QLN Artech serien, erfaringer og synspunkter ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question QLN Artech serien, erfaringer og synspunkter ???

Er det noen som har erfaringer med QLN Artech serien til hjemmekino bruk?
    Tenker da spesielt på Artech 8, Artech 5S og Artech 5C.

Håper noen kan dele sine erfaringer og synspunkter med meg vedrørende dette produktet, da jeg vurderer og anskaffe meg disse i kommende uke.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne! Vurderer samme høyttalerne selv.

En H/K 340 bør vel være nok for disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med en Pioneer...

Jeg vurderer dette QLN Artech oppsettet sammen med en Pioneer VSX-AX2AS-S.

Har hatt en Yamaha RX-V1700 med Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 som jeg ikke var fornøyd med nå, en kort stund før det gikk i retur.

Så er det noen som har erfaring, hyl ut er dere snill...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte Artec 12 på Audiofilmessa i Molde. Spilte på H/K 970, og det vil jeg si var moro. Til prisen var det både trykk og detaljer så det holdt. Har jeg skulle hatt en slik type høyttaler ville jeg valgt dette framfor f.eks. CV som det gjerne skal sammenlignes med. Trenger vel ikke all verdens forsterker, men noe vil den nok ha. H/K'en er vel 2x70W?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK'en yter nok 2x70W ja, men det blir nok surround med tiden og da går ytelsen ned.

Jeg vurderer dette da: http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=62&id=1719

Og så oppgradere til surround senere. Men det virker ihvertfall som om disse høyttalerne er verdt en lytt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro det er saker ja. Er vel mer "riktig" klangbilde i Artec 8 enn det er i 12 regner jeg med. Blir fort litt mye bass med 2 12 tommere, men du verden det er moro. Den forsterkeren der virker jo bra også, og jeg tolker det som at den kan brukes som effektforsterker også i et hjemmekinooppsett?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dyre kabler...

Det var da voldsomt å spandere så dyre kabler på noen billig høyttalere.
    Om QLN Artech 8 er billighøyttalere er det store spørsmålet her...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skulle tro det er saker ja. Er vel mer "riktig" klangbilde i Artec 8 enn det er i 12 regner jeg med. Blir fort litt mye bass med 2 12 tommere, men du verden det er moro. Den forsterkeren der virker jo bra også, og jeg tolker det som at den kan brukes som effektforsterker også i et hjemmekinooppsett?
    Blir nok å bruke den som effektforsterker når det blir utvidet til hjemmekino ja, om jeg går for akkurat denne pakken da. Mye annet som frister

Og angående annonsen på finn.no så kommer jeg aldri til å kjøpe en kabel som er så dyr. Får være måte på så lenge man ikke skal svi av 100 000 på anlegg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den pakken fra hificenteret. Det er rå lyd i dette anlegget, (alt er relativt) til prisen. Det kan spilles høyt, men det funker også bra til lytting.

Nå skal det sies at jeg synes diskanten er noe i overkant på spesielle sanger. Da har QLN gjort noe genialt. De har puttet inn en plugg bak, og tre hull. Diskanten økes eller senkes, avhengig av hvordan pluggen er plassert i de tre hullene. Jeg tror uansett det kommer til å bli bedre etter en stund. Fikk høyttalerene for ikke mange uker siden. Så har ikke kommet lang i inspillingen.

Konsklusjonen er at dette er en meget god høyttaler.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Og angående annonsen på finn.no så kommer jeg aldri til å kjøpe en kabel som er så dyr. Får være måte på så lenge man ikke skal svi av 100 000 på anlegg da.
    Kabelen kan du jo selge dagen etter at du har fått den, og så har du penger til forsterker :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,disse QLN Artech 8 høytalerene har jeg vudert selv,fikk høre de idag å ble hektet på de,hadde med meg en kompis,Torkil H på forumet her,han hørte de idag,han la ut Dc-15+en Carver Pxm 900 med en gang han kom hjemm får å kjøpe disse høytalerene+en H/K på disse!

De spillte mye bass å sykt reint!Så vuderer å selge mine Dc-12 å kjøpe et par,viss jeg skal kjøpe de så blir det brukt en Pioneer VSX-915 på de,vet ikke om den kanskje blir litt liten men?De ser veldi å høres veldi bra ut til at prisen liger under 5000,-! Hvor stort er ditt romm?Du må gi meg svar på hvordan de spiller hos deg å sånt viss du kjøper Artech 8

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet ikke om det var meg du spurte. men tvrommet mitt, altså det jeg har mine QLN artech 8, er 320*570.

Har høyttalerne på langveggen, mulig det er dumt lydmessig, men det var det eneste praktiske mulig.

QLN artech 8 har en veldig presis og bra bass. Spilte overraskende bra på Eagles:-D. Vet ikke horfor, men jeg fikk bare et godt intrykk av de med denne typen musikk.
    Høyttalerne takler all type musikk veldig greit, noen sjangre bedre enn andre.

I den prisklassen QLN artech 8 er i, vil jeg si at det er et kjempekjøp. Angrer ikke ett sekund. Dess bedre at hificenterkjeden har tilbud på denne høyttaleren med H/K forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

QLN eller Tannoy..?

hei, jeg har tenkt lit på QLN Artech 6 og Tannoy mercury F3, hva har dere å anbefale..? har hørt tannoy, men ikke QLN, skal høre de på hificenteret til helga da...har dere også noen råd til forsterker til disse høytalerene?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne så syns jeg Artech er en mye mer morro høytaler, som fungerer til det meste. Hørte den billigste serien til Tannoy hos tonart i tr.heim, og det er godt mulig det var mismatch med ustyr og rom.

Men Artech slo de på de fleste punkter, de har en enorm spilleglede som gjør det til en utrolig morro høytaler. Den duger både til fest og hverdag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

QLN Artech 6

Hei.
    Jeg bruker disse sammen med XTC sub og det funker kanonbra.
    QLN høytalerne spiller med fin bass og er veldig kjappe og presise.

Vil anbefale disse

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt veldig bra høyttalere for pengene. Spesielt Artech 6 og 8. Spiller tøft og med potens. Bør vurderes hvis man er på utkikk etter ht i den prisklassen.
    Penest i sort eller hva..!

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Burde kanskje også vurderes:

Jeg tviler ikke på at Qln er morsomme høyttalere (har ikke hørt de selv), men et annet godt alternativ i den prisklassen du tenker på vil være denne pakken fra Surround.no:

Dynavoice M-85-pakke i Sort farve

Storebror til M65 som har høstet mye bra kritikk både her inne og i pressen. Finnes i flere farver.
    Vet fra erfaring at Dynavoice gir svært mye for pengene.. Bare et tips..

Du blir nok uansett fornøyd.

Newcomer xspraym sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mm

har et par qln artech 12 her synes de spiller veldig bra synes det var et godt kjøp har hatt de en liten stund nå kjøpte de sammen med en hk 3480 som dem fungerer fint med har også en cerwin vega cls 15sx sub

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Qln

Go dag
    Ser du vudere Qln Artech 8,har nettopp kjøpt et par jeg som fårhåpentligvis kommer imorgen med posten. Disse skal kjøres på en Harman/Kardon 3380 (noe jeg tror vil funke okei) og kan gi deg litt info imorgen om hvordan dette spillte viss du er int?

Mvh Hi-Fi Hoston!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •