Mirage OM7/8 eller Martin Logan Sequal II??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mirage OM7/8 eller Martin Logan Sequal II??

Noen som har erfaringer med Mirage OM 7 og OM 8 og Martin Logan Sequal II høytalerene?

Vurderer et nytt par front høytalere i min hjemmekino som er under oppgradering. Foreløpig i stua, men blir flyttet ned i kjelleren når rommet der blir ferdig oppgradert til hjemmekino.

Per i dag, har jeg et Proson "hjemmekino" høytaler oppsett (ikke le!) som koster type 995,- på komplett uten sub. Funker OK i stua med 2 små barn i huset som har soverom bare noen meter unna. Med andre ord, volumet er aldri krevende for "anlegget".

I tillegg har jeg liten eller ingen erfaring med høytalere, forsterkere, etc. så navnene Mirage og ML er nye for meg, men ser mye bra er skrevet om begge merkene, så om noen har tips eller råd eller erfaring med noen av de nevnte høytalerene, så hadde det vært kult å hørt disse!

Grunnen til at jeg vurderer disse, er at de finnes på AVtorget her til en OK pris

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge høyttalerene du nevner har fantastisk lyd. Martin Logan modellen begynner å "dra litt på åra", og det er stor forandring fra de gamle modellene til dagens modeller. Likevel, egner de seg fortsatt meget godt.

Mirage er veldig spennende, utrolig god lyd etter min mening, et vanskelig valg du har forran deg her, spessielt hvis du ikke har hørt noen av de, og gjort deg opp en egen mening.

Elektrostater har litt mer begrenset sweetspot, samt litt vanskeligere å plassere, men ikke umulig selvfølgelig. Dette er noe man kanskje burde ta med i betrakningen. Lykke til med valg:wink:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at Sequel II er fra 1989?

Barn? Det går vel ikke så godt sammen med elektrostater?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Du er klar over at Sequel II er fra 1989?
    Det er vel ikke noen "Best før" dato på høyttalere, men ja, tok poenget ditt meget godt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det "plager" ikke meg at disse høytalerene i utgangspunktet er "gamle". Jeg er interessert i god lyd og selvsagt at de er velholdte og fungerer 100% uten membran skader, etc. Kommer nok aldri til å få et High End anlegg uansett (er musiker av yrke så med mindre jeg skriver den neste "Hit me one more time" er nok high end utenfor rekkevidde

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nevneverdig forskjell på noen av disse merkene i forhold til film kontra vanlig musikk lytting? Noen som gjør seg bedre i hjemmekino oppsett en vanlig stereo musikk oppsett?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes da dette var en dårlig innstilling for en musiker?
    I ditt tilfelle tror jeg muligens jeg hadde valgt Mirage, faktisk. Men Martin Logan spiller utrolig "luftig og åpent" på et nivå Mirage ikke klarer, to veldig forskjellige høyttalere dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panelet til Martin Logan, er det noe spesielt med det siden du nevner at det kanskje passer dårlig med barn i huset? Membraner generelt er vel utsatte i så måte?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10(?)kV spenning og at det er spennende å prøve å stikke noe gjennom det gjennomsiktige panalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe er panelet strømførende? Tja, da blir jo valget enkelt... lett grillede barn og kone som flyr i flint hver gang hun tørker støv eller Mirage...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal en del til å bli grilla av disse panelene, men det er spenning i dem:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høg spenning ja, men er du redd for at ungen skal komme borti TV skjermen? Der er det glatt ein spenning på 20k volt. Veldig lav strøm. Samme med ein elektrostat. Du kan kanskje få deg ein støkk visst du klarer å få skrapa av maling, men det er ikkje meir farlig enn tv apperatet ditt. Trur nok eg ville vært meir redd for stikkontaktene i huset...

Newcomer jolly sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skal selge mirage om7. se avtorget.

Sitat Opprinnelig postet av Tchortsky
    Noen som har erfaringer med Mirage OM 7 og OM 8 og Martin Logan Sequal II høytalerene?

Vurderer et nytt par front høytalere i min hjemmekino som er under oppgradering. Foreløpig i stua, men blir flyttet ned i kjelleren når rommet der blir ferdig oppgradert til hjemmekino.

Per i dag, har jeg et Proson "hjemmekino" høytaler oppsett (ikke le!) som koster type 995,- på komplett uten sub. Funker OK i stua med 2 små barn i huset som har soverom bare noen meter unna. Med andre ord, volumet er aldri krevende for "anlegget".

I tillegg har jeg liten eller ingen erfaring med høytalere, forsterkere, etc. så navnene Mirage og ML er nye for meg, men ser mye bra er skrevet om begge merkene, så om noen har tips eller råd eller erfaring med noen av de nevnte høytalerene, så hadde det vært kult å hørt disse!

Grunnen til at jeg vurderer disse, er at de finnes på AVtorget her til en OK pris
    0

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •