Canton Ergo 607DC?Patos Basic 410?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canton Ergo 607DC?Patos Basic 410?

Er fremdeles på jakt etter godt matchende høyttalere til mitt oppsett.Det har en detaljert og luftig diskant og trenger dermed ikke noe mer i toppen for å si det sånn(heller litt demping,men ikke for mye).Det jeg egentlig ønsker er en høyttaler som har god dybde med punch(ikke noe grøtbass ),god og åpen mellomtone og en ikke for entusiastisk diskant.Derfor lurer jeg på om en av disse kunne være aktuelle.Har hørt på Basic 410 og synes de er meget gode til prisen og er en god match,men de kan bli litt i største laget for rommet de skal stå i og derfor er Canton en kandidat siden de er en del mindre.

Som sagt,Canton 607 har jeg bare lest om.Så jeg henvender til dere på forumet,som forhåpentligvis kan si noe om denne høyttaleren så jeg får til å danne et nogenlunde inntrykk av hvordan disse er i forhold til hverandre og hvor vidt det er akktuellt å få disse sendt oppover til Trondheim for en sammenligning av disse to HT.

Har variert musikksmak og hører på alt fra Katie Melua til Audioslave så jeg prøver og matche så det blir et allroundoppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke canton ergo.. Men har patos 410 selv, og er veldig fornøyd.. For å sikkre deg mot grøtbass må du ha litt krefter fra en god forsterker.
    Og siden du har litt lite rom som meg, syntes jeg det var en fordel å tette bassreflex rørene for å få strammere bass.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel være noe i det også men det var først og fremst størrelsen jeg tenkte på(fysiske mål) Men jeg er enig i at det er en "stor" høyttaler til prisen

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton

Har ikke hørt på Patosene, men jeg har canton karat selv har jeg også hørt på ergo og kan bekrefte at dette er mye høytaler for prisen, Canton har i mine øre en veldig kontant bass(ikke grøtbass)og veldig klar mellomtone.Ut fra din beskrivelse tror jeg de kan passe ditt oppsett.Selv valgte jeg karat for noen år siden og jeg er meget fornøyd.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget.Det var noe i den duren jeg trengte å høre synes du de gikk dypt?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig og utale seg bastant her fordi jeg bare har bare hørt de andre lokaler en mine, men mine Karat gir såpass mye dypbass at jeg ikke har sett nytten og investert i en sub til filmbruk enda.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut det da ,hehe Får vel prøve å få sendt opp et par 607DC så jeg får hørt disse også da.Ton Art fører dem så det går vel forhåpentligvis i orden.Takker for Info.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •