Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 30 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 593
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Jeg var nede med cls215 paret mitt i dag, på Trondheimsavdelingen til klubben. Der snakket jeg med daglig leder, dette førte til at vi koblet opp høytalerne for å konstatere at det var en feil der. Vi tok av broene bak slik at bare bassene spilte, så hadde jeg med 3 sanger som hadde den karakteristiske klakkelyden.

Vi konstaterte at det var slik på mine og det splitter nye paret som også stod der, så de tok tilbake mine høytalere og jeg fikk fritt velge mellom penger eller andre høytalere. Så jeg valgte cls15 og angrer ikke for å si det slik.

Det han sa at dette måtte han gå videre med, for han syntes det var ille, vi hadde 3 stk fra klubben som hørte på de og en av de var akustisk ekspert. Alle mente at det var noe galt med produksjonslinjen, så er vel bare å vente å se hva som skjer etter hvert.. Jeg ble ihvertfall fornøyd, eneste kjipe er at jeg nå vurderer om jeg vil ha et par til med cls15.. Kun fordi det er deiligere å vite at man har fire 15 tommere istedet for 2, selv om bassmengden er ganske like på de to :-D

Dette var jo gode nyheter
    Håper de virkelig går videre med det

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Dette var jo gode nyheter
    Håper de virkelig går videre med det
    Tviler på at CV gidder å gjøre noe drastisk med det eksisterende designet på CLS-215. Mest sannsynlig fremskynder de bare neste høyttaler serie for å spare penger. Å rette opp en feil i dagens modell for så å erstatte den kort tid etterpå er nok ugunstig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmmmm

Har CV! bytta ut den øverste 15" i CLS-215 med en 15" fra CLSC serien?

http://avforum.no/minhifi/show.php/-DeFiNiTioN-x

Har egentlig noen sjekka modellbetegnelsen på bassene i CLS og CLSC?

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ****, kjøpte han de slik?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZyNc
    Hva ****, kjøpte han de slik?
    Det er nok heller tvilsomt. Han har kanskje kjøpt de brukt og forrige eier har modifisert de.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det som cerwin vega har funnet ut :O:O:O

CLS215 ”clack” noise
    -- written by Jens - 14.06.07 kl 15:30 --

Cerwin Vega have now together with Ole Sørensen tested the CLS215 really intensively to get some detailed knowledge about this phenomenon.

Still – please be aware that the “clack” noise symptom ONLY OCCURS WHEN YOU OVERDRIVE THE CLS215 TO DOUBLE OF ITS RATED POWERHANDLING. It is NOT a fault in the product design as you will see in below findings.

In Cerwin Vegas R&D department they have compared the old CLSC with the current CLS 215 – because some customers argue that it just be a mistake in the CLS215 that it cannot handl as much power as the old model.

Here is the exact return mail from Cerwin Vegas R&D Department:

We tested the CLSC-215 and CLS-215 using sine wave and techno music as source material. A QSC PLX3402 amplifier bridged into 8 ohms provided 2200W of clean power. These speakers are LOUD and ear protection was used!! For the purpose of this test it was necessary to replace the 5A speaker fuse with a 15A in order to power the speakers beyond their rating.

The CLSC handled 420W of clean, continuous power before woofer break-up became apparent.

The CLS handled 450W of clean, continuous power to reach the same condition.

The results show that both models have similar power handling capability well above their rated 250W.

This was a destructive test. We do not endorse nor encourage changing fuses to a higher value or exceeding the power rating of any speaker.

So – conclusion is again. There is NOTHING wrong with CLS215. In fact it will accept almost double of its rating and even more power that the CLSC215 can before it shows this symptom. And the symptom means “YOU ARE TOO LOUND NOW!” and customers should know that when they get to this limit they are over driving this speaker. The fact that customers exchange fuses from the factory default 5A to something much bigger really should ring a bell – CLS215s tha clack do this because they are overdriven.

Some customers may ask why we sell amplifiers like A2.6KW if our speakers cannot cope with the max power out put from amps like this. The reason is pretty obvious. It is for the exact same reason that cars with maximum speed of 250 km/h are sold in Scandinavia (where speed limit is 110/130 km/h). An amp with dynamic head room (excess power) plays better, distorts less and have better dynamics (Like a car will drive and accelerate better if it is way below maximum speed).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er i allefall noe med hvordan 215 er konstruert, dette skjer jo ikke med single 15! Så det er ikke elementet som ikke takler mye watt?

-Og hvorfor i allverden skjer det ikke med alle???

Var iallefall ikke mulig å få plaget de 215'ne som hifiklubben grensen har til å klakke.. Men mine klakket på volum ca kl 9 - og man kunne vri volumknappen trill rundt uten problem på dems høyttaler-par.

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pisspreik

dem vet godt at det er feil i konstruksjonen,men vill bare ikke innrømme det for da kan di tape penger:evil:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten tvil om at dette er en konststruksjons feil ja. At R&D avdelingen tar et tilfeldig par til test sier jo ingenting om helheten her. Vi er jo allerede fullt klar over at mange cls-215 par fungerer utmerket mens resten klakker som verre er, uten å måtte ha excess power som de så fint sier. Jeg har ihvertfall utifra erfaring fra dette forumet samt andre bestemt meg for å aldri gå til innkjøp av CLS-215 med annet de er 100% testet mot mine forsterkere og rom løsninger. Noe som da vil si at et innkjøp er nærmest umulig. Satser på en ny å forbedret modell så fort som mulig.

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny serie

ja helt enig med revox her.det er ikke bare bare og drasse hjem disse beistene,pakke dem ut teste for så å pakke inn igjen og returnere dem til nermeste hi fi klubb som gjerne ligger mange timers kjøring unna.nei får håpe dem vart litt skræmt å kommer med en ny serie som er bedre testa i praksis og som er helt konge

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat lest gjennom tråden, og ville bare komme med følgende betraktninger om disse høyttalerne:

Jeg kjøpte sannsynligvis det første CLS-215-paret som ble solgt over disk i Norge i fjor sommer (21/06/06) på Hifi-klubben Grensen. Dette var et par dem egentlig skulle benytte til demonstrasjon og fikk inn samme dag som jeg hentet dem etter å ha ringt rundt til HFK-butikker over hele landet.

Videre kan jeg informere om at jeg aldri har opplevd dette klakke-fenomenet som enkelte her beskriver. Høyttalere har ikke vært mye brukt, men de er testet grundig, og det på høyt volum med Midgard Audio Oberon 6.1 (2x600watt/8 ohm) som forsterker. (Det er altså ikke noe klakkefenomen som er skyld i min nedenstående annonse, bare så det er sagt. Det er lite bruk - dette garanterer jeg.)

Når det gjelder svaret fra Cerwin-Vega på hva som kan være skyld i problemet synes jeg det høres pussig ut. For det første mener jeg at disse høyttalerne har en powerhandling på 500 watt, ikke 250 som CV hevder..? For det andre er jo "powerhandling" som tradisjonelt begrep mer å regne som en veiledende anbefaling på hva du faktisk bør ha av forsterkerkraft for at høyttalerne skal spille optimalt..? Mange kjører ihvertfall mye mer kraft på høyttalerne sine av diverse merker enn hva powerhandling skulle tilsi. Hvis ikke dette er tilfelle er det isåfall merkelig at CV og HFK som en stor forhandler og importør av CV henstiller folk til å kjøre 2x 2.6 KW CV-amper i brokoblet modus for best/høyest mulig lyd i markedsføringssammenheng...

Ved å skifte fra singel- til biwiringterminaler oppfordrer de jo også til å kjøre på med enda mer kraft enn før.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg cls 215 i dag. Og jeg henger meg på denne tråden med klakking. Har spilt de inn noen timer og når jeg drar på de litt så hører jeg også klakking i øverste basselement i den ene høytaleren. Jeg driver de med 2 stk nad c272. Og etter det jeg har lest så er ikke disse kraftige nok til å jule høytalerene slik at det er det som er grunnen til klakkingen. Grunnen er heller ikke at jeg kjører for høyt i forhold til hva forsterkerene tåler. For lyden er krystallklar, foruten om denne klakkingen som kommer på 'høyt' volum. Er det noen som har funnet noe svar på dette? Er det muligheter for å forbedre dette på noen måte? Har lest igjennom tråden, men lurte bare på om det var kommet noe nytt i denne saken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt ingen som har sjekket om det sitter samme basselementer i CLS som i CLSC. Hvis ikke dette er tilfelle, putt bassene fra en CLSC høyttaler inn i kassene til CLS.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samma problem her!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    c272 er ihvertfall ikke overkill når det gjelder effekt.

Dere må bare ta kontakt med Hifi klubben å få returnert disse. Er ikke annet å gjøre med dem virker det som. Kjøp cls-15 og en cls-15s istedet f.eks eller de nye Proson 215rr (lite erfaringer om de forløpig opp mot cls-215 dog)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg driver ht med hk avr245 å får denne klakkelyden!

det er iallefall ikke noe "overkill":-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få samme problem med "underkill" --> lite kontroll på basselementet og det bunner.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Du kan få samme problem med "underkill" --> lite kontroll på basselementet og det bunner.
    Joda men etter filmer jeg har sett av CLS-215 så kommer klakkelyden når bassene beveger seg veldig lite. Med et såpass stort oppheng (som CLSC-215 har også) så skulle man jo tro at de kan bevege seg mye mere før de bunner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    er helt sikker på at det ikke er underkill

det høres ikke sånn ut da.

å det er bare den ene bassen mens resten bare "koser" seg uten noen ulyder eller forvrengninger,og jeg vet jeg har mere å gå på da jeg ikke spiller noe høyt..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Joda men etter filmer jeg har sett av CLS-215 så kommer klakkelyden når bassene beveger seg veldig lite. Med et såpass stort oppheng (som CLSC-215 har også) så skulle man jo tro at de kan bevege seg mye mere før de bunner.
    Det kan jo selvfølgelig være som noen har vært inne på tidligere også. At det er ved en spesiell frekvens problemet oppstår. Men når man først har "laget" klakkelyden forvinner den ikke igjen, da kan den sikkert oppstå ved lavt volum.

Jeg er ganske sikker på at "vi" ikke kommer noe videre før noen setter inn et par CLSC bassere i CLS kasser og vice versa og gjør en test. Begge par bør være feilfrie.... Denne testen forutsetter at elementene ikke er av samme type. Hvis man da får klakkelyd med CLS bassene i CLSC kassene og ikke omvendt, DA ligger CV! dårlig ann.....

Side 18 av 30 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •