Sub til B&W 603 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub til B&W 603 S3

Etter å nyligt kjøpt B&W 603 S3 og Nad C372 stereo forsterker på Hifi klubben synest jeg det blir litt lite bass og ønsker derfor å supplere med en sub.
    Har sett på B&W sin ASW600 ,bør jeg gå for denne eller .......er det andre i samme prisklasse som er bedre ??
    Var på nippet til å bestille SVS PB 10 ,men denne var vist kun for surround :cry:
    Rommet er på ca 25m2 og det skal i hovudsak spilles musikk i de fleste former

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveno
    Var på nippet til å bestille SVS PB 10 ,men denne var vist kun for surround :cry:
    Den egner seg utmerket som stereo sub også, men avhenger av at du har mulighet for preout på sub.

Hva med en XTZ W12?

Hvis ikke, synes jeg B&W sine sub'er er meget bra. De spiller ikke ned på det dypeste havet, men de duger likevel til andre frekvenser:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ASW600 til DM601 S3, fungerer utmerket!
    Kan ikke si jeg er noen ekspert på området, men ASW600 er noe litt utenom det vanlige med å være trykk-kabinett (ingen hull/passporter), så du slipper ule/pustelyder, samt membrane skal kunne bevege seg som en fjær når det er hurtig veksling mellom voldsomt trykk/undertrykk inni kabinettet når membranet "jobber".
    Bassen skal visstnok være strammere og mer "korrekt" i henhold til signalet. Bassporter er som oftest tunet for å gi mer volum ved f.eks 45 Hz. ASW600 fungerer veldig fint til musikk, har ikke testet den spesielt til film/surround siden jeg kun har 2.1-oppsett.
    Jeg har tidligere brukt denne subben sammen med Dali Blue 6006 for å gi ekstra dybde i bassen. Fungerte fint det, trengte heller ikke å skru subben spesielt høyt for å få trykk i de laveste frekvensene, noe jeg ble litt overrasket over grunnet lukket kabinett. Trodde ikke slike konfigurasjoner ville spille like høyt som portete subber, men det fungerer svært bra.

Har forstått det slik at ASW600 er veldig fin til kritisk lytting, mens om du vil ha mer bass og boom er en portet konfigurasjon å foretrekke, f.eks SVS eller XTZ.

Forøvrig har ASW600 integrert kompressor som slår inn dersom du tyner den for hardt. Kjekt å vite at subben man betalte 5000,- ikke går i stykker så lett med det første.

Edit: Du finner brukererfaringer av ASW600 HER. Legg spesielt merke til weakness-delen, der er det ofte den mest interessante informasjonen ofte befinner seg.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99w 12

Prøv XTZ 99W 12, burde dekke det aller meste, har den selv og er svært fornøyd, vurderte SVS 12+ til ca 7.500,- men hvor mye lyd er nok, det jeg får ut av XTZ'en på relativt lave nivå rekker ihvertfall for meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hiver meg på XTZ jeg også. Jeg har det selv og den XTZ spiller rett og slett fenomenalt til prisen. Jeg syntes ingen B&W sub er verdt prisen mot andre konkurenter.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg syntes ingen B&W sub er verdt prisen mot andre konkurenter.
    Du har testet alle subbene til B&W eller?

SVS PB10 kan jo brukes med 372, hvis du kjøper et aktivt delefilter (noen hundre lapper hos lsound). Og det blir nok det beste alternativet hvis du skal ha dyyyyyp og høy bass

Velkommen til L-Sound!
    og
    Velkommen til L-Sound!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV Hifi denne vil kunne levere brukbart med bass sammen med 603!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har selv hatt både ASW600 og XTZ99 12W. Kan si at XTZ`n er mange ganger bedre på musikk og film i forhold til B&W`n. Gå for for XTZ`n. Om det står mellom disse. Men står det ikke på penger så hadde jeg gått for SVS. Ingen tvil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •