Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 30 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 593
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius

aleksander8: Hvilken forsterker/e bruker du?

Nå kjører jeg dem bare rolig på en Pioneer ax2.. Cerwin wega forsterkerene kommer i forbedret utgave i slutten av måneden, så jeg venter med å kjøpe til de kommer.. blir vel en av de største.

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, utrolig deilig føelse og høre på anlegget når alt er perfekt ;o) Jo var nok meg det ja.. hehe =DD Er vel bare jeg som er litt rar eller noe..

Riktig at jeg likte å ha de svære beista på siden der ja C s har jo gitter over mellomtonen Syns det gjorde en del med finishen. De er jo ikke direkte grisestygge, men jeg liker bedre sånn stoff deksel, og uten horn.
    Det er sikkert ikke umulig å lage ett "deksel" til de clsc høytallerene.
    For eksempel av den gamle stoff typen.
    Men blir det noen ny serie snart skal jeg vente til folk tester klakkefaktoren før jeg tør å kjøpe
    Jeg har jo komplett E serie nå. Veldig fornøyd med lyden sånn den er idag )
    Eneste er at jeg sliter som bare det med å få stillt inn de basserene. De har rett og slett for mye kraft. Særlig i filmer er det vanskelig, kan stille inn volum signalet til de. Brått så "klikker" jo filmene og kjører på med dobbelt volum.. Så er veldig redd for at de skal sprenge :S Skulle vert en Dolby dvd, som ga maks med bass og lyd. Så kunne man stille inn anlegget etter det. Og vite hvor mye som var maks volum Deilig å få utnytta lyden maks når man skal se film!
    Noen som har peiling på å stille inn sånt?

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo juster sub'ene når det kommer høy lyd i filmen

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva får deg til å påstå det?
    pga. at enkelte hører en ulyd fra basselementet i CLS-215 ?
    Enkelte? Virker som det er en horde. Ikke bare på dette forumet folk har problemer med CLS-215. Dog så begrunner jeg det litt mer pga konstruksjonen. Tykkere materialer, vesentlig kraftigere elementer (utenom diskanten). Kvalitets følelesen.

Når dynavoice kan produsere høyttalere som får 10 av 10 i test på lydkvalitet samtidig som jeg ikke har sett en eneste med feil og dette til en pris av under 1000,- så må det ligge noe bak det. Greit nok en "litt" annen type høyttaler men det beviser uansett hva som KAN gjøres på et smalt budsjett.

Hadde jeg sittet på bilforumet og lest en tråd om en gjenganger feil på f.eks Ford sin nye mondeo så hadde jeg ikke løpt ræva av meg ned for å kjøpe en. Spesiellt når Ford eller ford sin norske importør ikke bryr seg med å finne ut av feilen. Hadde ikke akkurat hatt problemer med å annbefale andre Ford sin forrige modell.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ikke bare på dette forumet folk har problemer med CLS-215.
    Link?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Link?
    Login problemer

Ihvertfall en hehe. Dog det er nok fler uten at jeg vil ta meg bryet med å bruke søndagen på å søke det frem.

Må dog være innlogget hos hifiklubben for å få opp siden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ingen problemer med bassene
    men har hørt at den ene høytalern skurrer til noen gang i diskant!
    I dag har jeg spilt det varmt og skrudde litt opp i stad og diskanten på ene høytaleran skurrer til enkelte ganger. Sitter og vurderer skal jeg dra ned på klubben med den eller skal jeg bare gi F?
    Er litt plagsomt når jeg drar på litt så kommer det ekkel skurre lyd noen ganger :S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke skurre lyd i min diskant og mellomtone når jeg spiller høyt, så jeg ville ha levert de på hifiklubben..

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cre8or
    har ingen problemer med bassene
    men har hørt at den ene høytalern skurrer til noen gang i diskant!
    I dag har jeg spilt det varmt og skrudde litt opp i stad og diskanten på ene høytaleran skurrer til enkelte ganger. Sitter og vurderer skal jeg dra ned på klubben med den eller skal jeg bare gi F?
    Er litt plagsomt når jeg drar på litt så kommer det ekkel skurre lyd noen ganger :S
    Hvis du bare bruker en Nad218 på dem så kommer du nok ikke til å oppleve problemet med bassene uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av labels316
    Jeg har ikke skurre lyd i min diskant og mellomtone når jeg spiller høyt, så jeg ville ha levert de på hifiklubben..
    Er ikke mellomtonen er diskanten fant jeg ut etter at jeg satte på enya og testa ut litt! Det knitrer på lavt lavt volum og høyt volum :P
    Men bestemte meg for og vente litt og se om det blir verre , for det er ikke noe man hører så sinnsykt godt egentlig. Bare at det irriterer meg når vet det er sånn

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bare bruker en Nad218 på dem så kommer du nok ikke til å oppleve problemet med bassene uansett
    Får du bare problemet når du har amp som er større?

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man vil ikke oppleve problemet om man ikke belaster høytallerene med mere effekt enn det de er oppgitt å tåle. Men som regel tåler cerwin mye mere, og spiller bedre jo mere man mater de med. Brått gjelder ikke denne regelen mere, hvertfall for cls-215.

Kan justere bassen når det kommer høy lyd ja, men det er vanskelig å vite når det virkelig er høyt volum. Bynner å bli litt tryggere på anlegget nå, men det er fan i meg skummelt å vri på for mye.

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV Marius: ok.. den var en gammel sliter så fatta pointet

menneh... nå er det mye snakk om effekt å ellementer...
    men som et lite tips: (ikke sikkert det funker i det hele tatt)
    sjekk kabelskoene
    har opplevd at dem har løsna fra melomtona (!) så at den sitter litt løst på det øverste ellementet er ikke usansynli.....

Newcomer CV-Joey sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ehm..

jeg har cls 215 jeg også, og jeg synes at den klakke lyden kommer uansett hvaslags musikk man spiller, jeg har et par clsc15 også, og disse spiller ifra de som bare det, dette må jo være produksjons feil... cls serien skulle jo være brutalere enn clsc, men etter min mening, langt ifra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Joey
    jeg har cls 215 jeg også, og jeg synes at den klakke lyden kommer uansett hvaslags musikk man spiller, jeg har et par clsc15 også, og disse spiller ifra de som bare det, dette må jo være produksjons feil... cls serien skulle jo være brutalere enn clsc, men etter min mening, langt ifra!
    Her finner du kansje svar på spørsmålet ditt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ITX
    Her finner du kansje svar på spørsmålet ditt
    Det svaret der er jo bare tullprat. Er ingen enda som klarer å svare på hvorfor CLS-215 har problemer mens CLSC-215 ikke har det.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Er ingen enda som klarer å svare på hvorfor CLS-215 har problemer mens CLSC-215 ikke har det.
    Nei der sier du det!

Ingen som har spurt han dansken om hvorfor det er sånn bare på CLS da på forumet til Hifi-klubben?
    Jeg er ikke registrert der selv...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe må det jo vere som gjør det, at 2 liter mindre kassevolum utgjør forskjellen mellom katastrofe eller ei er vel lite trolig,

Hva med bassportene? har de gjort de mindre og/eller kortere på cls enn på clsc? de ser jo veldig underdimensjonerte ut,

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei der sier du det!

Ingen som har spurt han dansken om hvorfor det er sånn bare på CLS da på forumet til Hifi-klubben?
    Jeg er ikke registrert der selv...
    Joda vi spurte vi, men fikk vi noe svar? Nope!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HiFi Klubben, avdeling Trondheim..

Jeg var nede med cls215 paret mitt i dag, på Trondheimsavdelingen til klubben. Der snakket jeg med daglig leder, dette førte til at vi koblet opp høytalerne for å konstatere at det var en feil der. Vi tok av broene bak slik at bare bassene spilte, så hadde jeg med 3 sanger som hadde den karakteristiske klakkelyden.

Vi konstaterte at det var slik på mine og det splitter nye paret som også stod der, så de tok tilbake mine høytalere og jeg fikk fritt velge mellom penger eller andre høytalere. Så jeg valgte cls15 og angrer ikke for å si det slik.

Det han sa at dette måtte han gå videre med, for han syntes det var ille, vi hadde 3 stk fra klubben som hørte på de og en av de var akustisk ekspert. Alle mente at det var noe galt med produksjonslinjen, så er vel bare å vente å se hva som skjer etter hvert.. Jeg ble ihvertfall fornøyd, eneste kjipe er at jeg nå vurderer om jeg vil ha et par til med cls15.. Kun fordi det er deiligere å vite at man har fire 15 tommere istedet for 2, selv om bassmengden er ganske like på de to :-D

Side 17 av 30 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •