Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 30 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 593
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Artig artig. Nå spørs det hvor mye kompetanse de har innen lyd teknikk dog. Men problemstillingen bør de klare å komme frem til. Lykke til.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klakkelyden i min 15" sluttet og klakke da den fikk mer effekt,altså en større og mere strømsterk forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var jeg inne på hifi klubben og klagde på høytaleren min som klakker. Og vi tok den med ned i demorommet og koblet den opp til cv sin egen forsterker. a1.5kw. Og da spilte den faktisk høyt uten å lage den klakke lyden. Sant skal sies så var det veldig nøytrale innstillinger han hadde på forsterkeren. Ingen bass og slike ting. Men han spilte de høyere enn jeg har gjort hjemme. Og denne klakkelyden var altså borte. Og jeg spurte også om hva de mente om å legge inn en ekstra bassport. Da ringte de til hifiklubben i sarpsborg og spurte dem der nede om det. For de hadde nemlig prøvd det. Og det ble visst ikke noe suksees.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilte du samme låt som hjemme?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei., de sa at de skulle ta inn høytaleren og sende den på verkstedet. Men så var det en der inne som visste om dette problemet. Og han virket faktisk til å ha litt greie på det han snakket om. Så han sa at det ikke var noe vits i å sende den på verkstedet. De fikk ikke gjort noe med den høytaleren der inne allikevel. Så jeg fikk med meg en demo høytaler tilbake. Men de spilte høytaleren med slik type bass som garantert hadde laget klakkelyd hjemme. Nå får jeg desverre ikke prøvd den høytaleren på den samme forsterkeren. For jeg har solgt nad'ene mine. Men blir spennende å prøve når jeg får den nye forsterkeren og se om klakkelyden på den høytaleren jeg fikk er der eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=cre8or]Her er det som cerwin vega har funnet ut :O:O:O

CLS215 ”clack” noise
    -- written by Jens - 14.06.07 kl 15:30 --

Cerwin Vega have now together with Ole Sørensen tested the CLS215 really intensively to get some detailed knowledge about this phenomenon.

Still – please be aware that the “clack” noise symptom ONLY OCCURS WHEN YOU OVERDRIVE THE CLS215 TO DOUBLE OF ITS RATED POWERHANDLING. It is NOT a fault in the product design as you will see in below findings.

In Cerwin Vegas R&D department they have compared the old CLSC with the current CLS 215 – because some customers argue that it just be a mistake in the CLS215 that it cannot handl as much power as the old model.

Here is the exact return mail from Cerwin Vegas R&D Department:

We tested the CLSC-215 and CLS-215 using sine wave and techno music as source material. A QSC PLX3402 amplifier bridged into 8 ohms provided 2200W of clean power. These speakers are LOUD and ear protection was used!! For the purpose of this test it was necessary to replace the 5A speaker fuse with a 15A in order to power the speakers beyond their rating.

The CLSC handled 420W of clean, continuous power before woofer break-up became apparent.

The CLS handled 450W of clean, continuous power to reach the same condition.

The results show that both models have similar power handling capability well above their rated 250W.

This was a destructive test. We do not endorse nor encourage changing fuses to a higher value or exceeding the power rating of any speaker.

So – conclusion is again. There is NOTHING wrong with CLS215. In fact it will accept almost double of its rating and even more power that the CLSC215 can before it shows this symptom. And the symptom means “YOU ARE TOO LOUND NOW!” and customers should know that when they get to this limit they are over driving this speaker. The fact that customers exchange fuses from the factory default 5A to something much bigger really should ring a bell – CLS215s tha clack do this because they are overdriven.

Er ikke sikringen bak høytaleren der nettopp for at den skal beskytte høytaleren for evt. skader ved for mye effekt.. jeg klarer ikke knekke mine sikringer med A2.6 på max før limiteren slår inn. klakkelyden kommer sikkert 10db før ved noen typer musikk som har litt høyfrekvent bass i seg......

MVh Ronny

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er gammelt nytt og sitert tidligere i denne tråden.

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kansje dette er årsaken?

Cerwin-Vega
    Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
    Gå til: navigasjon, søk
    Cerwin-Vega er et amerikans selskap som produserer høyttalersystemer. Foretaket ble grunnlagt i 1954 av luftfartsingeniøren Gene Czerwinski, og har siden produsert høyttalere, bilstereoer og PA-anlegg. Cerwin vega kjennetegnes ofte med store bass elementer med en rød ring runt høytaler membranen og en CV logo på støvhetta.

I 1974 fikk CV sitt gjennombrudd da de lanserte et lydsystem for kinosaler som ble brukt blant annet på filmen Earthquake (1974). De lavfrekvente vibrasjonene anlegget sendte ut for å simulere jordskjelvene var så kraftige at enkelte kinosaler fikk strukturelle skader etter noen visninger.

I oktober 2002 overtok The Stanton Group Cerwin-Vega, noe som medførte at produksjonen flagget ut fra Usa og ble satt til en fabrikk i Kina. Mange mener både lyd og bygge kvalitet gikk drastisk ned etter dette.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk

Mange mener både lyd og bygge kvalitet gikk drastisk ned etter dette.
    Cerwin-Vega spiller bare rått og dynamisk - med Audyssey romkorreksjon - fra enten Denon eller Onkyo eller Marantz...........

Ta deg en tur til HiFiKlubben i Grimstad - og hør på det kalibrerte oppsettet de har i sin egen "Hjemmekino".

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Cerwin-Vega spiller bare rått og dynamisk - med Audyssey romkorreksjon - fra enten Denon eller Onkyo eller Marantz...........

Ta deg en tur til HiFiKlubben i Grimstad - og hør på det kalibrerte oppsettet de har i sin egen "Hjemmekino".
    så forpult avansert! det er ikke cerwin.det er fuckt eller ikke fuckt.di nye kina cerwin kommer til kort samma ****.det har jeg testa med clsc 215 vs 1515:-D

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    så forpult avansert! det er ikke cerwin.det er fuckt eller ikke fuckt.di nye kina cerwin kommer til kort samma ****.det har jeg testa med clsc 215 vs 1515:-D
    Da er vi 2

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest hele denne tråden nå. Er det skjedd noe nytt med dette klakke fenomenet? Jeg har selv skaffa meg et sett cls-215 nå, men har ikke hørt noe klakking
    Noen skulle ha fått prøvd et "klakke" element fra cls og putta det inn i en clsc høyttaler. Vet dette er sagt tidligere, men hadde vært spennende om noen prøvde dette.

Er folk helt sikre på at det er selve elementet som lager lyden, og ikke noen løse deler inne i kassa? Jeg hadde en slik klakke lyd på mine Dc15, jeg trodde det var elementet som var på tur til å legge på røret, men fant ut at det var en avstiver som var bittelitt løs. Klinte på litt lim og problemet ble borte

Men den lille teorien min funker vel litt dårlig når det er så mange som har problem med klakking, selv med helt nye høyttalere.

Jeg skal følge spent med på denne tråden, håper CV finner ut av dette!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Themaster87
    Har lest hele denne tråden nå. Er det skjedd noe nytt med dette klakke fenomenet? Jeg har selv skaffa meg et sett cls-215 nå, men har ikke hørt noe klakking
    Noen skulle ha fått prøvd et "klakke" element fra cls og putta det inn i en clsc høyttaler. Vet dette er sagt tidligere, men hadde vært spennende om noen prøvde dette.

Er folk helt sikre på at det er selve elementet som lager lyden, og ikke noen løse deler inne i kassa? Jeg hadde en slik klakke lyd på mine Dc15, jeg trodde det var elementet som var på tur til å legge på røret, men fant ut at det var en avstiver som var bittelitt løs. Klinte på litt lim og problemet ble borte

Men den lille teorien min funker vel litt dårlig når det er så mange som har problem med klakking, selv med helt nye høyttalere.

Jeg skal følge spent med på denne tråden, håper CV finner ut av dette!
    CV har jo "funnet ut" av det mener de. De skylder på at vi bruker alt for mye effekt på dem. Problemet er bare at fleste parten her inne gjør ikke det.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ganske sikkert at det er selve elementet lyden kommer fra.
    Selv om basselementene er identiske utenom logoen på støvhetta, så må det være noen forskjell på dem, mulig feil i membranen som gjør at den brekker ved for stor belastning.

Siden jeg aldri har hørt denne lyden i mine clsc215 selv med liten forsterker eller stor forsterker. Og dem er mye "mishandla"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den teorien med at folk kjører med for stor forsterker holder jo ikke helt den heller da, så lenge folk som bruker mindre forsterkere også hører lyden:S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klakkelyd

Hvis det er noen som fremdeles lurer på hvordan du får vekk klakkelyden i CLS-215 og ikke CLSC-215, så har jeg svaret....

jeg har snakket med en av produsentene i amerika, og det du må gjøre er at du bytter ut det øverste elemente til CLS om til CLSC da forsvinner klakkelyden.. grunnen for dette er fordi det elemente nede tåler mer trøkk en det oppe... skjønte ikke helt hva han mente men det er i hvertfall løsningen..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da vil man vel få to elementer som ikke spiller helt likt?

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer vertfall ikke til å kjøpe meg cls-215 før de har fått bort den klakkelyden.
    Så jeg får kose meg med clsc-215 i mens
    Men det er vel ikke noen stor forskjell på de to høytalerne uansett.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge elementene i CLS-215 er vel like såvitt jeg vet. Men det nederste elementet har 2 bassreflekser rett bak seg noe elementet over ikke har. Hvis det nederste elementet tåler mer er det isåfall bare å bytte om på de da.

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klakkelyd

Jeg har selv CV clsc-215, dem har også bassrefleksene bak det nederste elementet, akkuratt som på cls-215. Dette er ett vansklig problem.

Side 22 av 30 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •