Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 593
    Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det skjer ikke hos meg:???:

jeg bruker 2 alto mac 2.4 575w 8 ohm
    og demper aldri bassen! spiller veldig mye dance/trance og det er termosikringa i diskantene som går når jeg spiller veldig høyt!!

forsterkerene er ikke for små til å drive ellementene.
    jeg har CLSC da!

men har tatt en sånn Process test record på forsterkerene.
    de er oppgitt til 2*575w og utifra testen leverte de 569w

har ikke tatt test på de i brokobla modus, men regner med att det er tett innpå det produsenten har oppgitt.

så skal ikke ha no problem med å bunne elementer! men det skjer tydelighvis ikke:-D

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg virker det som om det er feilprodusert. Kan ha blitt spilt ekstremt hardt på også at bass elementene har blitt halvsprengte. CLS215 er det mange som har hatt problemer med har jeg hørt. Kjipe greier!

Mvh Thomas

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "halvsprengte" ?

hehe, litt brente spoler bare mener du?
    Det ville du ikke merka noe til før viklinger hadde løsna og laga ulyder..

Her på forumet vil jeg ikke si jeg har inntrykk av at det er mange som har hatt problemer med cls(c)215

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja unnskyld Joda, du har et poeng der, men et element kan lage ulyder om det er på vei til å gå dukken. Skjedde det på ene basseren i proson høyttalerne mine.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd klakking i et 15" element i en AT100 en gang. Da var synderen en løs mellomtone kabel som pga transport hadde falt ned å lå ned mellom spilene i kurven på bass elementet og så nærme bass mebranet at den av og til kom sammen og lagde ganske tydelige lyder. Bunning av talespolen har jeg aldri opplevd på CV, men har også vært ute for i et annet 15" CV element at den lille fastlimte ringen bak i magnetgapet har vært litt løs, og en slik løs ring kan kanskje lage noen klakkelyder hvis man drar på slik som jeg oppfatter noen av dere gjør i denne tråden.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare en ting å gjøre! Kjøpe inn 2 sett med 215 og forsterkere til ,så spiller du så høyt at du overdøver lyden

Nei,kjipe greier det der.... Har heldigvis ikke det problemet med mine. Og "master and comander" er bare den ultimate testen på flytting av luft

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ulyd i nye cls215

Finner ikke ut av dette her jeg.Plager vettet av meg!! De spiller så fint helt til jeg skrur opp slik at -10dB diodene på forsterkeren begynner å blinke,da får jeg en forholdsvis kraftig klakke lyd i bassene i begge høytalerne ved hvert slag.Og volumet er ikke noe serlig høyt da.(Cerwin1.5kw forsterker). Kjøpte høytalerne og forsterkeren for ei lita uke siden. Har spilt rolig på dem i ca. 20timer. Hva pokker kan være galt? Forsterkeren? Høytalerne? Eller...???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ledningene

det kan ikke vere ledningene som går fra terminalene på elementet, gjennom talespolen og tilbake til ternminalen på elementet som "klasker" borti bembranen på elementet da?

hadde ivertfall det problemet på ett råtent høytalerpar jeg hadde før, fikset det med å lime fast ledningene til rammen på elementet, jada vet at det er jalla:-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det problemet hadde jeg på Vega88 elementene mine også. Måtte frem med silikon lim og feste de til chassiset.

Istedet for halvsprengte er det mer sannsynlig at spolen kan ha blitt skjev eller deformert under ekstrem belastning. Trenger ikke å være over lengre tid heller. Et skikkelig smell ved uhell kan være nok til å forårsake det. Når det skjer skal det mindre bevegelse til for at spolen slår i magneten eller veggene da den ikke ligger i linje lenger.

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis høytalerne har bassrefleks bak(noe jeg antar de har) så kan denne "blaffringen" oppstå hvis de står for nærme bakveggen. Lite tro på det, men det er verdt et forsøk....
    Sitat Opprinnelig postet av Ruzle
    HAHAHA! Det blei borte der ja Men det kom tilbake på den ene for den hoppet bakover av seg selv Tror jeg trenger no anti skli matte her
    Får prøve litt mere å se
    Jeg tror trådstarter har fått svar på det han lurte på.

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen!

Kjempe bra med mange svar her.. Klakkelyden kommer nå også ved enda lavere volum. Høytallerene spiller generelt sinnsykt lavt iforhold til før.. må dra på mye mere for å få noe som helst bass.. Når jeg fikk de hadde jeg recever på -40db og da dundra hele huset, nå må jeg ned på -16db .. da kommer jo seff klakkelyden. Dissa åker rett ned til hifiklubben igjen!! Feilm produsert ass!

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det samme skjer med mine også,men pleier å gi meg før det.Ser jo ca hvor mye de har å gå på.
    Du bør jobbe litt med plassering viss du ikke allerede har gjort det.
    Fordi viss de står helt feil plassert og du skrur opp så synest jo du det er så lite bass at du skrur opp mer,og da er det ingen problem å få den lyden til å komme,disse høyttalerene leverer mye bass,og når jeg spiller ilag med svs'en min blir det sykt bra.Gjør vondt i ørene...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjenn...!

Blir vi noe klokere på dette her problemet..???
    Litt rart dette her. Ser ut til at noen er veldig fornøyde med disse høytalerne,samtidig som andre ikke er førnøyde og har den samme klakkelyden som meg uheldigvis. Må være noe galt med selve bass elementene i høytalerne til oss uheldige "klakkere" Eller??? Men er litt rart at d gjellder begge høytalerne....!? Kan ikke helt se for meg at det er forsterkeren heller som utgjør dette... Er det kun oss med Cerwin forsterkere som har dette problemet,eller så jeg litt feil tidligere når jeg leste igjennom???

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Jannis
    ...blir det sykt bra.Gjør vondt i ørene...
    Trodde aldri dagen skulle komme da folk her inne mener at lyd som gir fysisk smerte er "sykt bra"...

Ta vare på hørselen din! Selv om det er gøy nå kan du få både øresus og nedsatt hørsel... Det er med lyd som med damer og vin; du blir mer raffinert med alderen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Trodde aldri dagen skulle komme da folk her inne mener at lyd som gir fysisk smerte er "sykt bra"...

Ta vare på hørselen din! Selv om det er gøy nå kan du få både øresus og nedsatt hørsel... Det er med lyd som med damer og vin; du blir mer raffinert med alderen
    Hehe ikke akkurat sånn ment da,mener det er deilig å kjenne at bassen slår skikkelig:P du skjønner sikkert hva jeg mener.
    Ja passer på hørselen,spiller ikke så høyt over lengre tid,og viss jeg vil kjenne det skikkelig på kroppen uten å skade ørene er det bare til å bruke hørselsvern..Men det blir litt for tåpelig å sitte å høre på musikk med hørselsvern..hehe

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwinPål
    Blir vi noe klokere på dette her problemet..???
    Litt rart dette her. Ser ut til at noen er veldig fornøyde med disse høytalerne,samtidig som andre ikke er førnøyde og har den samme klakkelyden som meg uheldigvis. Må være noe galt med selve bass elementene i høytalerne til oss uheldige "klakkere" Eller??? Men er litt rart at d gjellder begge høytalerne....!? Kan ikke helt se for meg at det er forsterkeren heller som utgjør dette... Er det kun oss med Cerwin forsterkere som har dette problemet,eller så jeg litt feil tidligere når jeg leste igjennom???
    Hei, nei det er ikke kun dere med CV forsterkere, jeg har jo midgard
    Men jeg tror ikke det er det at dem bunner,må være noe annet.
    Har bunnet/sprengt ett element før.Og det smeller mye mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo være noe galt med høytalerne da. siden noen har dette problemet mens andre ikke. bare litt rart at det skal være begge høytalerne....for det er begge dine også..eller???

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwinPål
    Det må jo være noe galt med høytalerne da. siden noen har dette problemet mens andre ikke. bare litt rart at det skal være begge høytalerne....for det er begge dine også..eller???
    Ja,det er nok kanskje en produksjonsfeil,ellers så er det bare det at de bunner.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble så nysjerrig på dette at jeg bare måtte prøve og fremprovosere "klakking".
    Dro på over all fornuft med en Nad 208 brokoblet på hver,men ingen klakking.Ga meg mens leken var god,men høytalerne fikk nå kjørt seg heftig. Kan ikke forstå annet enn at det er noe feil på noen..............

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde aldri dette problemet med CLSC-215 sammen med beistet av en Carver!
    Hørte aldri noen ulyder, å disse fikk kjørt seg HEFTIG til tider

Må da være en produksjonsfeil ved CLS-215 da?

Side 2 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •