Klakkelyd i basselementer CLS-215 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 30 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 593
    Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir nesten som å ha innbrudd i bilen spør du meg. Bilen føles ikke som den samme etterpå!! Men hvis du går inn for å ikke forstå hva jeg mener så kan vi vel bare droppe det. Eller hva Marius?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    ja... CV skulle tatt å lagd en serie som kansje kosta litt mere men som også ble flere hakk bedre enn en gjennomsnit-CV
    men d får bli opp til CV
    De var iallefall på vei med noe, men den skulle vistnok koste MYE (dvs rundt 30k). Men har liksom ikke sett mer av den. De har jo faktisk en man ifra Revel til å drive på der. Revel lager jo helt råe høyttalere, og Performa F52 er nok min favoritt i sin prisklasse på 60k .

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruzle
    Blir nesten som å ha innbrudd i bilen spør du meg. Bilen føles ikke som den samme etterpå!! Men hvis du går inn for å ikke forstå hva jeg mener så kan vi vel bare droppe det. Eller hva Marius?
    Hehe, jeg går ikke inn for å ikke skjønne hva du mener
    Men jeg mener du setter ting for ille på spissen her, å reparere en defekt forsterker er ikke det samme som en hjertetransplantasjon der mye rart kan gå galt for å si det sånn.
    Her er det identiske deler som blir satt inn og det blir akkurat like bra som det var fra før av! ..jeg hadde ikke hatt noe problem med en reparert forsterker jeg ialfall så lenge det er fagfolk som holder på.
    Har fått mange forsterkere reparert jeg, og aldri noen som har røket siden...

Men at du har lyst på en ny når den røyk så fort, det kan jeg forstå, men så er det vel dette med at de har krav på å få reparere osv.. :neutral:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpsloven er noe forbanna møkk akuratt på dette området ja.
    Menmen, får ett par Yamaha bassere snart, håper det gir bra utslag på smilebåndet
    Menneh det jeg lurer på, når de bytter ting inni en forsterker.. er ikke det meste loddet sammen/på av ledninger og sånt? Hadde det hadde vert klips så det var bare å flekke ut og koble til nytt.. Men de må jo sikkert lodde om osv.. liker ikke det jeg
    Det jeg også er redd for er at de "finner feilen" bytter en del.. Åsså har egentlig masse andre deler blitt skadet.. Det luktet SKIKKELIG svidd i hele rommet når den tok kvelden asså.. Det virket ikke som det var så mye håp for den for å si det sånn..

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    De var iallefall på vei med noe, men den skulle vistnok koste MYE (dvs rundt 30k). Men har liksom ikke sett mer av den. De har jo faktisk en man ifra Revel til å drive på der. Revel lager jo helt råe høyttalere, og Performa F52 er nok min favoritt i sin prisklasse på 60k .
    CV for så me penger kunne blitt dødsarti
    likt sett dem
    men ska likke prate bort denna tråden

hadde en Panasonic forsterker hvor effektrinnet røyk...
    p.g.a. alder så fikk jeg en helt ny del... kall d kansje en oppdatering..
    men etter d så funka aldt fint
    men dette var hos en som drev privat...
    å levere inn til butikkene er kjedelige geiier da dette tar flere uker
    men du ska lnok se at d ordner seg til sliutt

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det kan gøre mye for den psykiske følelsen overfor et helt flonkende nytt produkt som du beskriver for den effekt forsterkeren du beskriver Ruzle, men synes du var ganske respektøs i din omtale av eventuelle reparatører som blir satt til å feilsøke og reparere produktet.

Når noen norske molboer har klådd inni forsterkeren min blir den ikke som ny lengere nei.. Sier seg selv det!
    Sitter der med winerbrød, kaffe og en halvrøka rullings mens de skrur og kålær.. =D Det blikke som nytt, tro meg.
    og sammenligner det å få repparert produktet som
    Blir nesten som å ha innbrudd i bilen spør du meg. Bilen føles ikke som den samme etterpå!!
    Du børr kanskje ha tenkt deg til at det er sikkert en del forum medlemmer som litt over gjennomsittet har sansen for elektronikk og som kanskje derfor har proffesjonelt jobbet/jobber med disse tingene, og som kanskje ikke liker å bli omtalt som dette og kanskje derfor ikke har lyst til å ta seg bryet med å dele sin kunnskap ved noen som senere anledninger. :roll:

Kunne forøvrig vært litt interesant å hørt hva du hadde syntes om noen som omtalte de tingene du kan eller jobber med, på denne ovenfra og ned måten.

Ellers skal jo produktet selfølgelig komme tilbake i en slik tilstand at det kan regnes som 100% fungerende, nytt og være uten skjemmende riper og skader. Det å lodde ut og inn gamle/nye komponenter skal ikke være noe problem for fagpesoner som kan dette, og det kan mange ganger bli mer forsegjort og bedre satt sammen, testet og kalibrert ved en fagmessig riktig gjennomført reparasjon, enn med konstant tidsperess ved "samlebåndet" hos produsenten der produktet blir satt sammen av mer eller mindre interesserte arbeidere som kanskje ikke trenger å ha en så høy arbeidsmoral de heller, eller mer eller mindre vellykkede automatiserte prosesser osv.

Det at forsterkeren røk så fort i første omgang kan vel tyde på et litt dårlig sammensatt produkt og en litt dårlig kvalitets kontroll. Har feilen på produktet vist seg å være et vanlig problem, er det ofte service meldinger lakt ut og egene reperasjons sett med forbedrede komponenter osv, som blir innstallert.

Kanske det for ordens skyld også kunne vært lurt å sjekket at det oppsettet forsterkeren ble benyttet til når den røyk, ikke har noen feil som kan komme til å overbelaste den når du brokobbler osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper CV designer en ny 215 høyttaler relativt raskt, og helst noe uten jalla gitter og resirkulert plastikk horn. Noe må de uansett gjøre med en så høy feilprosent de har på dagens modell.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder den klakkelyden som vel mer er tema for denne tråden, synes jeg teorien som ble nevnt tidligere med et kankje litt for mykt opphengt og stort mebran areal kombinert med et uheldig bassport oppsett kan være problemstillingen.

Dette oppsettet kan f.eks skape stående trykkbølger inne i høytaler kabinettet som pga maks min punkter igjen får en trykk vaiasjon over det øverste bass mebranet lengst vekk fra portene og nesten halve høyden i kabinettet osv, kan være en plausibel årasks sammenheng.

Det at man også lettere får denne klakkingen selv på moderate lytrykk bare man har litt forskjellig plasserings messige forhold til bakvegg osv, tyder vel på at dette kan være en høytaler med feil konstruert bassrefles løsning.

Synes eller det med å borre opp og sette i flere bass refelks rør virket som en litt "jalla" løsning, dette forandrer jo hele avstemmingen av bass refleks systemet, og hvis CV for eksempel hadde valgt den originale avstemmings frekvensen pga økt belastbarhet og etter frekvens/lydtrykks målinger, kan man jo ikke dobble antall bass refleks åpninger uten å f.eks justere på lengden av de originale portene osv.

Edit: lurer ellers litt på hvem han dansken dere har nevnt noen ganger er, og om han har en god løsning på klakke problemet.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra skrevet ask4me2.. Hvis du ikke skjønte at det var ment som en spøk så må jeg bare beklage Jeg intreserer meg veldig for elektronikk selv, og det hadde vert gøy å holde på med.
    Problemet er jo det du kaller for den psykiske følelsen.. Den blir neppe den samme! Og når ett så nytt produkt ryker, så får man ikke så veldig tiltro til at det ikke skjer flere ganger, eller at det samme skjer med den andre forsterkeren som er identisk.

For ordens skyld så var begge forsterkerene brokoblet på hver sin CV! E-715 høytaller. Volumet var ganske lavt. Brått gikk 16A sikring i huset.
    Jeg lurte jo på hva i h.. detta kunne være.. Prøvde å skru på sikringen igjen, men den hoppa rett tilbake.. Dermed gikk jeg ned og koblet fra alt elektronikk.. Skrudde på sikringen, så var det jo bare å sette igang å skru på en og en ting. Når jeg trykket på knappen på den ene forsterkeren så tok den sikringen umiddelbart! Kom en ganske stygg gnist, også luktet det svidd i hele rommet. Var ca noen dager etter CLS 215 tok kvelden.. Så ble ganske oppgitt.. "Hva **** er det for noe møkk de har solgt meg nå lissom!

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MAX UFLAX!!!!

men er d ikke muli å tette i gjenn di nederste bassrøra (helt tett) å så lage noen som er av samme størelse osv men som er plassert i mellom bassene..?:-?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er da mulig Men det er vel best å la de som bygde de ta seg av det?

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hfk tatt cls 215 ut av salg? eller selger dem enda klakkehøytalere til intetanende kunder? cls 215 låg ivertfall ute på nettsiden enda.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    har hfk tatt cls 215 ut av salg? eller selger dem enda klakkehøytalere til intetanende kunder? cls 215 låg ivertfall ute på nettsiden enda.
    Selger dem nok enda desverre.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre..:???:

Er det ALLE som opplever dette problemer da? a|ex har jo et par CLS215 som partyhøytalere på et par Oberon 6.1 og har ikke noen problemer som jeg har lest om ...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så lett å høre hvis du ikke kobler vekk mellomtone og diskant. Og hvis man drekker samtidig er det ikke sikkert man legger merke til det i det heletatt

MEN en ting skal CLS serien ha! De ser jævlig bøse ut! Hadde det kommet en ny serie som faktisk funket, da tror jeg at jeg hadde byttet ut E-715 Syns CLSC serien var noe småstygg fordi det ikke var gitter over mellomtonen.. Hvorfor skal de egentlig bruke dette gitter greiene? Syns det var olreit med det stoff deksjel jeg.. Passer liksom bedre inn i stua!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut med dem... Vurderte dem men etter dette, Nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hørt over 10 forskjellige par CLS 215, og ikke hørt denne berømte klakkelyden selv...

Så det er nok ikke alle som hører denne klakkelyden som beskrives her, ikke noe dessverre at disse fremdeles selges da! Om dette hadde vært et problem med ALLE høyttalerene, ville disse aldri kommet i butikkene i det hele tatt.

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte for en stund siden mail til hifi klubben.

-----Original Message-----
    From: Aleksander Wik
    Sent: 8. januar 2007 18:09
    To: Hi-Fi Klubben Kundeservice
    Subject: Problemer med CLS 215

Hei.

Jeg kjøpte for en måneds tid siden et par Cerwin Vega! CLS 215 på hifi-klubben i
    Trondheim.
    Det har seg sånn at jeg har problemer med de. Når jeg spiller musikk med
    "hard/kort" kjapp bass så bilr det en slags "klakkelyd" i de øverste
    basselementene i kassene. Det høres nesten ut som om elementene bunner, men det
    er rart siden de nederste elementene i kassa spiller rent. Må bare si at lydene
    kommer på ganske høye lydnivåer men jeg er bra sikker på at de skal klare å
    spille mye høyere enn det. Jeg kommer til å beholde høytalerene til Cerwin Vega!
    evt. kommer med en mk2 modell eller trekker tilbake de gamle (noe som jeg tviler
    på at de gjør). Hvis Cerwin Vega ikke gjør noe med det så leverer jeg tilbake
    høytalerene å kjøper noe annet. Dere har sikker fått flere tilbakemeldinger om
    fenomenet, men jeg forteller det så dere kan få se at folk har problemer med
    høytalerene.

Hvis du har tid kan du lese denne tråden på avforum.no:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...cls-215-a.html
    Der går diskusjonen om flere som har problemer og hva som evt. kan forårsake
    problemene.

Mvh Aleksander Wik

Fikk til svar.

Hei Aleksander

Beklager sent svar. Men vi har brakt denne saken videre. Her er hva vi får
    opplyst fra produktansvarlig:
    2-3 mulige forklaringer på klakkelyde (har ikk tid til at læse hele tråden):

1. Som de selv skriver - de sender FOR meget effekt til basserne som bunder
    2. Der sidder f.x en ledning fra bassen som rammer på membranen
    3. Højttaleren står ustabilt - så kabinet og elementer ikke har stabilt
    grundlag. Anvendes ikke spikes og eller et stabilt guld - vå vil elementerne
    flagre ude af kontrol.

Jeg vil TRO det er 1. men de andre er værd at nævne.

At sammenligne med andre modeller (selv billigere/ældre CV modeller) giver ikke
    mening. Det er helt muligt at konstruere en højttaler så de ALDRIG bunder - men
    det koster meget i dynamisk gengivelse da en "mekaniskBremse" ikke kun virker i
    x-max man lang tid før x-max.

De eneste som har gitt oss tilbakemeldinger har vært folk som gjerne kjører
    masse effekt til høyttalerne sine, ofte Midgard eller PA-forsterkere. Dette er
    ikke en produktfeil.

Med vennlig hilsen

Hans Kristian
    Hi-Fi Klubben Kundeservice

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)