Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 30 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 593
    Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    AL-1000 elementet var ujevnt på baksiden av membran (lignet litt på pappmasje) for å stive det av, Vega bilsub'ene hadde også dette i tillegg til kevlar for å stive det av. Utifra hva jeg har sett på bilder så har ikke CLS basserne dette eller noen annen form for avstivning. Men det burde være enkelt å finne ut om elementet er stivt eller ikke. Bare å presse forsiktig inn med fingeren helt i kanten av membranet. Bøyer membranet seg så har man svaret. Men ikke dytt så hardt at spolen skraper mot magneten. En annen ting er å forflytte fingeren rundt kanten av membranet, og høre etter hvor mye press som skal til før spolen treffer magnetet. Det vil avklare om spolen sitter sentrert i magneten.
    Har et al1000 og et clsc10 element liggende og al1000 har som du sier denne pappmasje ujevnheten på baksiden for å stive opp, og clsc har glatt. Men det hjelper MYE. kjenner membran på AL er mye stiver en den clsc jeg har liggende selv om den er mye større.

Al1000 15"woofer ruglete
    Clsc10 10"woofer glatt
    Clsc 6 6" woofer glatt

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha neger nils filmen var tøff!
    Er jo ikke sikkert det virkelig er noe feil med cerwin høytallerene da.. bare at det har blitt ett "billig merke" iforhold til før.. Folk er jo vandt med at cerwin tåler juling som ett helvette.. Det gjør jo alle de eldre seriene. Fatter ikke hvorfor de skal bruke møkkadeler for å tjene mere penger? Kan ikke en eller annen prøve å dytte inn ett par 15" elementer fra svinesund til 500 kr i de cls kassene a? Får vi se hvor ræva de elementene egentlig er

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruzle
    Haha neger nils filmen var tøff!
    Er jo ikke sikkert det virkelig er noe feil med cerwin høytallerene da.. bare at det har blitt ett "billig merke" iforhold til før.. Folk er jo vandt med at cerwin tåler juling som ett helvette.. Det gjør jo alle de eldre seriene. Fatter ikke hvorfor de skal bruke møkkadeler for å tjene mere penger? Kan ikke en eller annen prøve å dytte inn ett par 15" elementer fra svinesund til 500 kr i de cls kassene a? Får vi se hvor ræva de elementene egentlig er
    Det har vel alltid vært et "billig" merke har det ikke?
    Mine 215 "tåler juling som et helvette", om CLS ikke tåler det samme med samme elementer, da må det vel være noe feil...

mmes: Vel, som jeg har skrevet ørten ganger, mine clsc215 har fått alt det Oberon greier over et utall fester på større lokaler, ingen feil her, og membranen er glatt.
    En kamerats AL1000 derimot, der har membranen revnet på 3 elementer.
    Så det er ikke sikkert den strukturen bakpå der er for å stive opp for alt jeg vet..

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    membranen på mine clsc12 er ruglete på baksiden ivertfall.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin har vel blitt billigere enn det var før.. Jeg ga 8 tusen for ett par med E-715. Det var vel en 4-5 år siden eller noe sånt? DC serien trur jeg kosta enda mere. Men uansett virker det for meg som de har begynt å tenke mere på fortjeneste, enn på kvalitet. Syns de skulle kommet med en noe dyrere serie som tålte mere juling jeg.. Greit at de selger produkter som er billige, men når det ikke finnes dyrere alternativer som er bedre blir jeg litt oppgitt!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel det som tok knekken på dem sist. AL serien ble for dyr å produsere. Dog de kunne sikkert tatt seg mer betalt for dem. Men igjen så er volum viktigere for dem ville jeg tro

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin har vel blitt billigere enn det var før.. Jeg ga 8 tusen for ett par med E-715. Det var vel en 4-5 år siden eller noe sånt? DC serien trur jeg kosta enda mere. Men uansett virker det for meg som de har begynt å tenke mere på fortjeneste, enn på kvalitet. Syns de skulle kommet med en noe dyrere serie som tålte mere juling jeg.. Greit at de selger produkter som er billige, men når det ikke finnes dyrere alternativer som er bedre blir jeg litt oppgitt!
    Hallo?
    Høytalerne tåler jo juling som bare det!
    Det må være noe feil med CLS bassene, jeg kan ikke forstå anna, prøv og få tak i et par CLSC og se om det skjer det samme med dem..

Og det at høytalerne nå koster mindre er fordi dem blir skrudd sammen i Kina, pga. billigere arbeidskraft.

Kjøp dyrere høytalermerker da vel, om CV ikke har det du er ute etter så er det vel bare og kjøpe andre merker ??
    Er så lei av denne sytinga om at nyere CV er så ræva, jeg er ikke enig i det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omfg.. Get over it a! Drit nå i hva andre syns.. Funker de for deg, er det hipphurra! Glad på dine vegne at du har fått deg høytallere du er fornøyd med
    Uansett har jeg gjort litt "RESØRTSJ" =D Tok å døtta kamera inni høytallerene mine for å se på dissa basselementene..

På E-715 er det hvertfall sånn ruglete elementer.. Kansje kassene blir for små med de horn greiene de har begynt med? Tipper det stjeler litt av størrelsen på kassa.. Og vi har jo kommet frem til at cls har enda litt mindre kasse enn clsc?
    Det er jo merkelig at på høytallere med enkelt 15" så har ett element jævlig stort spillerom, mens når de legger til en 15" ekstra får den bare halvparten så mye.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnen til at CV er rimeligere er at de har flytta produksjonen til et rimeligere land, og produserer i enda større kvanta. Kvaliteten er ikke noe dårligere. CLSC serien tåler ekstremt med julig, men låter også veldig bra når den tar imot. CLS215 har tydeligvis noen begrensninger, men har aldri hørt de problemene på CLSC-215. DC serien er ikke noe lydmessig bra, den er vel en av de dårligste seriene til CV faktisk. Jeg ga 9000kr for mine AL1000mk2 i 2000 og 7000kr for E-315-B i 98.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på aktiv 15" sub feks. Akkurat samma kassa som cls215, ser bare ut som den er kappa av mellom basserne. Men akkurat samma bassrefleks.... Den har jeg aldri fått til å lage slike lyder - og det er samme element som cls215..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fdahl_009
    Ta en titt på aktiv 15" sub feks. Akkurat samma kassa som cls215, ser bare ut som den er kappa av mellom basserne. Men akkurat samma bassrefleks.... Den har jeg aldri fått til å lage slike lyder - og det er samme element som cls215..
    OK, er jo bare å se på cv cls15 også . Null klakking der. Men er jo også de som sier de ikke har klakking på cls215 og da...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fdahl_009
    Er akkurat det som er saken. Den har de samme basrefleksene som CLS-215 selvom 215 har en 15" til. I teorien skulle det vært 2 bassreflekser til eller 2 vesentlig større enn de som sitter der nå.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke inn i hodet til folk at CLSC-215 med så og si identiske spesifikasjoner og kasse ikke har dette problemet ?

Feilen må ligge i elementene, membranen skal ikke brekke om elementet får for mye power, da er membranen for svakt konstruert !

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å bli hissig CLSC har større volum enn CLS så det alene kan være nok til å avverge problemet. Elementene i disse skal jo etter CV være identiske.

Newcomer kgb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dc serien

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Grunnen til at CV er rimeligere er at de har flytta produksjonen til et rimeligere land, og produserer i enda større kvanta. Kvaliteten er ikke noe dårligere. CLSC serien tåler ekstremt med julig, men låter også veldig bra når den tar imot. CLS215 har tydeligvis noen begrensninger, men har aldri hørt de problemene på CLSC-215. DC serien er ikke noe lydmessig bra, den er vel en av de dårligste seriene til CV faktisk. Jeg ga 9000kr for mine AL1000mk2 i 2000 og 7000kr for E-315-B i 98.

Vil nå ikkje sei at DC serien e lydmessig dårlig, visst du fore di me nok effekt så spele di faktisk fint

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ingen grunn til å bli hissig CLSC har større volum enn CLS så det alene kan være nok til å avverge problemet. Elementene i disse skal jo etter CV være identiske.
    hehe..

Ja dem skal være identiske.
    Nei, at kassene har litt mindre volum tror jeg ikke spiller noen rolle, det vil bare påvirke frekvensgangen på høytaleren, som sannsynligvis er kompensert for med andre lengder på bassrefleksrørene.
    Siden dem har like store bassrefleksrør så slipper dem ut like mye luft.

Hva har innsiden på E-715 og gjøre med dette, Ruzle?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter meg på hylla når det gjelder innkjøp av CV igjen. CLSC er rett å slett for stygge. CLS er "litt" penere men risikoen for å få "defekte" høyttalere er for stor til at jeg gidder å bry meg med det. Satser på en ny oppgradering igjen om ikke altfor lenge. Varte ikke så lenge imellom CLSC og CLS så håper det dukker opp en ny og ikke minst forbedret serie.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marius: Da ser vi hvor stor plass ett element får å spille på. Kan ikke du ta noen bilder inni de clsc` dine da, så gjør de med cls det samme.. må være mye mindre space i cls høytalleren.. Den gamle dc serien hadde jo enorme kasser!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marius: Da ser vi hvor stor plass ett element får å spille på. Kan ikke du ta noen bilder inni de clsc` dine da, så gjør de med cls det samme.. må være mye mindre space i cls høytalleren.. Den gamle dc serien hadde jo enorme kasser!
    Tror ikke kassene på DC-serien er så veldig mye større. Husk at CLSC er nesten 10cm dypere og høyden er jo nesten lik

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt lettere å ta mål av kassen innvendig å regne ut volumet i kassa? Funker litt bedre ville jeg tro enn å vifte rundt med et kamera inne i bassrefleksen.

Side 15 av 30 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •