Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 30 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 593
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Høres ut som bullcrap spør du meg..
    Ja enig der! Å hvis det ikke er en produktfeil, hvorfor er det liksom bare det øverste basselementet som lager kakkelyd...?

Skjedde aldri med meg før på gamle CLSC-215 å jeg brukte en av de største Carver forsterkerne gjennom tidene. Spilte grisehardt med de til tider på fest o.l
    Å han fyren snakker om at CLS-215 får for MYE effekt til bassene:S

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei at dem får for mye effekt stemmer nok dårlig...... men at HFK tror at dette er grunnen forstår jeg godt da dem ikke har prøvd noe annet enn 372+272 på disse høytalerne sannsynligvis..

Hører ingenting på mine clsc som sagt ørten ganger tidligere og dem er hardkjørt for å si det sånn, og i morra blir det fest igjen med mine høytalere og midgard, god kombinasjon!

Kunne tenkt meg og hørt et slikt par med ulyder jeg altså!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det beste en kan gjøre nå er å presse på H/K for de som har dette problemet å kreve det utbedret eller heving av kjøp. Det andre er å annbefale folk å kjøpe CLSC-215 brukt istedet for CLS serien da førstnevnte tydeligvis ikke har disse problemene.

Hvis dette blir effektivt satt i verk er H/K og CV nødt til å gjøre noe med CLS-215.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da mange høyttalere man kan bunne. Ikke bare CLS215. Har da bunnet mange høyttalere i mitt liv, men det er jo ikke produksjonsfeil av den grunn. Da har jeg innfunnet meg med at der var grensen gitt. Så da vet jeg det.... Kan jo ikke klage på at mine gamle Focal-høyttalere ikke spiller dypere enn det jeg ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok med meg mine høyttalere til hfk. Tok en av mine og en av demo modellen dems, min høyre, dems venstre. Mine klakker og låter stygt da deres modell bare står å "slapper" av.. Klarte ikke å finne slik ulyd i deres høyttalere. Fikk konstantert at det tydelig er noe galt med mine, siden deres høyttalere kunne spille mye høyere uten at det ble noen ulyd i det hele tatt - (større bass vandring på elementet) - DET ER IKKE AT ELEMENTENE BUNNER!
    Prøv Chamillionaire - Ridin Dirty. Skru opp på "basslagene" helt i starten av sangen. Mine klakker da veldig, men elementene flytter knapt på seg..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Det er da mange høyttalere man kan bunne. Ikke bare CLS215. Har da bunnet mange høyttalere i mitt liv, men det er jo ikke produksjonsfeil av den grunn. Da har jeg innfunnet meg med at der var grensen gitt. Så da vet jeg det.... Kan jo ikke klage på at mine gamle Focal-høyttalere ikke spiller dypere enn det jeg ønsker.
    Nå er det ikke bunning av elementene som er problemet her heller

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til HK Stavanger for ei god stund siden,og forklarte problemet. Den ble først videresendt til serviceavdelingen i Danmark og så videresendt til fabrikken. Saken min ligger visst der på fabrikken og venter på behandling nå. Håper det skjer fort. Jeg må få en ordning på dette her snart...plagsomme greier!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo egentlig merkelig ut dette her...Noen merker det, men ikke alle? Det er jo tydeligvis ikke snakk om noe konstant problem her, så produksjonsfeil høres jo forsåvidt ikke riktig ut det heller. Ville vært mer sannsynlig at det da gjaldt alle(eller et større antall høyttalere enn hva som er rapportert).

Jeg har selv hørt sikkert 15-20 forskjellige par av denne høyttaleren, også med forskjellig elektronikk - og har aldri hørt denne lyden selv... Har hørt både med C372+C272 og 2 stk brokoblede CV A2.6KW og 1stk CV A2.6KW.

For meg kan dette høres ut som bunning av elementer, men kan for all del være noe helt annet også! Har klakkelyder i en gammel høyttaler hjemme, og der er det iallefall pga bunning av elementet et par ganger for mye...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fdahl_009
    Prøv Chamillionaire - Ridin Dirty. Skru opp på "basslagene" helt i starten av sangen. Mine klakker da veldig, men elementene flytter knapt på seg..
    Jeg prøvde nettopp denne sangen... jeg hører ingenting galt jeg, alle andre som har problemer, prøv samma sangen... ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd å bytte om på elementene. Altså ta det nederste å sette opp og vice versa?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et nytt element av hfk. Dette ble da byttet og ga akkurat samme lyd. Da satte jeg det nederste elementet øverst - og vips, da var det klakkelyd i det! Men ingenting i det nederste såklart! (Det som stod øverst og klakket før)!

Nok engang, det er ikke elementene! Men ett eller annet merkelig... Er det mulig ved feil på delefilter at dette kan fremskaffe slike lyder??

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fdahl_009
    Jeg fikk et nytt element av hfk. Dette ble da byttet og ga akkurat samme lyd. Da satte jeg det nederste elementet øverst - og vips, da var det klakkelyd i det! Men ingenting i det nederste såklart! (Det som stod øverst og klakket før)!

Nok engang, det er ikke elementene! Men ett eller annet merkelig... Er det mulig ved feil på delefilter at dette kan fremskaffe slike lyder??
    du må bare se om bassene er koblet sammen på filteret.er dem det så tviler jeg på at det er filteret.men du kan jo og prøve å bytte bare kablene inne i kassen om slik at kablene som sto på nederste bass blir øverst,og se om det klakker da også.du kan også prøve å skru løs elementet som klakker og holde det litt ut fra kassen og høre da om lyden er der fremdeles

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    du må bare se om bassene er koblet sammen på filteret.er dem det så tviler jeg på at det er filteret.men du kan jo og prøve å bytte bare kablene inne i kassen om slik at kablene som sto på nederste bass blir øverst,og se om det klakker da også.du kan også prøve å skru løs elementet som klakker og holde det litt ut fra kassen og høre da om lyden er der fremdeles
    Jeg har prøvd det, klakkelyden kommer kun når det står i kassa.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elementet får jo ingen motstand nå du tar det ut, så at det ikke bråker på samme måten da er jo ikke så rart, (om det skulle være feil på elementet)

Elementene står ialfall i paralellkobling på delefilteret på CLSC, og da regner jeg at dem gjør det på CLS og, så at det er en delefilterfeil er vel også litt merkelig da bare ene elementet bråker....

Dette høres merkelig ut.... :?

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen av dere eleminert løse avstivere i kassen eller rett og slett løs limfuge i kassen? jeg hadde noen gammle altec lansing der sideplata på kassen hadde løsna og det laga en slags klakkelyd,samt at jeg fant d ikke ut før jeg tilfeldigvis holdt handa på problemområdet under spilling.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kun 1 grunn hifi klubben skriver som kan holde vann og det er nr 2. "Der sidder f.x en ledning fra bassen som rammer på membranen."

Den feilen har jeg hatt på et Vega 8" element. Måtte rett å slett ta litt silikonlim å lime opp kabelen til chassis'et. Måtte jo da selvfølgelig passe på at det ikke ble kontakt mellom chassis og kabel eller at den kom i strekk ved xmax.

Sannsynligheten for at dette er feilen på såpass mange høyttalere og da også det øverste elementet er liten.

Holder fremdeles fast ved design feil av bassreflekser.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Holder fremdeles fast ved design feil av bassreflekser.
    ...vel.. når CLSC som har samme elementer og samme bassrefleksløsning, kassa er bare et par liter større... så burde vel heller ikke det være feilen... i tillegg er det jo mange som ikke opplever denne feilen som beskrevet også..

Og uansett, "feil design"? Jeg har hatt mange elementer i "feil" kasser og porter jeg, men aldri opplevd slike ulyder som beskrevet

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Volumet er jo noe større på CLSC som du sier. Og siden ikke alle har det så kan det være at det er i grenseland med CLS, og det kommer ned på produksjonsforskjeller i elementene. Det er en teori nothing more.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har cls-215 og har hatt samme problemet selv.
    Jeg leverte mine på hifiklubben, men tok bare med subbene.
    Men de på hifiklubben sa at de ikke var sprengt.
    Så jeg tok med høyttalerne tilbake, å prøvde de igjen.
    Problemet var ikke borte, Jeg prøvde å bytte forsterker fra alto mac 2,4 til zachry xp-1200, da var klakke lyden borte, men jeg syns se kunne ha spilt høyere.
    Jeg byttet tilbake til altoen, senere skrudde jeg ned bassen fra level 10, til 0 å da spilte de Bedre.
    Nå spiller de høyt, men jeg syns fortsatt at bassene kunne ha vibrert litt mere, før lyden ikke blir så pen.

Har cerwin vega cls/clsc-215 lang slaglengde til vanlig?

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, mine CLSC 12 bunner titt og ofte
    har ein NAD C372 på dei og har ingen problemer med å bunne elementet
    samme gjelder forresten subben (aktiv 15" CV sub. CLSC eller noke sånnt)

Side 11 av 30 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •