Klipsch RF35 vs. RF82?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF35 vs. RF82?

Har tenkt å bytte ut høyttalere med tanke på stereolyden min. Er på sett og vis fornøyd med mine B&W, men de er og blir litt kjedelige og glisne i bassen, selv med drahjelp av sub. Begynner sterkt å vurdere Klipsch som nye frontkanaler, jeg vil ha fullrange-høyttalere. Lurer bare på, hvor mye bedre er RF82 enn forgjengeren RF35? Virker jo som flere butikker fortsatt har 35 på lager, og de koster jo nå et par deilige lapper mindre.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M-hm. Ingen som har noen formeninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett ,uten relevanse, kjøpte B&W Nautilus 804, etter min mening kanskje, kanskje, verdt halve prisen. Har en kommentar ang. Klipsch RF35. Knallbra. Men har ikke fått mulighet til å teste 82 enda, og helt uten grunnlag vil jeg si
    at lappene i mellom kan brukes med god samvittighet på noe annet

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har plukket opp ved lesing av tester o.l. gir meg inntrykk av den nye Reference-serien har blitt noe mer "forfinet" enn forgjengerne, uten å miste punchet. Men litt usikker på hvor mye det er verdt for min del, da jeg spiller mest hardrock/metal, derav mye teknisk death metal o.l., hvor lagvise hurtige riffinger, bassganger osv. stiller ganske steile krav til dynamikk for ikke å bli gjørme(B&W'ene mine sliter her... En må skru høyt opp for å få trykk, men da lider detaljene). Og dynamikk er vel det jeg hører mest skryt om ang. Klipsch. Det finnes vel bedre reinspikka rockehøyttalere, men jeg spiller også andre musikkgenre, og ser mye film. Det meste jeg har lest gir meg mer og mer inntrykk av at Klipsch passer mine lydpreferanser. Testen av RF-83 i siste Lyd&Bilde ga meg også veldig gode vibber, selv om denne koster mer enn det doble av RF-82, så regner jeg med at lyden er lignende, men naturlig nok mindre. (83 er for store for stua mi uansett, jeg har heller ikke råd til å oppgradere på forsterkerfronten foreløpig).

Jeg er også ærlig nok til å innrømme at Klipsch sitt design utgjør en ganske stor faktor her... De ser rå ut, så enkelt er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også jeg kommer til å gå for klipsch RF35 nå, hvis jeg finner dette når jeg skal til oslo til helga. Dali ikon 6 eller Dali suite 2.8
    Hvordan tror dere NAD C372 driver disse høyttalerne?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er ingen som har hørt begge og kan uttale seg om RF-82 er verd prisen i forhold til 35?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •