Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 30 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 593
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Nei, man har ikke angrerett ved handel over disk så fremt det ikke du og selger ikke lager en avtale.. Klakkelyden kommer som regel av at man rett og slett spiller for høyt... det man derimot kan er å bytte de 2 øverste bassene med 2 elementer fra CVCLS serien- litt annen motstand og litt annen timing enn de nye så kompresjonen i kabinettet blir ikke like høy...
    Jeg er litt spent på hvordan et passivt element kan ha en annen timing enn et annet element? Kan du utdype dette for meg?

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    passivt? spiller da likt begge to vel?
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste elementer er passive. vet ikke om noen elementer blir omtalte som aktive?

Digital drive elementene til velodyne er vel noe av det nermeste en kan kalle aktive.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hel%&te

Da har den hersens klakkelyden kommet her og.. Bruker jo bare en Alto mac 2,4 jo.. forbanna søppelhøytt. fra kina spør du meg.. CERWIN få produsjonen tilbake til USA god damn it! jaja. clsc eller 1515 da ja.. goodbye cls kina215

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spilt ganske høyt i en time nå, og ampen er ikke varm engang.. (ja jeg varmet opp høytt i en halvtime før) klakker tilogmed på 90% vol..
    Burde cært omdøpt til Cerwin vega CLackS-215

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Cerwin har fremdeles mye bra. Men det er nå fint at du har en forhandler å forholde deg til. RING HFK. Krev at de fikser det. De har to forsøk for du kan kreve pengene tilbake.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Hehe. Cerwin har fremdeles mye bra. Men det er nå fint at du har en forhandler å forholde deg til. RING HFK. Krev at de fikser det. De har to forsøk for du kan kreve pengene tilbake.
    Det må bevises samme feil en 3. gang også.

Dessuten Bass Booster. Hvis du blar noen sider tilbake er det jo gitt noen tips til å løse klakkeproblemet

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    De fleste elementer er passive. vet ikke om noen elementer blir omtalte som aktive?

Digital drive elementene til velodyne er vel noe av det nermeste en kan kalle aktive.
    Stemmer det. Da måtte elementet hatt intregrert fortserker i coil'en hvis den skulle være aktiv.

Det jeg skulle frem til var at elementene som kjent er passive og derfor umulig å gi selve elementet en annen "timing" som han kaller det enn et annet. Da må det sitte elektronikk som gir en forsinkelse i selve elementet og det gjør det ikke.

Men som jeg tenkte svarte aldri Dreamphaze på det spørsmålet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Stemmer det. Da måtte elementet hatt intregrert fortserker i coil'en hvis den skulle være aktiv.

Det jeg skulle frem til var at elementene som kjent er passive og derfor umulig å gi selve elementet en annen "timing" som han kaller det enn et annet. Da må det sitte elektronikk som gir en forsinkelse i selve elementet og det gjør det ikke.

Men som jeg tenkte svarte aldri Dreamphaze på det spørsmålet
    Jeg har ikke fulgt med på tråden... Men skal gi deg ett ordentlig svar i morgen...

Synes bare det er merkelig at ditt argument er " den er jo passiv, det kan jo ikke utgjøre noe forskjell " delefiltrene er jo passive, de utgjør jo stor forskjell bare for å komme med ett eksempel...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fulgt med på tråden... Men skal gi deg ett ordentlig svar i morgen...

Synes bare det er merkelig at ditt argument er " den er jo passiv, det kan jo ikke utgjøre noe forskjell " delefiltrene er jo passive, de utgjør jo stor forskjell bare for å komme med ett eksempel...
    Delefilterene har en hel del elektronikk som kan endre signalene ja. Men det du sier er at man kan bytte ut det øverste elementet med et annet som har en annen timing. Og det blir noe HELT annet.

Er nettopp derfor høyttalere har delefilter for å eventuellt gjøre en slik endring imellom elementene

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delefilterene har en hel del elektronikk som kan endre signalene ja. Men det du sier er at man kan bytte ut det øverste elementet med et annet som har en annen timing. Og det blir noe HELT annet.

Er nettopp derfor høyttalere har delefilter for å eventuellt gjøre en slik endring imellom elementene
    Det å si at siden elementet er passivt, kan ikke klakkelyden forsvinne ved å bytte til ett annet. For det er det som var kjernen i innlegget mitt...

Når CLSC elemenet har annen impedans, xmas og type kobberviklinger på spolen- kan det påvirke faseforskjeller i diverse frekvensområder.

Så beklager ordbruken av "timing", men det var for å spare litt tid..

Forstår ikke helt tankegangen din rundt "passive" komponenter.. Om du tenker deg om er det masser av passivekomponenter som påvirker lyden, f.eks kabinettet.....

De gærne har det godt, som Drammenserne prima vera sier.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min teori er at kassen er rett og slett for liten.. thats it..
    Cerwin sier:"The clacking starts when you use twice the recommended power." Har jeg 800 eller 1000w da ? har usle 560w rms pr høytt i 8ohm.
    Klakkingen hører jeg kun når jeg tar hodet mitt inntil høyttaleren.. ikke når jeg sitter i sofaen 5m vekke.. Er ikke så veldig høy klakking men den er der..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Min teori er at kassen er rett og slett for liten.. thats it..
    Cerwin sier:"The clacking starts when you use twice the recommended power." Har jeg 800 eller 1000w da ? har usle 560w rms pr høytt i 8ohm.
    Klakkingen hører jeg kun når jeg tar hodet mitt inntil høyttaleren.. ikke når jeg sitter i sofaen 5m vekke.. Er ikke så veldig høy klakking men den er der..

Noen får fram klakkelyden ved å bruke 2x50w forsterkere også.
    Tidligere i denne tråden så var det en som sa at det var dempingen bak elementet som lagde denne lyden. Har du prøvd å kjøre det øverste elementet i free-air for å se om det samme skjer da?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Noen får fram klakkelyden ved å bruke 2x50w forsterkere også.
    Tidligere i denne tråden så var det en som sa at det var dempingen bak elementet som lagde denne lyden. Har du prøvd å kjøre det øverste elementet i free-air for å se om det samme skjer da?
    ett mykt tøymateriale som lager lyden? hæ? er jo det som er i kassen..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    ett mykt tøymateriale som lager lyden? hæ? er jo det som er i kassen..
    Du vet aldri. Spesielt siden du kun hører lyden når du er nerme høyttalerene og ikke når du er 5m borte fra høyttalere. Men har du prøvd elementet i Free-Air for å se om de samme lydene kommer fram?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å si at siden elementet er passivt, kan ikke klakkelyden forsvinne ved å bytte til ett annet. For det er det som var kjernen i innlegget mitt...

Når CLSC elemenet har annen impedans, xmas og type kobberviklinger på spolen- kan det påvirke faseforskjeller i diverse frekvensområder.

Så beklager ordbruken av "timing", men det var for å spare litt tid..

Forstår ikke helt tankegangen din rundt "passive" komponenter.. Om du tenker deg om er det masser av passivekomponenter som påvirker lyden, f.eks kabinettet.....

De gærne har det godt, som Drammenserne prima vera sier.....
    Er ordet timing som jeg henger meg opp i da det er fysiskt umulig å få til.
    At cls kassen er mindre enn clsc vet vi og det var vært diskutert tidligere at det kan være mulige vridninger i membran på cls som forårsakte klakkelyder. Men igjen så er det ikke ved xmax dette skjer men moderate volum og da er ikke kassetrykket et tema.

Det som er tilfellet her er at koblingstrådene fra coil til koblingspunktet på basket ligger for nære baksiden av membran og de møtes når elementet beveger seg. Dette høres ut som en klakke lyd da membran slår i trådene. Dette har blitt bevist å løst tidligere i denne tråden.

Det at clsc elementet ikke har dette problemet er rett å slett fordi det kan ha en annen design på disse delene.

Det med passive komponenter trakk jeg frem for å gi litt lys i hvorfor elementet ikke kan ha en annen timing enn et annet tilsvarende element. Du kan lage en kasse ut av en bolig blokk om du vil men du vil aldri endre timingen til elementet. Kun delefilteret kan gjøre det.
    Lydmessige påvirkninger har ingenting med dette å gjøre.

Jeg velger å overse det siste utsagnet ditt utenom en ting.. Jan Teigen er ikke fra Drammen...

Edit : Både CLS og CLSC er 8ohms høyttalere. Så om det er noen forskjeller i impedans er de isåfall teoretiske

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du bare er vanskelig her og det virker som om du bare er ute etter å kranglet...

At du velger å se bort ifra siste innlegg er opp til deg, men det var jo ett svar på at du missforstod bruken av ordet timing.. Eksemplene jeg kom med var for å bevise at det er forskjell på passive komponenter, som f.eks XMAS... Jeg skrev aldri at det var grunnen til at klakke lyden..

Ha en ellers fin kranglekveld her på forumet o store "guru"

OFFT:
    Når 2 av 3 er fra Drammen er gruppa fra Drammen thats it... Nok ett eksempel på at du kun er ute etter å diskutere usakligheter

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du bare er vanskelig her og det virker som om du bare er ute etter å kranglet...

At du velger å se bort ifra siste innlegg er opp til deg, men det var jo ett svar på at du missforstod bruken av ordet timing.. Eksemplene jeg kom med var for å bevise at det er forskjell på passive komponenter, som f.eks XMAS... Jeg skrev aldri at det var grunnen til at klakke lyden..

Ha en ellers fin kranglekveld her på forumet o store "guru"

OFFT:
    Når 2 av 3 er fra Drammen er gruppa fra Drammen thats it... Nok ett eksempel på at du kun er ute etter å diskutere usakligheter
    Det heter XMAX! Og er slaglengden. Har ellers igenting å si i dette tilfellet.

Grunnen til at jeg fyrer meg litt opp er at du er såpass påståelig og gjør hån av meg fordi jeg er fra Drammen. Hvis du ikke kan inse at du har driti deg ut så greit. Da legger vi diskusjonen død. Kommer tydeligvis ikke noe videre uansett.

Jeg er ikke "guru" enda.. Bare "ekspert" forløpig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det heter XMAX! Og er slaglengden. Har ellers igenting å si i dette tilfellet.

Grunnen til at jeg fyrer meg litt opp er at du er såpass påståelig og gjør hån av meg fordi jeg er fra Drammen. Hvis du ikke kan inse at du har driti deg ut så greit. Da legger vi diskusjonen død. Kommer tydeligvis ikke noe videre uansett.

Jeg er ikke "guru" enda.. Bare "ekspert" forløpig
    Jeg er fra Gullskogen, så jeg er fra Drammen jeg også, det er det som gjør det så morsomt..

Det er jo du som er den påståelige her, jeg kommer med forslag til løsning på klakkingen. en løsning som kommer ifra cerwin-vega selv.. Du henger deg opp i skriveleifer og teite utrykk.. jeg kommenterer tråden for å hjelpe ikke for å kverulere.. Men kan jo si det at det er lett å bli provosert av usakligheter som du kommer med her oppe.. helt offtopic..

Det at jeg har driti meg ut, ser jeg ikke.. jeg har ordlegget meg klønete i bi-setninger som ikke har noe vesentlig å si for temaet.. men rett skal vel være rett?

Jeg legger meg vekk fra diskusjoner med deg nå.. En siste ting, om folk skal hakke på andre når de prøver å hjelpe bidrar ikke til at dette forumet vokser for å si det slik...

Konklusjon: Jeg ordlegger meg dårlig og du er glad i å kverulere..

Ha en fin kveld
    MVH
    Lars B

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er fra gulskogen ja.. Jaja der kan man se.

Beklager hvis du føler at jeg kun er ute etter å kverulerer. Men se det fra mitt ståsted. Jeg spør deg om retningen i et kryss. Jeg skal til høyre men du sier kun "borti der". Du mente kanskje høyre men umulig for meg å oppfatte.

Leste fra Cerwin at de mente det var for kraftige forsterkere som var grunnen. Hvis man ga de 600w +. På en annen side annbefaler de sine største forsterkere til CLS-215. Snodig logikk.

Men sier CV også at en kan bytte ut den øverste basseren med en fra CLSC? Isåfall for en praktisk løsning for mannen i gata. Godt gjort CV

Side 28 av 30 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •