Vienna Acoustics Haydn Grand høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vienna Acoustics Haydn Grand høytalere

er det noen som har noen erfaring med disse? Har vurdert å kjøpe de.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt gulvstående men de har sikkert samme signatur. Mitt inntrykk er at de spiller vakkert med høy oppløsning men veldig avrundet og bløtt/mykt. Ikke spesielt nøytrale men en fin varm klang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fler som har erfaring med disse?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt dem nå noen måneder og liker dem *veldig* godt.

De blomstret imidlertid ikke ordentlig før jeg fikk tak i en ordentlig forforsterker. I starten brukte jeg en Pioneer VSX-915 som forforsterker. Selv om det lød ok så var det langt unna det jeg husket fra demoen jeg fikk hos Stereofil da jeg var på Oslo-tur noen uker tidligere. Prøvde også med Embla PreOne, men det var først da jeg fikk inn EC 4.6 og senere Quad CD-P99 at det ble skikkelig godlyd

Er forsåvidt enig med Antonx sin beskrivelse, men synes kanskje at det er en liten overdrivelse å si at de oppleves *veldig* avrundet og bløte/myke. Jeg synes i hvertfall ikke det er noe problem, snarere tvert i mot. Minimalt plaget med skarp/skjærende diskant, men samtidig føler jeg ikke jeg går glipp av noe. Mulig at de ikke er de mest nøytrale høytalerne man kan få tak i, men samtidig opplever jeg lyden som veldig *naturlig*. Dette gjelder spesielt stemmer og gitar, men også resten av lydbildet er veldig troverdig.

Som med de fleste stativhøytalere så er ikke rock/metal favorittmaten, men også dette låter bra. De spiller bra bass, størrelsen til tross, men man får selvfølgelig ikke like mye trøkk som med en god gulvstående.

Du er forsåvidt velkommen innom for en demo, men pga mye overtid på jobben for tiden så får jeg tidligst tid til helgen. Send meg en PM hvis du er interessert så skal jeg gi deg en tilbakemelding så snart jeg vet mer om hvordan timeplanen min blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Bestillt de nå, Skal bruke de på xindak 6950 forsterker så eg e spennt på hvordan det kommer til å låte:-). Hvilke htkabler bruker du på de?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Rimelig sikker på at du blir fornøyd

Høytalerkablene er noen relativt lite kjente sveitsiske kabler som heter Symo LSS-SX. Har også et par Kimber 8TC liggende og sammenlignet med disse er Symoene litt mørkere i lyden med mindre fremtredende diskant.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •