Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 30 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 593
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av labels316
    Jeg har cls-215 og har hatt samme problemet selv.
    Jeg leverte mine på hifiklubben, men tok bare med subbene.
    Men de på hifiklubben sa at de ikke var sprengt.
    Så jeg tok med høyttalerne tilbake, å prøvde de igjen.
    Problemet var ikke borte, Jeg prøvde å bytte forsterker fra alto mac 2,4 til zachry xp-1200, da var klakke lyden borte, men jeg syns se kunne ha spilt høyere.
    Jeg byttet tilbake til altoen, senere skrudde jeg ned bassen fra level 10, til 0 å da spilte de Bedre.
    Nå spiller de høyt, men jeg syns fortsatt at bassene kunne ha vibrert litt mere, før lyden ikke blir så pen.

Har cerwin vega cls/clsc-215 lang slaglengde til vanlig?
    CLSC-215 har ihvertfall lang slaglengde iforhold til andre CV.

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe vits å diskutere og spekulere i dette her selv, la de danskene se på saken! Lever høytallerene og få tilbake pengene, så kan dere handle på nytt når det kommer nye serier som er utbedret
    Eller kjøpe noe annet som spiller mye råere =D hehehe! "kremt" Yamaha!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dæven di subbene såg ut til å vere noe for meg også

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg tro Er så ubeskrivelig lyd-trykk Skal få tatt noen bedre bilder av de snart.. De ser så sykt mye større ut når du sitter her.. Syns det er så vanskelig å få tatt bra bilder :P Cerwinene ser så små å spinkle ut på siden hehehe!
    Men plassering av subwooferene.. Er det kansje bedre om jeg har subbene ytterst mot veggen? Sikker på at det er mulig å få mye mere krutt ut av disse her ved lavere volum.

Testa litt med celine dion idag Flaggrer bra i buksebena! hehe
    En annen bra sang med pen lyd og mye trykk er Lean Rimes - How do I live..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg vill tro det blir best med en i hvert hjørne. det pleier å vere regelen for mest bass:-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passiv PA sub med nedre grense på 30Hz.. Da tror jeg man finner bedre for allround bruk

Dessuten innen PA tror jeg Yamaha'ene sliter godt mot disse Cerwin-Vega -- PRO AUDIO bare for å dra inn PA. Konstruksjon og følsomhet sier sitt om det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye koster den cerwin bassen der i forhold til yamaha a trur du?
    Jeg har vurdert å kjøpe ett par cerwin subber, men de er så grisestygge og overpriset pga merket.
    Dessuten er det stor forskjell på teori og praktis.. Syns hvertfall det ble bra når jeg mata hver bass med 2.6kw i 8 ohm
    Ble mye bedre lyd med 2 18" isteden for cls215 hvertfall! Du må gjerne ta deg en tur å høre hvis du ikke tror på meg..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja grisestygge er cerwin subbene uten tvil,men så var det aldri meningen at dem skulle være fine.høytspillende derimot:twisted:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja med en følsomhet på 108db ved 1w/1m så skal det ikke mye til får at de spiller stygg høyt

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, å dra inn PA subber er ikke noe jeg ville gjort ialfall, folk syter jo på dette forumet om at CV sine subber -eller høytalere ikke går dypt nok i bassen... 215 spiller mye dypere enn de der..

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fdahl_009
    Prøv Chamillionaire - Ridin Dirty. Skru opp på "basslagene" helt i starten av sangen. Mine klakker da veldig, men elementene flytter knapt på seg..
    Prøv denne sangen! alle med Cls!

de med clsc kan gjerne prøve de å :wink:
    Jeg prøvde med Clsc og har ikke den lyden...noe som man skjønte i førsten av denne tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk byttet mine cls215 i et nytt par hos hfk. Har ikke testet de enda - tenkte jeg nok engang skulle starte litt pent - så jeg også denne gangen iallefall er sikker på at det ikke er at de får for mye "julig" for tidlig..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe! Lykke til =D **** det er vanskelig å plassere de subbene riktig.. Ble vesentlig bedre å ha de ytterst mot veggen, men hvis man snur de med elementet mot veggen og har kassa ca en meter unna veggen.. da ble det helt sinnsykt.. Men det er jo ikke veldig praktisk, og tar for mye plass..

Noen andre forslag til hvor de subbene kan stå? Er det ikke en regel at man snur polariteten og setter de der du skal sitte.. for så å finne der det er mest bass?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - da testet jeg de nye 215 igår.. Samme problem med de.. Desverre ser det ut til at cv har bomma litt med denne serien!

Testet som sagt tidligere også med hfk sine demo høyttalere - og de har ikke det problemet.. Så det kan ikke være alle.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg et par pent brukte 1515 eller CLSC-215 istedet. Da er du ihvertfall på en tryggere båt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom et svar fra Hifi Klubben om dette nå på forumet til Hifiklubben.

Hej med jer,

Vi har brugt lidt tid til at undersøge denne sag. Såvidt vi kan se skyldes den klakkende lyd fra den øverste bas at membranen bryder op. Og den eneste forklaring vi kan finde er, at trykket i kabinettet bliver for voldsomt og derfor vrider membranen ud af form med den klakkende lyd som resultat.

Og – ingen tvivl om konsekvenserne – denne behandling af bassen er absolut ikke sund kost for en basmembran.

CLS215 er specificeret til 500 watt. Og vi ved at CerwinVega højttalere normalt klarer lagt større effekt end de er specificeret til – men selv CerwinVega har en grænse for hvor meget det kan tåle. De forstærkere der typisk fremprovokerer fejlen kan give over 2000 watt i peak effekt.

Den klakkende lyd er et tydeligt tegne fra højttaleren om at denne grænse er overskredet – og man bør straks skrue ned – ellers vil bas elementet lide varig skade. De CLS215 som viser denne fejl er ikke fejlkonstruerede – de bliver bare belastet for meget.

Mit gæt er at de personer der oplever de klakkende lyde ved væsentligt lavere niveau allerede har beskadiget deres bas elementer permanent.

Og jeg er enig – løsningen med at bore ekstra huller i kabinettet er ikke bare noget man gør. Korrekt bas-port design er noget en ingeniør skal beregne. Den butik der har anbefalet dette er blevet irettesat for det er ikke en autoriseret løsning.

Eftersom den klakkende lyd kun forekommer i ekstreme situationer kan jeg bidrage med følgende:

- Ekstrem overbelastning af mekanisk art kan forekomme som følge af andre ydre omstændigheder. Jeg kan umiddelbart nævne:

§ Ustabilt underlag vil bestemt nedsætte højttalerens evne til at kapere kraftige lydtryk og mekaniske ekstremer.

§ Spikes vil helt sikkert stabilisere højttaleren (hvis underlaget er stabilt)

- Musikken og frekvens sammensætningen vil have afgørende betydning. Et bestemt musik nummer kan ramme helt bestemte frekvenser som andre stykker musik ikke rammer

- Pladespiller: Er blevet ”moderne” igen. Men de grundlæggende problemer med pladespillere er ikke forsvundet. Alle der husker tiden før CD-afspillerne husker et fænomen kaldet akustisk tilbagekobling. Ekstremt dyb bas (næppe hørbart) som er en vanvittig belastning for højttalere og forstærker. Præcist som en mikrofon det hyler af tilbagekobling – bare i den allerdybeste bas.

Vi har forelagt dette for CerwinVega – og jeg er sikker på at de vil prøve at genskabe fænomenet. Hvis de kan anvise en autoriseret løsning som bidrager til at CLS215 kan belastes yderligere over de 500 watt så skal vi nok skrive om det her på forum.

Venlig hilsen

Jens Holst Larsen
    Product Director, Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, da er plutselig høytalerne ikke verdt 8000 kroner alikevel :P
    Som jeg har nevnt tidligere har jeg også dette problemet.

Håper de kommer med en løsning =)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer denne lyden om dere kobler ifra ene bass elementet da ?

Side 12 av 30 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •