Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 30 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 593
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Det du seie her er utrolig artig.. Eg har eit par Dali AXS-10K med dobble 10" i kvar. Og 2 bassporter framme.. Eg hadde akkurat samme problemet med klakkelyd/smelling i det øverste bass elementet i kvar høgtalar.. Eg spekulerte endel på det og tenkte logisk. Siden det nederste elementet var nærmest bassportene og det klakker ikkje, so tenkte eg at det øverste kansje sliter meir,, So tok eg ut diskanten og brukte som bassreflex port.. Då blei det heilt fint.. Då blei konklusjonen min, siden høgtalarane var gamle og uten garanti å lage ein bassreflex port bak på høgtalaren i tilleg.. Det gjorde eg, og eg angrer ikkje.. Vart heilt bra, ikkje symptom til klakking lenger.. Det var tydelig en konstruksjons feil.. Og det er tydlig at Cerwin vega ikkje har klart å konstruere cls 215 skikkelig.. Hvor sitter bassportene på cls 215? Regner med begge bassportene er nærmere det nederste elementet siden det øverste klakker??Er bassportene store? Eg trur at ved å få ein bassport til, eller gjere dei som allerede er der større at du vil bli kvitt problemet.. Men kjipt å tukle med nye høgtalarar når det egentlig er en reklamasjons sak.. Konstruksjons feil!!
    de sitter rett nedenfor det nederste elementet,viss du ser over så ser du hva målene er:-D

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm om man regner med de utvendige måla har man en tuning forskjell på rundt 1,5hz skal jo ikke ha en dritt å si det. men regner man med de invendige måla blir nokk forskjellen enda større hehe clsc215 er tuna til omtrent 29hz og cls215 rundt 31hz med utvendige mål vell å merke

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fdahl_009
    CLS15 Subwoofer har samme "pustehull" som 215. Det sier vel sitt. Skulle tro det var logisk at dobbelt med "effekt" trengte mer rom å jobbe på.

Prøvde også å ta ut elementet i de 215 jeg hadde. Samme opplevelse som nevnt her tidligere - såfort jeg lot det nederste eller øverste elementet "slippe" fra kassa stoppet klakkingen.

Ut ifra mine opplevelser med disse høyttalerne er jeg 750% sikker på at CV har klart å dumme seg ut med design av kasse på en eller annen måte. Eneste som skal til er å gi elementene litt mer pusterom - da er iallefall saken klar i mitt hode!

Eg og er temmelig sikker på at cerwin vega har konstruert feil.. Det her må man gå videre med!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av selbekk
    de sitter rett nedenfor det nederste elementet,viss du ser over så ser du hva målene er:-D
    Hehe, eg leste kun fram til det eg quota... Var inn på denne tråden for veldig lenge siden, tenkte at det kansje kunne vere samme feilen som i mine dali, men tenkte ikkje meir på det.. men no veit eg ganske sikkert at det er samme type problem.. Syns det er ganske rart at Dali og cerwin vega konstruerer feil, og at vanlige uerfarne folk som meg, som ikkje har peiling må fikse det sjølv.. men men.. Litt morsomt.. men ikkje so gøy for dei som har splitternye og må begynne å tukle sjølv!

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje det er en ide å enten forlenge eller korte inn bassportene litt? prøve seg fram med avstemminga. viss røra er lengre så tuner du bassen lavere viss jeg ikke husker feil da? bassportene som står der orginalt er jo berre dassruller uansett så om du fuker dem så er det ikke verdens ende.kjøp nye aeroport rør som flower bedre,kansje det og kan hjelpe.den som prøver noe og finner ut en kur på denne lyden blir en helt

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Det er jo bare en som har regna på størrelsen forløpig :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er ingen som har sjekket det viktigste, hvilke elementer som sitter i de forskjellig kassene. Er de av samme type?

Elementet som siter i CLSC-15S heter WOFH15203. Takk til "reimers" som har skrudd ut elementet og tatt bilde.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Og det er ingen som har sjekket det viktigste, hvilke elementer som sitter i de forskjellig kassene. Er de av samme type?

Elementet som siter i CLSC-15S heter WOFH15203. Takk til "reimers" som har skrudd ut elementet og tatt bilde.
    Basselementene som sitter i CLSC-215 heter WOFH15201.

Ikke samme som i CLSC-15s ser det ut som, merkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sitter ikke samme elementer i CLS og CLSC, men husker ikke i farta hva de forskjellige heter..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke overrasket over at det ikke sitter samme element i subben som i 215. Bassene i 215 skal sikkert spille noe høyere i frekvens. Subben spiller ikke mye over 120 hz da jeg mener det er høyeste mulige delefrekvens. Om man kan sette inn et basselement fra 215 i subben med noenlunde likt resultat tviler jeg ikke på. Men bassen designet for subben er nok laget for å spille dypere. Men produksjonsmessig sett ville det være smart å ha felles element. Nå kan jeg ikke nok om elementdesign for å kunne si noe om denne forskjellen vil utgjøre mye i kostnader. Det kan jo godt hende at det bare er en annen tallkode på elementene. Ser de identiske ut?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner fire tilsvarende delenr til WOFH15203.

De er som følger :

WOFH15201
    WOFH15202
    WOFH15203
    WOFH15204 - FR15G 2SVC

Sier ikke så mye dog.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOFH15202 sitter i CLSC 215, og WOFH15207 sitter i CLS 215...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Da vet vi at ikke samme element blir brukt i de to seriene. Om det er mye forskjell på de vet vi ikke. MEN, neste steg i testingen blir å ta en klakkeelement fra en CLS høytaler å putte inn i en CLSC kasse. For å se om det fortsatt klakker. Man kan sikkert bytte plass med det nederste elementet også. Men spiller de to basselementene på samme frekvenser? Eller er det en typeforskjell på øvre og nedre basselement også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine første Cls 215 høytalerne jeg fikk. De var helt strøkne, helt til jeg fikk den klakkelyden selv. Og det vil jeg tro kom av at jeg spilte de for tøft før de var virkelig spilt inn. Fikk heldigvis bytta disse inn med engang, og med de nye tok jeg det rimelig rolig med og har ikke hatt noen av disse problemene tidligere.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alver'n
    WOFH15202 sitter i CLSC 215, og WOFH15207 sitter i CLS 215...
    I mine gamle CLSC-215 satt det WOFH15201.

Skjønner ingenting av dette jeg... Alt virker jo forskjellig.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er antagelig bitte små endringer som utgjør modell forskjellene. Bare logo'en på støvhetta til CLS basseren er nok til å gi den en annen varekode.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg og på bølgen med de som har opplevd rare lyder i CLS-215. Merket dette faktisk nesten med en gang jeg hadde fått hjem paret, og dro på litt. Eksperimenterte litt med bi-wiring etc, og det var når jeg ikke hadde på mellomtone/diskant at jeg merka det var noe rart.

Har en meget potent forsterker, Sunfire Cinema Grande Signature , den er vel rated til 5x405w 8ohm rms, så strømmessig er den en perfekt match til høytalerne, i tilegg så låter den utrolig bra og, i motsetning til CV! PA effektforsterkerne. Har og en CV! 1.5KW som jeg bruker til romperisterne. Spilte CV!'ene på denne først før jeg fikk sunfiren, og det låt langt fra så bra som det gjør nå.

Skal undersøke litt mer og finne noen sanger som fremprovoserer dette bra, så er det ned til lokale hifiklubben i kristiansand , og voldta lytterommet dems

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konstruksjon

Syns egentlig det er litt rart at når dei først har valgt å bruke 2 stk bassporter, at dei plasserer begge nederst bak.. Syns det virker meir logisk og bedre for elementene at en bassport var bak det nederste elementet og at den andre satt over det nederste, bak det øverste.. Då hadde begge elementa hatt den samme trykkmotstanden liksom..Då hadde det nok ikkje blitt noke klakkelyd heller..

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Syns egentlig det er litt rart at når dei først har valgt å bruke 2 stk bassporter, at dei plasserer begge nederst bak.. Syns det virker meir logisk og bedre for elementene at en bassport var bak det nederste elementet og at den andre satt over det nederste, bak det øverste.. Då hadde begge elementa hatt den samme trykkmotstanden liksom..Då hadde det nok ikkje blitt noke klakkelyd heller..
    di har samme trykkmotstand samme hvor i kassen høla er jo lengre vandring lydbølgene må gå til bassportene jo bedre er det for dypbassen mener jeg å ha lest en plass kansje det er berre pisspreik.hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er lite liv å lyd i tråen her å?hehe

har sent mail å innformasjon til forbrukerrådet
    ringte di og spurte om dem har sett på det,og da svarte dem holdt på med saken å skulle ordne med folk med kompetanse til å sjekke dette.så venter spent på tlf ell mail:evil: noen andre som har gjort dette?har gått en stund nå så,lurer på om det er flere som gidder å pushe på litt her?

Side 21 av 30 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •