Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 30 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 593
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I rette omgivelser syns jeg Cls/clsc ser tøffe ut jeg, men jeg syns jo også JBL Array ser utrolig fete ut i de rette omgivelsene. Hornene er relativt forseggjorte. Klipsch etc bruker vel plast de også?! så trokke det er noe negativt på lydsiden. Syns ikke akuratt at DC serien er noe pent syn heller.

Uansett synd at CV har gjort en bommert med cls215. Men da får folk holde seg til cls 15 og ned da . Er ikke "dårlige" dem heller, og krever jo langt mindre forsterkeri.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruzle
    Greit at jeg ikke betaler noe for reparering, men forsterkeren blir jo aldrig den "samme" etter noen har klådd inni den...

Dette var et merkelig utsagn... hva skulle forandre seg?

Dessuten er forsterkerene av merket "Master Audio", så du får skylde på dem og ikke CV

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit.

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    I rette omgivelser syns jeg Cls/clsc ser tøffe ut jeg, men jeg syns jo også JBL Array ser utrolig fete ut i de rette omgivelsene. Hornene er relativt forseggjorte. Klipsch etc bruker vel plast de også?! så trokke det er noe negativt på lydsiden. Syns ikke akuratt at DC serien er noe pent syn heller.

Uansett synd at CV har gjort en bommert med cls215. Men da får folk holde seg til cls 15 og ned da . Er ikke "dårlige" dem heller, og krever jo langt mindre forsterkeri.
    mente jo ikke at dem er stygge:???:
    sier bare at denne plastikken på 215 ikke er helt opptimal på høytalere av denne typen angående måten den er festa på høytaleren framme..:P
    kunne vert mere intergrert i selve kassa kansje sånn at ellementa kunne sitte lengre inne i kassa å få bedre effekt..
    men syntes 215 er den kuleste (CLSC) av CLS å DC1515
    men smak å behag

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    sier bare at denne plastikken på 215 ikke er helt opptimal på høytalere av denne typen angående måten den er festa på høytaleren framme..:P
    kunne vert mere intergrert i selve kassa kansje sånn at ellementa kunne sitte lengre inne i kassa å få bedre effekt..

...?

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje hornlengden han tenker på?

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Dette var et merkelig utsagn... hva skulle forandre seg?

Dessuten er forsterkerene av merket "Master Audio", så du får skylde på dem og ikke CV
    Forsterkeren er av merket "Cerwin Vega!" men har blitt produsert av Master Audio.
    For det første valgte CV selv, å putte logoen sin på master audio sine forsterkere.
    Da blir -de- framet hvis det går til H€#&/.. Og tro meg, det visste CV meget godt før de gjorde det.
    For det andre skal ikke en -så- ny forsterker trenge -noen- form for reparasjon, eller vedlikehold!
    Når noen norske molboer har klådd inni forsterkeren min blir den ikke som ny lengere nei.. Sier seg selv det!
    Sitter der med winerbrød, kaffe og en halvrøka rullings mens de skrur og kålær.. =D Det blikke som nytt, tro meg. Har hatt plenty av ting inne på garanti reparasjon før, tinga ryker etter en liten stund igjen, og da må det inn på repp på nytt.. Det er IKKE noe gøy i det heletatt!!
    Leverte feks en tv på elkjøp noen mnd etter den hadde blitt kjøpt, fikk den tilbake. "Nå er alt fikset" sa de.. Kom hjem og det var røde streker på skrått nedover skjermen.. Leverte den nok en gang.. Enda mere problemer ingen av inngangene virket.. Tror du jeg har lyst på samme tøyset med en forsterker?
    Cerwin forsterkeren tok 16A sikring bare den ble skrudd på. Og da gnistret det til som ****, og luktet svidd. Er NULL intresert i å reparere noe sånt..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hvertfall fått tilbake pengene for høytallerene.
    Forsterkeren min fra cerwin var 2-3 uker gammel ca da den tok kvelden. Og nå venter jeg på svar fra verkstedet som ser på den. Håper virkelig ikke jeg får tilbake en reparert forsterker.. Ville vert tragisk! En ny forsterker skal ikke kunne bli sånn! Greit at jeg ikke betaler noe for reparering, men forsterkeren blir jo aldrig den "samme" etter noen har klådd inni den...
    Men får vel bare vente å se..
    Håper på at han dansken blir blakk snart så han må på avrusing, og tilbake i arbeid!

Den blir ikke den samme nei, den kommer sannsyneligvis til å fungere bedre fremover. En reparert forstekrer skal være like god som en "ny". Er jo bare snakk om deler inni en boks som sitter sammen, ikke noe hokuspokus.

Du har nok vært uheldig. cls 215 har jo uansett et problem, så det gjelder ikke bare for deg.

PS! Litt enig med deg at du burde få nye forstekrer, men du har ikke rett på penga tilbake enda. En butikk skal vel ha 2 sjangser eller noe på å fikse en slik ting?

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krissern89
    Heisann, jeg og kompisen min får også en slik klakkelyd. Vi får det i høyre høytaler og i det øverste basselementet. Høyre høytaler er plassert i et hjørne. Venstre er ikke i et hjørne. Vi har ikke fått testet hva som skjer hvis vi flytter høytaleren ut av hjørnet, kanskje det hele har noe med at lufta blir "presset" i dette hjørnet slik at det blir for kraftig motstand eller at bassportene ikke får pustet ordentlig?

* Begge har CLS215
    samma hos meg, høyre høytaler og i det øverste basselementet. Høyre høytaler er plassert i et hjørne. Venstre er ikke i et hjørne

hmmm noe å tenke på ?
    må teste å bytte høyttalere kansje..

Seph

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    samma hos meg, høyre høytaler og i det øverste basselementet. Høyre høytaler er plassert i et hjørne. Venstre er ikke i et hjørne

hmmm noe å tenke på ?
    må teste å bytte høyttalere kansje..

Seph
    Hah! Sa du skulle kjøpe 1515

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hah! Sa du skulle kjøpe 1515
    hehe jeg vet.. jeg er en idiot. MUhahaha men det dukker nok opp en gang i 2007 tenker jeg.

seph

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er rart dette. Først gangen jeg hørte klakkelyden var det i den høyre høytaleren. Å når jeg spiller kommer lyden fortere på den siden. Men det som er enda rarere er at på venstre siden tar det en liten stund for klakkigen kommer, kan spille en sang høyt i nesten 1 minutt før klakkelyden kommer. Å den kommer ikke på hvert bass slag. Kommer bare noen ganger, men på høyre er det der.

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Den blir ikke den samme nei, den kommer sannsyneligvis til å fungere bedre fremover. En reparert forstekrer skal være like god som en "ny". Er jo bare snakk om deler inni en boks som sitter sammen, ikke noe hokuspokus.

Du har nok vært uheldig. cls 215 har jo uansett et problem, så det gjelder ikke bare for deg.

PS! Litt enig med deg at du burde få nye forstekrer, men du har ikke rett på penga tilbake enda. En butikk skal vel ha 2 sjangser eller noe på å fikse en slik ting?
    Pengene tilbake har jeg ikke lyst på, syns forsterkerene jeg kjøpte fungerte ypperlig helt til den ene tok kvelden. Vil gjerne ha en ny hvis jeg får en som virker i mange år, uten å måtte repareres.
    Asså "fungere bedre fremover" som du sa.. Syns det var tåpelig sagt av deg (hvis jeg forstod deg korrekt).. Uansett, ting skal fungere 100%.
    Det jeg kansje er mest redd for, er at de har byttet noen deler så den ene forsterkeren gir anderledes lyd (høyere/lavere osv) enn den andre..
    Skal jo brokoble begge på hver sin høytaller. Vil ikke ha noen forskjeller der.

Og tro meg, er det så mye som EN ripe i forsterkeren når den er ferdig vil jeg ikke ha den tilbake.
    Kall meg rar, men når jeg handler nytt, er det for en grunn.
    Produktet skal være 100% STRØKENT og INGEN skal ha klådd på det, annet enn meg selv. Det håper jeg HIFI klubben skjønner også! Hadde forsterkeren vert flyttet rundt på div konserter og lokaler, og blitt slengt hit og dit (som den egentlig også skal tåle) hadde jeg skjønt at den kan bli skadet. Men jeg har tatt begge forsterkerene rett ut av esken, koblet inn 3 kabler og siden har den stått i ro. Hvorfor skal den da gå istykker?
    Jeg mener at jeg burde få en helt ny forsterker.
    Hva syns dere om dette her? Er det jeg som er rar?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den burde jo fungere bedre fremover . Fordi den fungerte jo i relativt kort periode. Men joa, ville hatt ny selv, men tror du ikke har noe rettigheter på det før det er andre eller tredjegangs reprasjon. Tar det over 1 uke, så skal du ha fått en lik/tilsvarende, som du kan bruke imellomtiden.

HFK kan være skikkelig bitches på dette, men stå på litt, så blir nok enda på visa god . Dritt når slikt skjer .

EDIT: HVa slags høyttalere skal du ha nå da? siden du har bytta inn cls215.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke noe nytt om det tråden gjelder? ingen som har hørt nor konkret fra hifi-klubben eller han dansken?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren er av merket "Cerwin Vega!" men har blitt produsert av Master Audio.
    For det første valgte CV selv, å putte logoen sin på master audio sine forsterkere.
    Da blir -de- framet hvis det går til H€#&/.. Og tro meg, det visste CV meget godt før de gjorde det.
    For det andre skal ikke en -så- ny forsterker trenge -noen- form for reparasjon, eller vedlikehold!
    Når noen norske molboer har klådd inni forsterkeren min blir den ikke som ny lengere nei.. Sier seg selv det!
    Sitter der med winerbrød, kaffe og en halvrøka rullings mens de skrur og kålær.. =D Det blikke som nytt, tro meg. Har hatt plenty av ting inne på garanti reparasjon før, tinga ryker etter en liten stund igjen, og da må det inn på repp på nytt.. Det er IKKE noe gøy i det heletatt!!
    Leverte feks en tv på elkjøp noen mnd etter den hadde blitt kjøpt, fikk den tilbake. "Nå er alt fikset" sa de.. Kom hjem og det var røde streker på skrått nedover skjermen.. Leverte den nok en gang.. Enda mere problemer ingen av inngangene virket.. Tror du jeg har lyst på samme tøyset med en forsterker?
    Cerwin forsterkeren tok 16A sikring bare den ble skrudd på. Og da gnistret det til som ****, og luktet svidd. Er NULL intresert i å reparere noe sånt..

Jeg vet da det at det er CV som må ta støyten om en sånn forsterker ryker og ikke "Master Audio", men jeg tenkte bare for din egen del, at du ikke satt her og skrev hvor dårlig CV sine forsterkere var.

At du har vært uheldig med en ting inne på reparasjon, er ingen referanse for at ting du har inne til reparasjon ikke blir bra!
    "norske molboere", "ikke som ny", "sier seg selv" ? :?
    En reparert forsterker skal da være akkurat like bra som en ny, Komponentene som har gått i din forsterker blir jo bytta med nye, hva er problemet med det? Jeg ser ikke problemstillingen din helt... :lol:

HFK har vel rett på å ha sjanse på å reparere produktet 2 ganger før du har krav på helt ny?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    kansje hornlengden han tenker på?
    Yes..!:-D
    d var nokk d som satt mella øra
    hadde horna vert mere "intergrert" så hadde effekten steget (rett?) samtidig som dem hadde blitt på en måte mere sjult for omverden
    kansje sett kulere ut også
    noe sånn som Jamo 500 har med mellomtonen eller diverse Klipsch'er
    bare en tanke da....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    Yes..!:-D
    d var nokk d som satt mella øra
    hadde horna vert mere "intergrert" så hadde effekten steget (rett?) samtidig som dem hadde blitt på en måte mere sjult for omverden
    kansje sett kulere ut også
    noe sånn som Jamo 500 har med mellomtonen eller diverse Klipsch'er
    bare en tanke da....
    ja jeg vill tro der finnes materialer og metoder for å få en mye mer pen og eksklusiv look på det hele,men det har sikkert mye med pris å gjøre.i tilleg til denne prisgunstige cls serien laget i kina og presset i pris,så kunne dem hatt en mer påkosta serie ala 1215 med høy finish og lekre solide kasser i eik o.s.v

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja... CV skulle tatt å lagd en serie som kansje kosta litt mere men som også ble flere hakk bedre enn en gjennomsnit-CV
    men d får bli opp til CV

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Jeg vet da det at det er CV som må ta støyten om en sånn forsterker ryker og ikke "Master Audio", men jeg tenkte bare for din egen del, at du ikke satt her og skrev hvor dårlig CV sine forsterkere var.

At du har vært uheldig med en ting inne på reparasjon, er ingen referanse for at ting du har inne til reparasjon ikke blir bra!
    "norske molboere", "ikke som ny", "sier seg selv" ? :?
    En reparert forsterker skal da være akkurat like bra som en ny, Komponentene som har gått i din forsterker blir jo bytta med nye, hva er problemet med det? Jeg ser ikke problemstillingen din helt... :lol:

HFK har vel rett på å ha sjanse på å reparere produktet 2 ganger før du har krav på helt ny?
    ja det hadde vært helt i orden for meg om di ville fikset noe jeg nettop hadde kjøpt viss det havarerte,men da ville jeg hatt et leieprodukt i mellomtiden! ting tar av og till et halvt år hos hfk:neutral:

Side 9 av 30 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •