Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 30 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 593
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ruzle
    Men det er ikke ved veldig rund og dyp bass man hører det.. Mere på slag bass liksom.
    Jeg bruker 2stk Cerwin vega A2.6kw på bassene, og en qsc rmx 2450 på mellomtone og diskant.
    Høytallerene spiller jo så sinnsvakt knallrent helt til de klunkelydene kommer.. Merkelige greier.. Trudde de skulle klare mere enn det der..
    Spiller høyt nok når de lydene kommer ja, men virker som om høytallerene skulle klart å gitt mye mere.. Tror dere den blir bedre når jeg får spillt mere med de da?
    Hvis ikke det blir bedre åker høytallerene rett tilbake til hifiklubben. Gidder ikke ha høytallere som er feilprodusert.. De skal jo tåle mere enn detta!

Høtallerene er riktig koblet ja, og jeg klarer fint å få frem den lyden med metallica også feks Hater når ikke ting funker som de skal asså :SS
    Feil produksjon på nye CV er ikke uvanlig. Så det er nok det som er problemet ja:neutral: Eller bare dårlig konstruksjon... Som også er ett normalt problem på nye CV...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Feil produksjon på nye CV er ikke uvanlig. Så det er nok det som er problemet ja:neutral: Eller bare dårlig konstruksjon... Som også er ett normalt problem på nye CV...
    Nå har vel ikke CLSC serien hatt noen problemer eller VE serien. Og her er det snakk om 1 modell. Og ikke dra opp konstruksjons argumentene er du snill, da flyr denne tråden rett over i en gammel vs ny kvalitets diskusjon igjen og de har vi hatt nok av for å si det mildt.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå har vel ikke CLSC serien hatt noen problemer eller VE serien. Og her er det snakk om 1 modell. Og ikke dra opp konstruksjons argumentene er du snill, da flyr denne tråden rett over i en gammel vs ny kvalitets diskusjon igjen og de har vi hatt nok av for å si det mildt.
    ja, huff... er Cerwin- her nå igjen :?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hmmm. Hvordan kan du vite om det da? Ingen produkt er jo feilfri. Å etter det jeg har hørt å opplevd så har det vør mye problem med de nye CV seriene jo. Er ikke noe konskruksjons argument. Herregud. Men når fyren har problemer med sine høyttalere så må jo man ta med alt som kan vær en mulighet.

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå må vel dansken snart bli tatt av edruen:twisted:

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Hvordan kan du vite om det da? Ingen produkt er jo feilfri. Å etter det jeg har hørt å opplevd så har det vør mye problem med de nye CV seriene jo. Er ikke noe konskruksjons argument. Herregud. Men når fyren har problemer med sine høyttalere så må jo man ta med alt som kan vær en mulighet.
    Tror ikke det er så mye mere feil på nyere CV enn gamle.
    Fordi om produksjonen er flytta til kina så tror jeg nok folkene kan noe av det de driver med der også

Men at de går fortere i stykker å sånn kan jo hende fordi kvaliteten er ikke like høy lengre. De skal vel prøve å spare inn noe?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har jo en feil på gammle 1215 også. for eksempel at 12 tommeren spiller mye mer en 15 under og dermed sprenges lenge før høytaleren har nådd max

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje løsningen er å flytte ene bassrøret slik at begge rørene står likt bak hver høyttaler? (men kem gidder å mekke så mye)...
    Kan jo være en garantisak/feilproduksjon på noen av elementene.. kan forekomme på ALT..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ingen kan vite det før CV kommer ut med en pressemelding. Og at ingen produkt er feilfri, er HELT korrekt. Faktisk for 10 år siden stemte også det utsagnet.

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hvertfall fått tilbake pengene for høytallerene.
    Forsterkeren min fra cerwin var 2-3 uker gammel ca da den tok kvelden. Og nå venter jeg på svar fra verkstedet som ser på den. Håper virkelig ikke jeg får tilbake en reparert forsterker.. Ville vert tragisk! En ny forsterker skal ikke kunne bli sånn! Greit at jeg ikke betaler noe for reparering, men forsterkeren blir jo aldrig den "samme" etter noen har klådd inni den...
    Men får vel bare vente å se..
    Håper på at han dansken blir blakk snart så han må på avrusing, og tilbake i arbeid!

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...
    DC 1515 har 4 bassrefleksrør, 2 bak hvert ellement..?
    215 har 2 bak det nederste ellementet...
    kan det ha noe med overtrykk...?
    for d er jo ingen som har hørt den på 1515...

kom bare til å tenke på d som en mulihet.......

btw: hvem er han dansken..?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruzle
    Jeg har hvertfall fått tilbake pengene for høytallerene.
    Forsterkeren min fra cerwin var 2-3 uker gammel ca da den tok kvelden. Og nå venter jeg på svar fra verkstedet som ser på den. Håper virkelig ikke jeg får tilbake en reparert forsterker.. Ville vert tragisk! En ny forsterker skal ikke kunne bli sånn! Greit at jeg ikke betaler noe for reparering, men forsterkeren blir jo aldrig den "samme" etter noen har klådd inni den...
    Men får vel bare vente å se..
    Håper på at han dansken blir blakk snart så han må på avrusing, og tilbake i arbeid!
    ja så ny forsterker så burde du nesten fått en ny. kansje dansken tjener så bra at han kan holde det gående helt til påske!:-D billig øl er det og

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    hmmm...
    DC 1515 har 4 bassrefleksrør, 2 bak hvert ellement..?
    215 har 2 bak det nederste ellementet...
    kan det ha noe med overtrykk...?
    for d er jo ingen som har hørt den på 1515...

kom bare til å tenke på d som en mulihet.......

btw: hvem er han dansken..?
    Jepp stemmer det med 1515.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor tror noen av dere at CV er blitt så mye dårligere på kvalitetsfronten? En Kinaman kan da bygge like godt som en amerikaner? Hos klipsch er det vel bare de største modellene ifra RF-63 og opp som blir produsert i USA (ifølge Audiocompaniet).

CV er heller ikke så rimelig heller, 7000kr for 15" modellen har det jo vært lenge, er vel 215 som gir veldig mye for penga. Og Cerwin-, du påstod jo at det nye designet på 215 var så utrolig mye bedre enn på forrige, virker ikke slikt iallefall.

For 14000kr får man 2par av CV cls15, og mer rett forsterkeri tror jeg det låter minst like rått som 1515 og cls215.

Men denne utingen med cls215 må CV få gjort noe med! Burde komme en Mk2 modell av denne fort som rakkern.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvorfor tror noen av dere at CV er blitt så mye dårligere på kvalitetsfronten? En Kinaman kan da bygge like godt som en amerikaner? Hos klipsch er det vel bare de største modellene ifra RF-63 og opp som blir produsert i USA (ifølge Audiocompaniet).

CV er heller ikke så rimelig heller, 7000kr for 15" modellen har det jo vært lenge, er vel 215 som gir veldig mye for penga. Og Cerwin-, du påstod jo at det nye designet på 215 var så utrolig mye bedre enn på forrige, virker ikke slikt iallefall.
    Sa jeg utrolig? :lol: Nå må du ikke overdrive her da. Sa jeg trodde det va bedre ja;-) utseendemessig ivertfall er det ivertfall bedre:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cls-215

Mine cls-215 blir det også klappe lyd i, trodde først de var sprengt, men de spiller alt får høyt får det, det hender mest på tecno, hip hop eller lignende.
    Jeg synes de spiller høyt, men kunne tenkt meg at bassene tåler enda mere.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av labels316
    Mine cls-215 blir det også klappe lyd i, trodde først de var sprengt, men de spiller alt får høyt får det, det hender mest på tecno, hip hop eller lignende.
    Jeg synes de spiller høyt, men kunne tenkt meg at bassene tåler enda mere.
    Det gjør de. Det virker mer og mer som om det er en design feil på kassene her eller elementene. Dog snodig at CLSC ikke virker til å ha dette problemet.

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nye CVer er dårligere enn di gammle...
    men når man sammenligner 1515 å 215 så var 1515 bygget som en harbarka jævel som spillte høyt uten bruk av plasstikhorn... plasstik er kansje noe som kan virke neggativt på så store høytalere...
    1515 hadde også 2 av hvert ellement... noe 215 ikke har...
    men nye Cver er blitt spart inn så godt som muli da plastikk er billigere enn en ekstra mellomtone å diskant...
    men nye CVer (eks 215) har fått bedre SQL men også lavere SPL enn gamle (eks 1515):-?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    nye CVer er dårligere enn di gammle...
    men når man sammenligner 1515 å 215 så var 1515 bygget som en harbarka jævel som spillte høyt uten bruk av plasstikhorn... plasstik er kansje noe som kan virke neggativt på så store høytalere...
    1515 hadde også 2 av hvert ellement... noe 215 ikke har...
    men nye Cver er blitt spart inn så godt som muli da plastikk er billigere enn en ekstra mellomtone å diskant...
    men nye CVer (eks 215) har fått bedre SQL men også lavere SPL enn gamle (eks 1515):-?
    ja di plasthorna er stygt som ****! men det er nå bare min smak og behag.kan heller ikke forstå hvorfor di har valgt bare to porter nede på de nye selv om di har større dim så oppfører sikkert det øverste elementet seg annerledes en det som har to store porter rett bak seg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering!

Heisann, jeg og kompisen min får også en slik klakkelyd. Vi får det i høyre høytaler og i det øverste basselementet. Høyre høytaler er plassert i et hjørne. Venstre er ikke i et hjørne. Vi har ikke fått testet hva som skjer hvis vi flytter høytaleren ut av hjørnet, kanskje det hele har noe med at lufta blir "presset" i dette hjørnet slik at det blir for kraftig motstand eller at bassportene ikke får pustet ordentlig?

* Begge har CLS215

Side 8 av 30 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •