med forsterkeren din. Kan ta meg en tur til byen i morgen og høre litt hos en forhandler, hvis han har den aktuelle modellen inne (Ergo 607???), og høre litt med ham hva han sier.

Følsomheten på 607 er vel ca. samme som Helicon som du refererte til, hvis ikke litt lavere (mener å huske 87dB, da jeg hørte på dem fikk jeg noen brosjyrer og greier som nå er borte), mens Suite 2.8 vet jeg er 91dB.
    Takker så meget hvis du hadde villet gjort det.
    Det er Ergo 607 dc det er snakk om ja.Toppers

Skulle ønske det hadde vært like lett der jeg bor også(Trondheim)...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •